doggyride

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CassieUltra

doggyride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:34

Ha allemaal!

wat ik me nou afvraag,
ik heb een doggyride (hondenkar) voor achter de fiets, maar mogen zulkekarren nou ook achter de brommer of scooter?

Carr_friesje

Re: doggyride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:36

Lijkt me niet..
Karretjes zijn daar niet op berekend en volgens mij mag je officieel niet eens een "aanhanger" trekken met brommer/scooter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:38

carr_friesje schreef:
Lijkt me niet..
Karretjes zijn daar niet op berekend en volgens mij mag je officieel niet eens een "aanhanger" trekken met brommer/scooter.

Dat en daarboven op. Je gaat echt te hard denk ik dan, de uitlaat gassen die eruit komen..

Ik zou het niet doen persoonlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:40

Een brommer mag geen karretje trekken.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:40

Oke en een snorbrommer??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:41

CassieUltra schreef:
Oke en een snorbrommer??

Nee ook niet.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:45

Oke bedankt voor t antwoord!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:45

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:47

Wil je echt je hond in de uitlaatgassen zetten?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:48

hier is nog een mooie te koop ook.. http://www.phuijberts.nl/te-koop

en uhm hoe zien mensen dan hondenkarren achter een auto,die zijn ook niet uitlaatgas vrij??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:02

kimmie261 schreef:
hier is nog een mooie te koop ook.. http://www.phuijberts.nl/te-koop

en uhm hoe zien mensen dan hondenkarren achter een auto,die zijn ook niet uitlaatgas vrij??

hondenkar achter een auto? dat zijn niet hondenkarretjes die achter fietsen/brommers gaan.

ik zou ook geen hondenkar achter een brommer/snorfiets/auto hangen.. het zit gewoon te dicht op de uitlaatgassen.

ik vind het al smerig om met de fiets naast een auto te wachten bij het stoplicht.. moet je je dan indenken dat je nog lager zit en er direct achter.

dat het kan, wil nog niet zeggen dat het prettig of gezond is natuurlijk

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:03

Daar zou ik zelf dus ook nooit een hond indoen. Kar zit exact op uitlaat hoogte.. Begrijp ik dus werkelijk niets van dat dat kan en mag.
Mijn honden gaan al niezen als ze gewoon langs een auto met draaiende motor (stilstaand) wandelen. Laat staan dat ze in een kar op uitlaat-hoogte zitten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:06

hondenaanhangers achter een auto ja,zeer veel gebruikt in de hondensport...

kennen jullie die niet??
Afbeelding

en een paard vervoer je toch ook achter je auto,incl zijn uitlaatgassen??

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:11

Ik bedoelde ook dit soort karren Kimmie, heb mensen in mijn omgeving die politiehonden trainen en idd gebruik maken van dit soort karren. Heb dat dus nooit begrepen, zou ik zelf nooit doen.

Enne: een paard staat in de trailer toch een heel eind boven de uitlaat. Hondenkarren zijn veel lager, en zitten dus direct achter de uitlaat..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:36

ja,maar uitlaatgassen komen wel in de trailer terecht en kunnen zelfs bij onvoldoende ventilatie voor de dood zorgen bij paarden,dat ze hoger staan is dus absoluut niet gasvrij voor paarden :

Probeer zoveel mogelijk factoren die de luchtkwaliteit negatief kunnen beïnvloeden te minimaliseren. Een belangrijk onderdeel daarin is de uitstoot van uitlaatgassen van het trekkend voertuig. Uitlaatgassen kunnen irriteren in de luchtwegen en wanneer uitlaatgassen zich ophopen in de trailer, kan dit leiden tot monoxide vergiftiging of zelfs de dood.

