Wij hebben vorig jaar een Amerikaanse bulldog x Cane Corso pup genomen, Mexx. Mexx is echt een mega bewerkelijke hond, dus zitten we al vanaf jonge leeftijd met haar op trainen. Er wordt elke avond een rondje met haar gefietst of hardgelopen zodat ze haar energie kwijt kan en gaat 4 keer per dag een flink stuk uit. We hebben nog een hondje, een boomer dus een vriendje heeft ze ook.
Vanaf dat wij haar hebben jankt en blaft Mexx veel. Ze is onwijs waaks en vraagt veel aandacht door te janken of naar ons te blaffen. Dit werd de laatste tijd wel minder.
Nu zijn mijn ouders op vakantie en word ik dus helemaal gek van haar. Ze sloopt schoenen, heeft de hor van de deur getrokken, eet de plantjes op in de tuin. Allemaal dingen die we haar hebben afgeleerd en die ze al een tijd niet meer deed. Ze blaft en jankt de hele dag, als er een auto de straat in rijdt, als er iemand langs het raam loopt, als er een andere hond blaft, als ze iemand hoort praten, als er een vogel in e tuin zit, als de buren in de tuin zitten, als ze geen aandacht krijgt, eigenlijk zijn de momenten dat zeniet blaft heel zeldzaam, en meestal is ze dan iets aan het uitvreten wat niet mag.
Wat ik al geprobeerd heb is:
- negeren, dit werkt dus echt niet. Mevrouw heeft een heeeeele lange adem, en helaas heb ik ook buren die al meerdere keren over haar geklaagd hebben.
- haar in haar bench sturen, en laten liggen. Hierdoor gaat ze in haar bench liggen janken.
- haar heel uitbundig belonen voor goed gedrag, als ik dan klaar ben met belonen gaat ze janken om meer aandacht.
- laten schrikken door mijn sleutelbos naast haar te gooien. Zij ziet niet dat ik dit doe, dit is een tip die we hebben gekregen op training.
- heel boos worden door mijn stem te verheffen en me groot te maken naar haar. Ze is dan heel even zwaar onder de indruk maar zodra ik wegloop begint ze weer.
Ik ben zelf heel erg consequent naar haar toe. Ik ben mijn leven lang honden gewend en woon ook nog thuis dus ze kent mij goed. Uitlaten gaat hartstikke goed.
Ik ben echt ten einde raad gewoon, het is echt vreselijk om de hele dag met een hond te zitten die alleen maar jankt en blaft. Ik durf ook niet echt meer weg te gaan omdat ik bang ben dat ze ook zo tekeer gaat als ik weg ben..
Normaal doen wij onze honden altijd in een kennel als we op vakantie gaan. Onze vorige honden hebben adat altijd geweldig gevonden, maar Mexx is ontzettend eenkennig en durft dan haar hok niet uit.mijn ouders vinden dit zielig en willen het haar niet aandoen, maar ik begin dit inmiddels een beetje zielig te vinden voor mezelf.
Hebben jullie misschien nog tips die ik nog niet heb uitgeprobeerd?