Atrose verlichten bij hond, wat nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Atrose verlichten bij hond, wat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:24

Hallo,

Mijn hond heeft al een tijd artrose. De laatste dagen krijgt hij wat meer moeite met lopen. Als hij eenmaal op gang is (wat even duurt) gaat het wel weer.
Op het moment krijgt hij speciaal voer met glucosamine, en we zijn sinds een paar dagen aan pijnstiller begonnen (op aanraden van da).
We lopen 3x per dag korte stukjes op het moment (ook vanwege de warmte) als hij een goede dag heeft, gaan we wat verder.

Weet iemand nog hoe we hem een beetje kunnen verlichten?

bliver

Re: Atrose verlichten bij hond, wat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:31

wil je een eerlijk antwoord? ik zou het niet aan kunnen zien als mijn hond elke dag zon pijn heeft

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:33

We zijn hier ons bewust van. Op het moment hebben we nog niet het idee dat het ondragelijk is, dat dat punt is bereikt, en we weten dat dat wel snel gaat komen, zeker. Maar nu wil ik enkel iets weten om de pijn te verlichten.

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:38

Onze hond krijgt ook glucosamine over zijn voer en krijgt nu norocarp 100 mg sinds een half jaar , 1 tablet per dag, en hij is weer helemaal opgeleefd! Is een labradorkruising van 44 kilo En 11 jaar.

Zou het nog even aan kijken of anders in overleg met da dosis verhogen misschien?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:42

We zijn net begonnen, we hebber eerder pillen gedaan, maar daarvan bleef hij overgeven, op het moment krijgt hij iets uit een spuitje, nog niet te veel, kijken of zijn maag dat wel aankan.

Zou hem masseren ook helpen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:18

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:20

Een beetje zalmolie door het eten proberen wij nu bij die van mijn ouders.. Pas sinds enkele dagen, dus of het effect gaat hebben, weten we nog niet

Van de pijnstillers werd ze helaas erg ziek :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 17:21

Mijn hond weeg 13 kilo (Sheltie) :)
Zal het er eens over hebben.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:23

Veel zwemmen zou moeten helpen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 17:26

Hond heeft een enorme hekel aan zwemmen, doen we hem geen plezier mee :(:) (moet ook nog leuk voor hem zijn...)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:28

Mijn hond krijgt glucosamine, chondroitine en zalmolie. Daarbij metacam (pijnstiller) Ze slaapt op n biabed, in de auto ook n biabed. Zo gaat het goed voor deze dame op leeftijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:30

Ik heb een hond (10 jaar)met ernstige artrose (en ocd) in beide spronggewrichten. Ze krijgt sinds een jaar of twee soulmate nutrition, een supplement om de boel soepel te houden. Soulmate is een poeder dat ze erg lekker vinden smaken, dus het voert heel makkelijk over het voer heen.
Al na 2 dagen stond ze weer te springen en ze is nu, twee jaar later, nog steeds heel stabiel. Dit en gedoseerde beweging werkt hier erg goed.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:34

Mijn oudje heeft een matras toppertje van traagschuim in zijn mandje, ligt ook lekker en komt minder stijf uit de mand.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:35

Goof schreef:
Ik heb een hond (10 jaar)met ernstige artrose (en ocd) in beide spronggewrichten. Ze krijgt sinds een jaar of twee soulmate nutrition, een supplement om de boel soepel te houden. Soulmate is een poeder dat ze erg lekker vinden smaken, dus het voert heel makkelijk over het voer heen.
Al na 2 dagen stond ze weer te springen en ze is nu, twee jaar later, nog steeds heel stabiel. Dit en gedoseerde beweging werkt hier erg goed.

Kijk, daar ga ik achteraan :) . Wil je een link doorgeven, waar jij dit bestel? Thanks!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:37

Zit er in het voer voldoende glucosamine voor het gewicht van de hond ?
Homeopathie misschien ook een optie ?
silicea wil ook nog wel eens werken heb ik gehoord of hyaluronzuur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:39

Beb_bokt schreef:
Goof schreef:

Kijk, daar ga ik achteraan :) . Wil je een link doorgeven, waar jij dit bestel? Thanks!

Ik koop het zelf altijd bij een groothandel hier in de buurt. Als je op google 'soulmate nutrition' zie je diverse websites waar je het kan bestellen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:39

bij dit weer kan het ook extra pijnlijk zijn. Daarnaast als ze er echt stram door is zou ik zeker pijnstilling gaan geven. Mijn hond verdraagd 's ochtends geen pijnstilling maar 's avonds wel misschien eens te proberen? In het andere geval zou ik zeker eerst een maagbeschermer geven en 1 á 2 uur daarna pas pijnstilling.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:44

Onze hond krijgt glucosamine van puur natuur, besteld bij de paardendrogist (600 gram, dus die voor paarden) drie gram op een dag. Daarnaast krijgt hij carnibest voer, vers vlees en vis.

Hij doet het er perfect op. Geen pijn meer (niet mank) en hij doet toch echt niet voorzichtig met zichzelf. Het is een zevenjarige labrador, 32 kg. Was dit voorjaar afgeschreven door de dierenarts: artrose op de foto's in zijn voorpoot. Hij mocht niet meer los en ook niet meer spelen met bal, tak of honden. Je moet hem nu eens zien... Hij speelt, rent en vliegt meer dan ooit.

Heb het eerder gehoord dat voer met glucosamine van de dierenarts niet hielp maar het apart bijvoeren wel. Er schijnt ook nog verschil te zijn tussen merken glucosamine. Belangrijk is dat er chondroitine bij zit.

Wij hebben de glucosamine opgebouwd terwijl onze hond pijnstilling kreeg. Dit heeft twee weken geduurd: na 1,5e week zijn we de pijnstillers af gaan bouwen.

Succes! Het is niet onmogelijk!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 18:48

Mijn ouders zijn vrij negatief over wat ik voorstel ('hij is al oud' 'hij krijgt al goed voer met glucosamine.') Hopelijk reageert hij goed op pijnstiller en koelt het snel af... We lopen nu zoveel mogelijk 's ochtends en 's avonds.
Wat wel opvalt, is dat hij op tegels en asfalt slecht loopt, maar op gras veel beter.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:53

Hier ook een 15 jarige met behoorlijke artrose. Sinds een half jaar krijgt hij elke ochtend Novacam en hij kan weer lekker mee wandelen etc. Doordat hij pijnstillers heeft kan hij weer beter lopen waardoor de spieren dus ook weer sterker worden. Dit bevorderd ook weer het lopen.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:04

Dat klopt: gras veert ook en stenen niet..

Tja een pot van dat spul wat ik voer gaat 200 dagen mee, kost 50 euro geloof ik.

Dan kan je weer besparen op het te dure glucosamine voer en normaal voer geven. Wil ook wel filmpjes sturen van mijn hond voor je ouders?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 19:10

Bobbie heeft nu (duur) voer via dierenarts met glucosamine :)
Je mag filmpje sturen, maar denk dat het weinig zin heeft, dan vinden ze me 'drammen' en lukt het helemaal niet.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:14

Oh jammer.. Ik snap het ook wel, je denkt dat de dierenarts het beste heeft. Maar bij kennissen van ons werkte dat ook niet en normaal voer met de pot die wij hebben wel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:16

Ik lees even mee.
Mijn labrador van n u 9 jaar begint ook wat stijfheid te vertonen.
Ze zwemt heel erg graag maar heeft er daarna te veel last van.
Als ik haar gewoon haar gang laat gaan kan ze in de avond bijna niet meer op staan.
Zwemt ze niet dan is ze alleen wat stijfjes maar kan het erg goed opvangen.

Ze heeft geen echte pijn, rilt niet, eet goed, loopt verder normaal.
Alleen met opstaan zie je dat ze ouder word, zeker na een lekker zwemfeestje

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:33

Goof schreef:
Ik koop het zelf altijd bij een groothandel hier in de buurt. Als je op google 'soulmate nutrition' zie je diverse websites waar je het kan bestellen.

Heb het besteld, ben heel benieuwd.