Annemiek80 schreef:Dat laatste ben ik niet met je eens....
mijn kat smelt als het regent... heus!
Omdat mijn huis aanmerkelijk koeler is dan buiten, heb ik de halve dag de ramen dicht gehad en kat binnengehouden. Vanmorgen tot 11.00 kon ze naar buiten... deed ze niet maar dat is niet mijn probleem lol, en ik heb nu net de ramen weer open gegooid en madame is ook gelijk de hort op.
Mijn kat is zwart en komt regelmatig hijgend van warmte en inspanning binnen na muizenjacht, ik vrees dat ik niet het meest slimme exemplaar heb op dat gebied vandaar deze oplossing nu.
Meer water geef ik haar wel, gewoon een zakje nat vlees, eetlepel ervan met scheut water erbij en dat een paar keer per dag, weet ik iig dat ze voldoende drinkt.
och, hoe zal ik het zeggen, jouw kat spoort gewoon niet.. of passen ze zich aan je aan? je schuift het wel leuk op dat het broertje en zusje waren..
maar de een smelt in de regen, en de ander was allergisch voor wind (voor meelezers, beest ging volledig in een krabbegang zijwaards door de wind)..
volgens mij is dat niet erfelijk, maar ligt het gewoon aan het baasje
..
--------------
maar goed, dat even terzijde..
mijn jonge kat (10) laat ik gewoon met rust, die ligt buiten in de bosjes..
mijn oudje (nog een maandje en dan is ze 18) zet ik gewoon in de schelpbak (die had ik voor de hond gekocht, maar mijn hond weigert om in schoon water te gaan liggen).. die blijft rustig staan tot ik haar 'gewassen' heb met koel water. Daarna is het wel even een wedstrijdje.. soms is madam eerder binnen dan ik.. de andere keer kan ik nog net de deuren en ramen sluiten voor ze drijfnat naar binnen komt stuiven.