De meest uiteenlopende lichamelijke problemen bij katten kunnen veroorzaakt worden door stress. Maar ik vraag me af hoe je dan in theorie die stress zou kunnen verminderen. Ik kan me voorstellen dat het per kat verschilt waarom hij/zij gestrest is, en dat het daardoor ook wisselt hoe je die stress kunt wegnemen.
Hebben jullie ooit geconstateerd dat jullie kat (veel) stress had, en zo ja, hoe hebben jullie die stress weggenomen?
Wat veroorzaakte de stress überhaupt? En hoe kwam je daarachter? Gewoon proberen?
Werkte het?
Werden de klachten minder (en wat waren die klachten?)?
Hoeveel tijd ging daar overheen? Weken, of toch maanden?
Zomaar wat vragen, omdat ik overal wel lees dat veel problemen door stress komen, maar ik zo zelden zie hoe mensen de oorzaak van stress achterhalen en hierop anticiperen.
Misschien inspireren we elkaar hiermee
Toen hebben we een Feliway-stekker gekocht en na een paar dagen was de stress dan ook voorbij.
). En ik zoek ook geen specifieke oplossing. Mijn idee was meer om een algemeen beeld te krijgen: wat hebben mensen wel eens gedaan tegen stress? En hoe pakte dat uit? Ik kan me er namelijk zo weinig bij voorstellen. Want hoe achterhaal je in hemelsnaam waar die stress vandaan komt? Pure interesse 
).