logeerkat op het balkon laten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

logeerkat op het balkon laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:01

Sinds een paar daagjes heb ik een logeerkat die drie weken bij bij me blijft. Het is een schat van een beest, maar ik zit nu een beetje met een dilemma. Ik wil de boel hier even goed open zetten omdat het onwijs warm is hier binnen, maar dat betekend dat de kat op de balkons kan komen.

Hij zit nu even in een slaapkamer opgesloten, maar daar kan ik hem niet de hele tijd laten zitten. Ik woon op een hoog, en ik heb voor en achter een klein balkonnetje. er zijn niet echt bomen vlakbij waarlangs hij naar beneden kan klimmen, maar ik ben bang dat hij naar beneden springt oid en dan is hij weg...

Zoude jullie het aandurven om de kat op het balkon te laten?

smurfje

Re: logeerkat op het balkon laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:02

Niet doen.

Of even je balkon afzetteb dat hij er niet af kan

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:04

Nee... Mijn kat is zelf twee keer van het terras gevallen, van de tweede verdieping. De eerste was ze nog een kitten (niet heel jong hoor maar zeker nog geen jaar), toen is ze gelukkig aan de overkant op de stoep blijven wachten.. Tweede keer dat ze eraf viel is ze weggelopen en heb der niet meer terug gevonden./=
Dus nee, zeker met de kat van iemand anders zou ik het niet doen.:)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:04

Ik zou ook het risico niet nemen. Heb je eventueel een hor die je voor je raam kunt zetten?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:05

Ik weet niet hoe hoog het in meters is maar als je op 1 hoog zit en de kat wil graag zijn vrijheid, dan is de kans zeker aanwezig dat die de benen neemt. Mijn eigen kat deed het ook toen ik op 1 hoog woonde, het was geen probleem voor hem. Ik zou het niet doen.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 20-07-14 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:05

Ik zou het risico niet nemen. Hij zal waarschijnlijk toch proberen naar beneden te gaan en omdat hij de buurt niet kent komt hij dan inderdaad waarschijnlijk niet terug. Heb je toevallig niet een hor die je voor de deur kan zetten? Dan kan je toch de deur openzetten ;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:08

Ok, duidelijk :D.

Ik heb helaas geen hor oid. Ik zal zo eens kijken of ik iets kan verzinnen om het balkon goed af te zetten zodat hij er niet af kan. Helaas voor meneer zal hij dus nog even in zijn kamertje moeten blijven terwijl de boel doorwaait. Het is nu eindelijk beneden de 30 graden hierbinnen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:09

Gewoon op de slaapkamer laten, slapen toch groot deel van de dag. Dit overleefd hij echt wel voor een paar dagen! En als je hem snachts gewoon weer in de woonkamer laat.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:14

Hij zit over het algemeen juist 's nachts in zijn kamertje. Dat is hij bij zijn baasjes zo gewend.

Maar goed, ik laat alles nog even open staan en met een uurtje gaat het dicht en mag hij er weer uit.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:16

Gewoon opsluiten in een kamer met een bakje water en de kattenbak, dat kan best, ze gaan toch meestal liggen slapen. Kan je dan ook rustig een paar uur zo laten hoor. Doen wij nu ook iedere avond met de onze.. De ene is nogal een acrobaat en is dan ook al een keer van 1 hoog uit het raam gesprongen, dat kan ze ook makkelijk. Landt netjes op de pootjes en drentelt vrolijk verder. De ander is waarschijnlijk een keer van het dakterras afgevallen / gesprongen en die kan dat dus niet.. die vonden we erg angstig terug met een afgebroken tand. Dus nu gaan ze óf aan de lijn in de tuin, óf in een afgesloten kamer als er gelucht wordt.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 20-07-14 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:19

Hij is zich nu tegen de deur aan het gooien zo te horen :D.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:21

Hahah ja heerlijk, het allerleukste is het als ze klaaglijk miepen en dan zo'n poot onder de deur door....
als m negeert houd ie vanzelf op.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:23

Ik dacht dat ik heel erg dierbeulerig bezig was door het arme ding op te sluiten. Valt ook weer mee dus :D.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:24

Niet doen. Of je moet hem een tuigje opdoen, vastzetten en wel in de buurt blijven.
Maar ik zie dat je het al opgelost hebt door hem even apart te zetten.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-07-14 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:25

Mijn balkon is nog niet afgezet maar met deze warmte sluit ik ze af en toe ff een uurtje op met voer, water en bak in een slaapkamer (waar geen zon op staat uiteraard). Dan alles even lekker open ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:34

Logeerkat: inderdaad niet doen. Kans dat hij ontsnapt is veel te groot en dan zit hij in een omgeving die hij niet kent. Heb een keer meegemaakt dat een pleegkat is ontsnapt, pffff, wat voelde ik me toen...
Hij zal wel even blijven klagen, maar op een gegeven moment zal het nieuwe ritme wel weer wennen.
Top trouwens dat je hem in huis neemt.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:39

Het is hier nu lekker aan het afkoelen binnen, dus hij kan er zo wel weer uit. Dan gaat alles maar weer op een kiertje. Meneer is niet blij met me nu, maar hij overleefd het wel. Denk dat hij het ook fijner vind als het hier beneden de 30 graden is binnen....

Emma_s_girl: het is echt mijn grootste nachtmerrie dat hij ontsnapt... Kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk voelde! Ik ben meneer al een paar keer kwijt geweest omdat hij goed is in verstoppen. Was als de dood dat hij ontsnapt was...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:01

Herkenbaar. Twee andere pleegkatjes waren ook meesters in het verstoppen. En wij maar zoeken, hahaha. Zo van, ze zullen toch niet ongemerkt naar buiten geglipt zijn. Kan eigenlijk niet, dus toch maar even verder zoeken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 10:18

De kat is weer los en hij is mij zorgvuldig aan het negeren :D. Heerlijk eigenwijs beest is het.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:24

Petra_O schreef:
De kat is weer los en hij is mij zorgvuldig aan het negeren :D. Heerlijk eigenwijs beest is het.

Haha, trek je er niets van aan. Zo zijn ze :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:32

Gelukkig dat je het anders op gelost hebt! Wij hebben twee katten en we mogen van de verhuurder geen netten oid plaatsen. We hebben het dus zonder geprobeerd. Eerste ding wat katlief deed was op de betonnen rand onder de railing springen om te beginnen te rollen, op drie hoog. Mijn vriend heeft hem nog net bij het nekvel kunnen grijpen. Overigens is met de 35 graden die we hier hadden alles open gooien het laatste wat ik zou doen, alle warmte komt naar binnen op die manier. Eerder 's nachts luchten en overdag alles dicht. (dus ook de rolluiken een stuk naar onder zodat er enkel nog spleetjes licht naar binnen komen) zo blijft het aangenaam koel.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 10:36

het is hier nu redelijk aangenaam buiten, zit redelijk dicht bij de kust. Het is hier binnen nu 28 graden ipv 31 dus het heeft wel geholpen.

Kat ligt nu al naast me op de bank, dus ik ben weer vergeven geloof ik :D.