chihuahua wilt nauwelijks eten na verhuizing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkel8

chihuahua wilt nauwelijks eten na verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 15:40

Hoi allemaal,

afgelopen dinsdag is mijn hondje mee verhuisd naar mijn nieuwe huis. Ik woon er al 2 weken langer en mijn hondje zat ondertussen bij mijn moeder.

Ze had het daar heerlijk, was samen met een andere hond en kat en at super, wel wat sloom van de warmte. Ik ben 2 keer langs geweest maar mijn hondje kon het niet aan dat ik weer wegging dus ik ben niet meer geweest.

Dinsdag ging ik haar halen, ik heb haar nog nooit zo meegemaakt, ze sprong met 4 beentjes in de lucht van blijdschap. Eenmaal in het nieuwe huis is ze niet zichzelf, het gaat wel steeds beter qua gedrag alleen het eten gaat nog slecht, ze wilt haar eigen eten niet. Het is hetzelfde voer als bij mijn moeder. Ze ruikt eraan en loopt dan weer weg. met veel moeite neemt ze soms een paar happen... Alles wat ik eet wilt ze trouwens wel maar ze is zo klein dat ze eigenlijk geen mensen eten mag ivm zout enz.

wat moet ik doen? stug volhouden en wachten tot ze honger heeft? ik kan het vlees ook niet steeds maar laten staan want het is natuurlijk best warm. der brokjes zijn echt not done. als ze te lang neit eet wordt haar suikerspiegel te laag dus het is ook gevaarlijk zeker met dit warme weer.

ik hoop dat jullie tips hebben!

ze weegt nu 1500 gram, nogal klein dus, ik heb haar ook woensdag meteen ontvlooit, kan ze daar last van hebben?

Mizora

Re: chihuahua wilt nauwelijks eten na verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:04

Dat ze last van de ontvlooiing heeft zou kunnen. Ik zou haar vaak per dag een klein beetje aanbieden. Liefst minder dan dat je verwacht dat ze opeet. Eventueel dus maar een eetlepel per keer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:26

Vaak komt er een cirkel op gang. De hond eet even niet, mens wilt graag dat de hond gaat eten, waardoor de hond nog minder gaat eten.

Ik zou de hond dus juist even laten wachten op zijn eten. Dat hij 'geluk' heeft dat hij wat binnen krijgt, ipv dat het hem aanbevolen wordt.
Als je bijvoorbeeld gaat ontbijten, smeer een boterham voor jezelf, maak een schoteltje voor de hond en zet het schoteltje op de ontbijttafel.
Als jij klaar bent zet je beide borden (voor het idee) op de grond en loop je weg. Als je na 2 minuten terug komt en het is niet op ruim je het op en is er bij de lunch weer een moment.

Echt waar, hoe harder jij je best gaat doen om die hond aan het eten te krijgen hoe minder ze gaan eten. Vaak zit er een fout in het ritueel.