Morgen word het 31 graden en ga ik naar een strandje aan een plas. Meestal neem ik de hondjes dan mee maar dan is het niet zo warm als het morgen is. Ik gun de hondjes ook een dagje aan het water maar ik ben bang dat het te warm is voor ze.... Daarbij zijn ze ook al op leeftijd en heeft mijn Maltezer een dun roze velletje. Wat is jullie mening over honden mee nemen naar het water met deze temperaturen?
xRiiannex
Geplaatst: 18-07-14 09:23
Ik zou ze thuis laten, veelste warm! (binnen is schaduw op het strand niet) Heeft je Maltezer ook een dikke vacht?
LOVESUSHI
Geplaatst: 18-07-14 09:25
Mijne vinden het fijn, liggen als de zon schijnt altijd buiten -.- als je maar wel een parasolletje hebt en een tijltje met een piepkleinbeetje water waar ze onder/in kunnen liggen. Wel het water vaak verversen en echt maar een klein beetje zodat het in het midden van dat ding ligt! Dit deden we toen onze een bos met haar tot bijna de grond had en natuurlijk genoeg drinkwater mee!
Als je hond het niet gewend is zou ik ze thuislaten, ik weet niet hoe lang je gaat?
edit: wel de hond als hij niet zwemt in de schaduw proberen te houden, al denk ik dat de meesten dat zelf zullen doen als ze het begrijpen..
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 18-07-14 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Veel te warm voor de honden als je geen schaduw hebt.. De honden kunnen in zulke temperaturen in de zon hun warmte ook niet kwijt.
Ik zou ze lekker thuis laten, ookal vind ik het ook leuker als ze mee zouden kunnen !
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-14 09:27
xRiiannex schreef:
Ik zou ze thuis laten, veelste warm! (binnen is schaduw op het strand niet) Heeft je Maltezer ook een dikke vacht?
Dat is het ook... ze heeft de ziekte van Cushing en daar door word ze kaal, haar roze velletje is daar door te zien maar dat zou ik in kunnen smeren.
Hoe lang ik ga weet ik niet precies. Thuis laten he?
xGoldenHero
Geplaatst: 18-07-14 09:27
Veel te warm! Ooit onze hond mee genomen met een teiltje met water en een grote parasol bij een enorme plas aan een bosrand. Hond ging alsnog van z'n stokkie!
Dat doe ik dus nooit meer.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-14 09:28
Ok, bedankt voor jullie meningen. Dan kan ik ze morgen (zonder mij schuldig te voelen) thuis laten.
Met een roze velletje zeker thuislaten, sorry had ik overheen gelezen denk ik!
Lizz
Geplaatst: 18-07-14 09:32
Ik heb juist de ervaring dat het onder een parasol aan het water koeler is dan in de tuin onder een parasol. Aan het water staat vaak een windje en in het water kan je verkoeling zoeken. Maar je kent je hond het beste en als je weet dat het in je huis heel koel is met dit weer dan is de keuze thuis misschien beter. Maar nadeel is dat je dan niet de hele dag weg kan.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-14 09:37
xGoldenHero schreef:
Leukste voor je hondjes is lekker achterthuis met water spelen. Als het te warm is kunnen ze zelf naar binnen
Moet je wel een tuin hebben
Sassol
Geplaatst: 20-07-14 10:44
Ik zou ze meenemen. Parasol mee, handdoek mee voor de hond en veel water/schaduwplezier! Handdoek dompel ik dan in het water zodat ze op een koude handdoek, in de schaduw onder de parasol liggen. Echt wel 10x leuker en lekkerder voor ze dan binnen in een warm huis!
hoe vriendelijk het ook lijkt om je hondjes mee te nemen naar een meer in het bos/strand/andere waterplek.. Ik zou het niet doen met deze temperaturen.
je hond moet er immers wel heen.. tenzij je airco in je auto hebt is het niet goed voor je hond om met deze temperaturen meer dan 15 minuten te gaan autorijden.
daarnaast lijkt het een verkoelende plek, maar hoe druk is het in zijn koppie? al die luchtjes en andere honden enzovoorts.
beste wat je momenteel voor je hond kunt doen is zorgen dat ze zich niet opwinden.
zet eventueel een kinderbadje in de tuin met een klein laagje water..
dat werkt overigens niet voor mijn graag zwemmende hond hoor.. kinderschelp met water, veeeeeeeeeeeel te schoon water, daar gaat ze echt niet in.. ook verkiest ze het warme huis boven een plek in de schaduw buiten..
Daarom hier een badlaken drenken in water en over haar heen leggen op het moment dat ze ligt te hijgen..
Vanaf de schemering is het trouwens wel heel goed om ze lekker even mee te nemen naar het water, zodat ze goed kunnen koelen na de warme dag en hun energie kwijt kunnen.. Anders is het snachts bagger als je hond toch zijn energie opbouwt.
en hoe meer ze s avonds in de koelte (of relatieve koelte) doen, hoe rustiger ze overdag kunnen blijven.