Bron: http://www.hipposupport.nl/index.php/ar ... -voorkomen

alles wat je achter een auto hangt van uitlaatgassen op,goed ventileren dus,zo ook hondenaanhangers...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 04:45

ik zie niet in waarom een brommer geen aanhanger mag trekken, hier vele vissers die een aanhangertje achter de brommer hebben.

ik zou dan niet voor z,on doggyride kiezen maar wat sterkers, die vd advertentie hierboven ofzo.

persoonlijk vind ik die karren achter een auto ook niets, niet zozeer om de uitlaatgassen want zoals kimmie zegt heb je die met een trailer ook maar meer omdat het z,on klein ding is waardoor ze behoorlijk stuiteren, lijkt mij niet heel comfortabel voor z,on dier, maar das mijn mening/gevoel hoor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:29

Ben dan toch blij met goede ventilatie in de trailer als ik jouw bericht zo lees Kimmie!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:03

kimmie261 schreef:
hondenaanhangers achter een auto ja,zeer veel gebruikt in de hondensport...

en een paard vervoer je toch ook achter je auto,incl zijn uitlaatgassen??

die karretjes hebben al een opening naar de zijkant.. die voor achter fiets/brommer staan naar voren gericht over het algemeen? die voor achter de auto zijn dus al vriendelijker ingericht.

maar nog zou ik er geen gebruik van maken.. uitlaatgassen zijn relatief zwaar.. hoe lager je zit in het verkeer, des te meer last heb je ervan. ga maar eens met een fiets achter een auto staan, en probeer het daarna met een ligfiets.

paardentrailer is iets geheel anders.. de opening staat naar achteren dus ontsnapt het paard aan de meeste directe uitlaatgassen en daarbij is een paarden/pony hoofd relatief hoog. hoger dan een gemiddelde fietser, veel hoger dan een hond in een hondenkar (met de opening richting de uitlaat). en dan nog kunnen er zich uitlaatgassen in ophopen bij slechte ventilatie (moet je nagaan, niet richting uitlaat, paardenhoofd hoog en dan nog ophoping mogelijk.. ik zou niet een hond in een fietskar achter een brommer willen zijn met mijn kop recht in de uitlaatgassen)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:06

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:25

kimmie261 schreef:
heb je die link bekeken??
http://www.phuijberts.nl/te-koop

achterkant dus...en open dus ventilatie genoeg...

ik kwam de eerste keer uit bij karren met ventilatie aan voorzijde :(
blij om te zien dat ze dus ook achterin zitten..

maar, dat neemt nog steeds het 'lage zitten' niet weg.
ik heb toch liever gewoon de hond in de auto, in plaats van laag bij het wegdek..

ja dat heb je ook met naast de fiets lopen, echter dan heb je toch een andere stroom van lucht, zit je niet direct achter uitlaatgassen met de hond (of er nu nog een wandje tussen zit of niet) en kan er nooit per ongeluk opgehoopt worden.

ik sta wel eens met de auto achter een oude diessel, nu zit ik hoger dan een hond in een hondenkar, maar zelfs dan wordt ik onpasselijk omdat het in de auto doordringt en gaan alle ramen open zodra ik weer optrek.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:17

wat iemand doet moet ie zelf weten ...

ik reageer alleen op de vraag van TS of het kan ,ja het kan en het mag ,daarna doet iedereen maar wat hem het beste uitkomt,ik ben overigens de leeftijd ontstegen dat ik het met brommertjes moet doen,en heb daarvoor dus een auto :D en daar reizen de honden dan ook in,maar zonodig zou ik er zonder probleem een hondenkar achter hangen...

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 17:08

Het is niet zo dat ik er een achter mn scooter zou doen, de vraag was meer van of het mogelijk is en of het wettelijk mag.
met een doggyride zou ik het ook niet doen ivm het stofaan de voorkant en niet dat de gassen wroverheen gaan.
Ik heb er vaker aangedacht aangezien ik zware astma en rugbreuk heb gehad, kan niet zo ver fietsen dus krijg er dan last van.
Dus ben gewoon opzoek naar iets wat dus wel mogelijk s aangezien een rijbewijs financieel niet haalbaar is

de advertentie hierboven geeft inderdaad al aan dat het mogelijk is met zo'n trailer.
ik heb een terugloop uitlaat dus de gassen gaan naar de grond.