Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

TrIjNiE__ schreef:Dat ik ik ook ooit eens gehad! Heb het hok helemaal uitgemest en geschrobd met dettol. En daarna een product erin gespoten van de dierenwinkel. Je moet het op het stro en het hok zelf spuiten vanbinnnen en zodra het witte laagje verdwenen is weer even opnieuw spuiten. Nooit meer last van gehad!
FrenchFries schreef:TrIjNiE__ schreef:Dat ik ik ook ooit eens gehad! Heb het hok helemaal uitgemest en geschrobd met dettol. En daarna een product erin gespoten van de dierenwinkel. Je moet het op het stro en het hok zelf spuiten vanbinnnen en zodra het witte laagje verdwenen is weer even opnieuw spuiten. Nooit meer last van gehad!
dankje, niet op de kippen zelf?
en met de andere kippen gaat het ook niet goed.Sylvia_muis schreef:Wij bestrijden hier de bloedluizen met dutchy's, eigenlijk gewoon roofmijten die op geheel natuurlijke wijze de bloedluizen opruimen. Geheel veilig voor de kippen en jezelf natuurlijk. Zodra de bloedluizen weg zijn zullen de roofmijten ook verdwijnen.
Bij een grote plaag aan bloedluizen zul je ook een groot 'leger' aan roofmijten in moeten zetten. Je kunt ze ook preventief inzetten. Ik ben hier altijd heel tevreden over.
Sylvia_muis schreef:Wij bestrijden hier de bloedluizen met dutchy's, eigenlijk gewoon roofmijten die op geheel natuurlijke wijze de bloedluizen opruimen. Geheel veilig voor de kippen en jezelf natuurlijk. Zodra de bloedluizen weg zijn zullen de roofmijten ook verdwijnen.
Bij een grote plaag aan bloedluizen zul je ook een groot 'leger' aan roofmijten in moeten zetten. Je kunt ze ook preventief inzetten. Ik ben hier altijd heel tevreden over.
Vinden ze niets, dan gaan ze na 6 weken vanzelf dood.