wat moet ik doen? poes is zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

wat moet ik doen? poes is zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 19:53

hai,

ik heb een vraagje.

Mijn Oom en Tante hadden eerst 1 poes toen ze gingen verhuizen 2 straten verderop liep die kat steedst terug dus hebben ze besloten om haar daar te houden. die poes was 2 jaar zij kreeg een nest met jongen waarvan mijn Oom en Tante er 1 kochten. nou een paar week geleden stond er op de fammilie app dat zij een kitten had gekregen! en zij is pas 8 maanden! nou kunnen ze lekker samen op groeien zeg! -:(-
de bevalling verliep redelijk is was erbij en de mama poes die dus de jongen kreeg noemen we even Drop had 2 dood! geboren kittens! en 1 had de bevalling overleefd maar is 2 uur daarna gestorven, Drop had vele verwondingen gekregen en moest 1 week bij de DA blijven omdat ze zo verzwakt was!

nou had ik daar toen wat van gezegd, dat ik het niet van kunnen! dat hun dochter( die is nu denk ik 5) op haar leeftijd een 3ling krijgt! ( als je het dan even vergelijkt) ik was nog nooit zo woest op hun! ik vond het echt niet kunnen! en hij zei dat hij kittens wel leuk vond!
ja dat snap ik wel maar ook als je mama poes nog nauwlijks 1 jaar is?

maar goed, toen had ik dus gehoord dat mijn Oom haar naar een mannentjes poes had gebracht! express omdat hij kittens wou zodat hij geld kon verdienen! Drop is nu ook zwanger en ze is nu 9 maanden! ze is over 7 weken uitgerekend! dan is ze nog niet eens 1 jaar oud! en dan al 2x bevallen? ik vind het niet kunnen hoor!

nou was ik dus even naar de DA gefietst en had gevraagd hoe veel kans ze had dat ze zou blijven leven, nou die kans was 10%! ik ben hierna verbijsterd naar huis gefietst!

nou is dus mijn vraag wat moet ik nu doen? moet ik mijn Oom hier nog een keer op aanspreken? of moet ik de dieren beschreming inlichten?

ik weet echt even niet meer wat ik moet doen! hopelijk kunnen jullie mij helpen! en Drop ook!

mignonne2403

Re: wat moet ik doen? poes is zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:00

jeetje, vreselijk, ik weet niet wat ik zou doen, dierenbescherming idd, of misschien als je nog ander familie lid hebt dat jullie hem samen kunnen aanspreken??

en misschien kan je de da laten bellen ofzo?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:03

Heel eerlijk, onze poes was net 7/8maanden met haar eerste nest en ook net (of net niet) 1 jaar bij het tweede.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:04

mijn ouders zijn weg en naar mij Oma luitert hij niet, de rest van de fammillie woont ergens anders.
ik durf eigelijk niet de dierenbescherming te bellen, hebben ze ook een mail adres?
ja ik ga denk ik vragen of de DA wil bellen! dankje voor de tip!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:05

ts je bent twaalf... En dan kun je best wat tegen je oom zeggen. Maar 'er op aanspreken' met het idee dat ie het nooit meer doet lijkt mij niet echt jouw taak. Je kunt natuurlijk wel je beklag doen bij je ouders, maar de dierenbescherming hiervoor bellen gaat wel erg ver. :) En die gaan ook niks doen.

Overigens is een nestje voor het eerste levensjaar niet perse heel vroeg en al helemaal niet te vergelijken met een 5-jarige die een drieling krijgt. Poezen krijgen veelal meerderen jongen per worp. Bij een mens altijd 1, heel soms 2, zelden 3 (op natuurlijke wijze).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:08

xSlvna schreef:
Heel eerlijk, onze poes was net 7/8maanden met haar eerste nest en ook net (of net niet) 1 jaar bij het tweede.

Verschrikkelijk! Snap niet dat je dat kan laten gebeuren en mocht het bewust gebeurd zijn, walgelijk! Het is zelf nog een 'baby', wellicht niet in staat ze zelf op te voeden. Daarnaast, kijk eens hoeveel katten er in het asiel zitten enz.

