Onze Puck weg.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Onze Puck weg.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 10:42

(sorry als het topic hier niet goed staat :Y) )

Zoals de titel al zegt: Onze lieve bruine cockerspaniël is sinds gisteravond weg...!
gisteravond rond een uur of 10 wilde mijn moeder de honden in de bench doen eten geven etc.
Maar er kwam maar 1 hond naar binnen, eerst denk je 'oh die loopt wel ergens' of ligt binnen te slapen, maar na een poos zoeken konden we haar niet vinden. Even wat info over Puck:
- Puck is doof
- is echt gehandicapt, dus loopt rondjes en knikt met haar hoofdje
- reageert alleen op bewegingen zoals: zwaaien, lichaamstaal etc.
- en ze kent niemand verder dan ons gezin
De omgeving hier zijn boerderijen met een weg en wat drempels, maar puck zal nooit maar dan ook nooit: in het donker, alleen, verder weggaan dan het hekje. Normaal gesproken zou ze dan als het donker was voor het raam gaan staan (wij hebben lage ramen) en tegen de ramen opspringen, maar dat was dus niet het geval.
De andere hond (ook cockerspaniël & haar moeder) is normaal altijd bij haar, aangezien ze een soort geleidehond is voor Puck. Ze komen altijd samen aangerend!

Gisteravond hebben wij tot half 1 in het donker lopen zoeken naar onze dove hond: die natuurlijk niks hoort en wat het zoeken extra moeilijk maakt...
Vanochtend heb ik allerlei instanties gebeld: Dierenasielen & dierenarts praktijken, DA ambulance... maar niks helemaal niks. Langs de weg gefietst kijken of ze daar ligt, maar nee hoor, ons kleine dove hondje lijkt wel van de aardbodem geplukt... We hebben een klein vermoeden dat ze is meegenomen: ze kan best de weg op gegaan zijn en dat iemand gedacht moet hebben dat ze is aangereden ofzo (wat ze loopt rondjes en schud met haar hoofdje)
Ik vind het echt verschrikkelijk dat ze weg is: het idee dat ze de hele nacht buiten is of dat iemand haar heeft meegenomen!
En dat ze nu ergens helemaal verward in een klein hokje in het asiel zit...of nog erger. Wie o Wie heeft dit meegemaakt of heeft goed advies?! :(

cariena1

Re: Onze Puck weg.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:43

heel veel sterkte

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:44

Misschien niet wat je wilt horen, maar ik zou jullie eigen terrein nog eens goed onderzoeken. Misschien is je hondje overleden en heeft zij een verscholen plekje op het terrein gezocht om daar te sterven.
Ik hoop dat ze snel en het liefst levend terecht is!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:46

ach wat naar .... via facebook een vermissing laten delen met foto enzo.
amivedi inschakelen en flayers in de buurt hangen (winkels). Veel in de buurt lopen met
de andere honden. (kan jullie Puck nml wel mischien aan de geur ze opvangen.

Hoop dat ze gauw gevonden wordt :(:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:48

Borisje schreef:
Misschien niet wat je wilt horen, maar ik zou jullie eigen terrein nog eens goed onderzoeken. Misschien is je hondje overleden en heeft zij een verscholen plekje op het terrein gezocht om daar te sterven.
Ik hoop dat ze snel en het liefst levend terecht is!

Dat zat ik mij ook al te bedenken.
Kan je de andere hond niet laten zoeken naar Puck?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:50

Jee wat vervelend zeg. Ik ga duimen voor je.
Ik zou als ik jou was flyers maken en ophangen bij jullie in de buurt en bij dierenwinkels en supermarkten. Zet er ook bij dat ze doof is en gehandicapt en evt speciale zorg nodig heeft, dan hoeven mensen iig niet op haar gaan lopen roepen als iemand haar ziet, en dan is de kans ook groter dan iemand haar terug brengt als ze inderdaad gestolen is.
Maar misschien heeft ze wel gewoon even een rustig plekje opgezocht en komt ze vandaag weer uit.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:58

Wij hadden een paar weken geleden hetzelfde. Onze dove, bijna blinde hond was weggelopen tijdens een onweersbui. Een speurhond heeft een spoor opgevangen. Gelukkig zag iemand haar de volgende dag lopen in een droge sloot. 17 uur weggeweest.
Succes met zoeken.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:17

heel veel suc6 met zoeken . Maar kijk ook zeker bij jullie onder de heg ed. misschien via facebook de waar is onze angel site proberen dan kunnen ze daar een oproep plaatsen.
heel erg veel sterkte

