Hond last van ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Hond last van ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 15:12

Hallo Bokkers!

Ik heb een 7 jarige langharige dwergteckel, die eigenlijk al een paar jaar last heeft van z'n ogen in de zomer. We zijn hiermee al meerdere keren naar de dierenarts geweest, traanbuizen zijn al eens doorgespoten, maar nog steeds is er geen oplossing. Hij heeft hier echt alleen last van in de zomer! Hij krijg jeuk aan z'n ogen, de huid rond zn ogen wordt kaal en op z'n neus komen ook schilfers. Z'n neus wordt in de zomer ook kalig. Hij heeft er reuze veel jeuk aan, want het liefst schuurt ie de hele dag.

Aangezien de dierenarts geen idee meer heeft (deze wil testen op mijten, maar gezien hij het puur en alleen heeft in de zomer, hebben wij dit nog niet gedaan), doe ik na een paar jaar maar een beroep op jullie. Wellicht dat iemand zich in dit verhaal herkent en iets gelijks heeft gehad met zijn hond.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

kimmie261

Re: Hond last van ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:17

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 15:20

Ik heb daar inderdaad al eens aan gedacht, maar zou hij dan niet op meer plekken last moeten hebben dan alleen z'n neus en ogen? Ik ga even googlen naar meer informatie! Thanks in ieder geval :)

Edit: Het wordt ook nu nog steeds erger, zou het bij hooikoorts niet vooral voorjaar moeten zijn? Ik heb zelf nooit hooikoorts gehad, dus echt geen idee!
Laatst bijgewerkt door Steef op 20-07-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:20

Ook t eerste wat ik dacht... succes

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:21

geen idee?? maar alleen in de zomer last hebben en last van zijn oogjes zou je toch zeggen dat hij misschien wel last van pollen heeft?

ben er zelf verder niet mee bekend,maar zag dat hooikoorts ook bij dieren voorkomt...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 15:27

Na wat ik lees op internet zou dit best kunnen. Vind het heel apart dat de DA hier niet eerder is mee gekomen, hij is inmiddels al door 2 of 3 dierenartsen bekeken, maar geen 1 die hiermee is gekomen.. Vaak kregen we druppels mee met pijnstillers erin, traanbuizen zijn doorgespoten, prikken tegen de jeuk, maar zover ik weet niks tegen hooikoorts. Ik ga morgen even de DA bellen om te vragen of ik evt. iets op kan halen om te proberen.. Wieweet..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:35

Hier een hond met hooikoorts en geef hem oogdruppels hooikoorts oogdruppels van Dokter Vogel gewoon bij de drogist gehaald op advies van mijn DA. Wij geven het hem nu 3 maanden en het werkt echt fantastisch!! Ik zou het dus sowieso even proberen. Mijn DA adviseerde dit overigens ook niet totdat ik er zelf mee kwam toen gaf ze aan dat ze het idd de moeite waard vond om te proberen.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:49

Klinkt idd als een pollenallergie. Puur pollen van het merk puur natuur heeft bij onze honden en paarden goed geholpen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:18

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het sowieso even proberen denk, alles beter dan dit. Vind het zo zielig om het aan te zien de hele zomer..