@ TS, dierenbescherming bellen. Ben normaal niet zo van het hectische, maar dit is absolute mishandeling!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:10

xSlvna schreef:

alsof het dan oke is....... 8)7

Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen en dat je vraagt of Drop gesteriliseerd kan worden
En tegen je oom zeggen dat het echt niet kan en dat er al genoeg kittens op de aarde zijn.
Kijk op MP, allemaal gratis kittens dus geld verdienen lukt echt niet

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:12

Snooki schreef:
xSlvna schreef:

alsof het dan oke is....... 8)7

Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen en dat je vraagt of Drop gesteriliseerd kan worden
En tegen je oom zeggen dat het echt niet kan en dat er al genoeg kittens op de aarde zijn.
Kijk op MP, allemaal gratis kittens dus geld verdienen lukt echt niet

Mijn ouders vinden het ook vreselijk en hebben hem er ookal op aangesproken! maar hij luisterd niet! ik ga hem zeker MP laten zien!
hij vind steralissatie te duur, dus daarom doet hij dat niet -:(-

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:15

en die poes van jullie dan steriliseren? Dan krijgt ze niet nog een x een nestje.
Goed van je ouders!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:17

maar hopen dat ze niet zwanger is en dan je oom eens voorrekenen wat een keizersnede kost en kittens 13 weken verzorgen. Dan is een sterilisatie echt goedkoper

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:23

Eerlijk, wij hebben een moederkat van denk ik bijna 2,5 /3jaar en we wisten dus niet dat er in de buurt een kater was dus sind nu hebben we 2 nestjes gekregen in bijna 3 jaar, dat is togh netjes?? Maar nu gaan we der ook sterilisteren, ze is een goede moeder maar we vinden het genoeg voor der ookal vind ze moederpoes zijn heel leuk.

even on-topic: even de DA bellen en daarna de DB om hun mening te horen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:26

Hallo, dat gebeurt in de natuur ook. Buitenkat en tja, voorkom je niet (behalve steriliseren, is ook gebeurd na een aantal nestjes).
Bedoel er alleen maar mee dat het gewoon 'kan'. De poezen die ik dood heb zien gaan, gingen dat bij hun 6/7 nestje of 1e nestje op oudere leeftijd.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:28

Ik vind eerlijk gezegd dat TS zich er nogal veel mee bemoeid. Ok, dit kan niet, en dat heeft ze ook netjes? gemeld. Maar ze komt nogal opdringerig over bij mij, terwijl het haar dier niet is ... om hiervoor de dierenbescherming erbij te gaan betrekken ??

Of ik moet de zaak ernstig onderschatten :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:29

De dierenbescherming gaat hier echt niet voor komen. Dus als ts belt hoop ik gewoon dat ze haar geruststellen.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:39

xEmily schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat TS zich er nogal veel mee bemoeid. Ok, dit kan niet, en dat heeft ze ook netjes? gemeld. Maar ze komt nogal opdringerig over bij mij, terwijl het haar dier niet is ... om hiervoor de dierenbescherming erbij te gaan betrekken ??

Of ik moet de zaak ernstig onderschatten :=

Vind ik niet hoor TS!
Ik vind het alleen maar lief dat je dat arme poesje probeert te beschermen tegen die domme oom van je.
Ik ban alleen bang dat er weinig aan te doen valt. Misschien wil de dierenarts met je oom praten?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:24

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:31

Ik verbaas mij toch dat er nog veel pretnestjes worden gefokt. Ook hier in dit topic, ik dacht dat er ook een over populatie was in Nederland. T's ik vrees ook dat je weinig kunt doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:38

Laat je oom maar naar Belgie verhuizen daar pakken ze gelukkig!! zeer goed al die mensen met hun pretnestjes aan voor zover dat lukt in elk geval! Snap niet dat mensen niet nadenken zo enorm triest al die nestjes en dat met zo'n enorm overschot. Wij hebben jaarlijks ruim 300 kittens in onze kleine opvang. Alles van straat af, vaak gedumpte nestoverschotten of moeders met kittens die in tuinen liggen. Te triest voor woorden en men gaat vrolijk verder met fokken omdat het zo leuk is maar 6 á 8 weken leeftijd en de kittens moeten oprotten want dan wordt het vervelend. Totaal niet beseffend (of nog veel erger, wetend dat..) kittens zeker 12 á 16 weken bij hun moeder en nestgenoten moeten blijven!!!

Helaas TS denk ik dat je weinig kan doen. De kat ontvoeren en laten steriliseren kan en mag namelijk helaas ook niet.....