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:23

Inderdaad het erf goed afzoeken.Wij waren vorig jaar onze zeer bejaarde poes kwijt.Ze kwam nooit van het erf.In het najaar vonden we haar onder de struiken,toen het onkruid weg was.Ze was ook weggekropen.Maar ik hoop dat ze nog leeft en snel weer terug is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:27

ow wat erg! ik hoop dat je der snel vind!!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:33

Wat erg voor je!! Hopelijk kun je haar snel vinden en inderdaad misschien de andere honden haar laten opspeuren, als dat lukt! Heel veel succes ;(

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:39

Bedankt allemaal! tot nu toe nog steeds geen spoor van Puck helaas... ik hoop dat alles goed is met haar, ondertussen hebben wij overal meldingen gemaakt van ons hondje. Op dit moment wil ik haar gewoon vinden zodat je weet waar je aan toe bent, dood of levend. Want nu blijf je maar nadenken over wat er gebeurt kan zijn. In een ander topic gaat het over dat Algerijnse vliegtuig dat vermist is...man.. ik vind het al verschrikkelijk als mijn hondje verdwenen is...bah ik kan me niet voorstellen want de familie van een passagier moet voelen........ ;(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:41

Heel goed dat je actie ondernomen hebt. Blijven zoeken hoor! Onze oude hond lag een keer in een sloot en kwam er zelf niet meer uit, probeer ook dus sloten ed door te zoeken :)

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:49

wat erg! ik hoop dat je haar vind, kun je idd niet een speurhond ofzo inzetten.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:51

Veel sterkte, ik hoop dat je haar snel vind!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:29

Sjit hoopte dat er al nieuws was pfff wat zal jij in de stress zitten

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:31

dito schreef:
Sjit hoopte dat er al nieuws was pfff wat zal jij in de stress zitten

Nee.. ik probeer zo het dierenasiel nog eens en een andere DA in onze regio..maar even flink duimen ;(

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:36

Probeer het eens op facebook bij de groep: waar is onze angel. Er zijn daar al veel honden teruggevonden.

Sterkte verder!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:39

Ren@te schreef:
Probeer het eens op facebook bij de groep: waar is onze angel. Er zijn daar al veel honden teruggevonden.

Sterkte verder!

Bedankt voor de tip!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:46

idd, via facebook "waar is onze Angel" krijg ik ook bijna dagelijks tegenwoordig meldingen van honden die zijn vermist. Dat wordt dan via de dierenbescherming weer gedeeld en komt zo bij mij binnen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:58

Net weer met een ander Dierenasiel aan de lijn gezeten, weer een melding gemaakt en nu weer afwachten en de Amivedi van omgeving Zwolle bellen...ik kan er nog steeds niet bij dat iemand een doof hondje mee neemt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:01

Je ziet van buiten af toch niet direct dat het hondje doof is.
En als je het beestje wil helpen maakt het natuurlijk ook niet uit dat het doof is.
Bovendien heeft dat dove hondje misschien wel meer hulp nodig dan een horende hond

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:04

ponyparadijs schreef:
Je ziet van buiten af toch niet direct dat het hondje doof is.
En als je het beestje wil helpen maakt het natuurlijk ook niet uit dat het doof is.
Bovendien heeft dat dove hondje misschien wel meer hulp nodig dan een horende hond

Als je onze puck ziet.....dan ja, dat zie je echt wel geloof me, en het rare is de weg waar ze dan zou moeten zijn meegenomen grenst langs wel 6 huizen, dus ik vind het dan raar dat mensen gelijk maar zelf DA conclusies trekken en er mee van door rijden, dan dat ze gaan aanbellen langs de dichtbij zijnde huizen...maar dat is mijn conclusie..en ik haal natuurlijk rampscenario's in mijn hoofd maarja mijn hond is al wel meer dan 15 uur weg. -O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:06

Snap het ook wel hoor.
Maar niet meteen zwart kijken hoor.
Hou moed!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:07

Ze kan nergens in de buurt in een sloot zijn beland met het warme weer? Of ergens tussen gekropen bij jullie op het erf of in de buurt?

Vreselijk, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben!