Ik zit met het volgende; wij hebben vrienden met een konijn. Ze zijn op vakantie en nu is het aan ons om 2 weken voor het konijn te zorgen. Ik heb zelf 2 konijnen dus ik heb hier ervaring mee. Het konijn is hier nu een ruime 5 dagen, is zeer dik en zit helaas alleen. Nu het probleem; het konijn drinkt zeer weinig. Ik heb het water een paar keer ververst en er een nieuwe fles aan gehangen van een ander merk. Als het goed is snapt ze de fles wel aangezien ze thuis ook gewoon uit hetzelfde soort fles drinkt. Beide flessen zijn nog even vol als toen ik ze aan het hok hing. Het gaat hier om een dwerg konijn (wat me sterk lijkt, hij is zeer groot en toont niet echt als een dwerg?). Ik zet nu regelmatig een bakje water in het hok maar ook hier drinkt ze weinig van.
Misschien belangrijk om te melden:
- Konijn is zeer dik
- Konijn zit alleen (ik heb geprobeerd om hem bij die van ons te zetten maar hij doet niet erg vriendelijk. Ook is een van mijn nijnen als de dood voor het konijn en raakt dan helemaal gestrest en begint dan heel harde piepgeluiden te maken
- Konijn wordt thuis niet vaak geaaid oid, hier echter wel. Ze loopt een paar uur per dag op de tegels (gras is ze denk ik niet gewend aangezien ze hier onmiddellijk diarree van kreeg (is nu weer over)
- Konijn schijnt iets met maden te maken hebben (?) hier heeft ze medicijnen voor maar die hoeven wij volgens de baasjes niet te geven. (die medicijnen heb ik ook niet)
- Konijn schiet vaak in de stress, ik probeer hem vaak te aaien en het gaat ook al beter. Thuis wordt het konijn in het nachthok gejaagd, plank voor de opening gezet en dan uit het hok gehaald terwijl het nachthok juist een veilig plekje moet zijn
- Konijn krijgt hier 's ochtends aardig wat hooi en een handje biks. Ik zorg ervoor dat hij altijd hooi heeft. Maar dit zal thuis toch anders zijn aangezien het konijn zeer zwaar en dik is.
Ik ga morgen proberen om het konijn een klein stukje komkommer te geven (veel vocht) ik heb dit niet eerder gedaan omdat het konijn van groenvoer diarree kreeg. Ik heb overwogen om naar de dierenarts te gaan maar omdat het konijn zich niet anders gedroeg heb ik dit niet gedaan. Mocht hij ineens achteruit gaan doe ik het natuurlijk wel.
ik hoop dat jullie tips of ervaringen hebben, alvast bedankt!
Groetjes furtje
Steeds in je nachthok gejaagd worden, alleen zitten en bijna nooit aandacht krijgen lijkt me nou niet echt het ideale leven van een konijn, maar dat kan ook aan mij liggen