Nieuwe aanwinst: Abby!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Nieuwe aanwinst: Abby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 20:11

Al een tijdje was ik op zoek naar een 2e kat, had een heel wensenlijstje opgesteld en had uiteindelijk al een kat gevonden.
Helaas werd die kat vorige week teruggetrokken uit de herplaatsing vlak voor ik hem zou ophalen. -O-
Nja, niet leuk en ik was er ook best wel verdrietig over natuurlijk omdat ik me er al enorm op had verheugd en me er helemaal op had ingesteld.
Op dat moment besloot ik om even een pauze in te lassen voor ik verder zou gaan zoeken, wel zou er in die tijd plek zijn voor een tijdelijke opvanger met optie tot adoptie.

Dinsdagavond kreeg ik een mailtje over een kat die door omstandigheden met spoed een nieuw huisje zocht.
Na even nagedacht te hebben heb ik teruggemaild dat de kat van harte welkom was, op 1 voorwaarde:
Wanneer het niet gaat wordt ze vanuit mij uitgeplaatst.
De eigenaar ging daarmee akkoord en woensdagochtend was de zaak beklonken en 's avonds heb ik haar opgehaald.

Het is nog een klein hummeltje, maar er zit een behoorlijk karakter in.
Op het moment is ze ong 12 weekjes oud, heeft al een kleine geschiedenis en ze doet het erg goed.
Wel moet ik binnenkort nog even naar de dierenarts met haar voor de basisentingen, chip, ontwormen en ontvlooien en dat werk.
Mocht ze blijven dan wordt ze over een maand of 4 uiteraard ook gesteriliseerd. :)

Om terug te komen op het wensenlijst:
Abby is eigenlijk precies wat ik niet zocht. :+
Ik wilde pertinent geen kitten, geen kat met een behoorlijk karaktertje en liever ook geen cypertje.
Omdat ze met spoed weg moest heb ik alle wensen aan de kant geschoven, op 1 na: het mag geen terroristische etterbak zijn.
Dat is Abby niet, ze is druk en pittig maar laat mijn andere kat (Mowgli) aardig met rust en wanneer ze dat niet doet krijgt ze gewoon even een time-out. :)
Time-out houdt in dat ik haar even uit de situatie weghaal en voor nu dat ze dan even ietwat strak in m'n armen moet liggen (vind ze geen straf en is het ook niet), zodat ze ahw een soort van ingebakerd wordt.
Op het moment dat ze zo'n time-out krijgt merk ik ook dat ze meestal gewoon overprikkeld is en heel moe, tijdens de time-out gaat ze dan ook rustig liggen slapen.
De bedoeling is dat de time-out tzt in de badkamer gaat plaatsvinden en dat die tijd quality-time wordt voor Mowgli.

Mowgli is er nog niet zo happy mee, maar het is sinds vannacht stil in huis dus ook dat gaat steeds beter.

Afbeelding
Jep, los mee in de trein. :))
Naast me stond haar reismandje, echter was Abby zo sja... overstuur... dat ze even wat steun nodig had en die heb ik haar op deze manier geboden.

Afbeelding

L0veMyHorse

Re: Nieuwe aanwinst: Abby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:14

Wat een schattig pluisje <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:28

Dank je :)

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:33

Oh wat een schattig beestje!
Zul je een hoop plezier aan hebben met zo'n klein monster :')
Wij hadden thuis ook eens kittens opgevangen en dat was niets anders dan kattenkwaad!
Maar wat bedoel je met uitplaatsen?
Terugsturen of zelf door andere mensen laten adopteren?

Haha wacht maar tot ze de vogeltjes en kikkers en dergelijke aan je komt showen! _/-\o_

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:37

Dank je :)

Met uitplaatsen bedoel ik dat ik dan een goed thuis voor haar zoek en een kleine vergoeding vraag voor de gemaakte kosten (van basisentingen, chip en evt sterilisatie), wel zou diegene dan een zakje meekrijgen van het voer wat ze bij mij krijgt en uiteraard haar paspoort/entingsboekje plus chipformulieren. :)
Terugsturen is geen optie helaas voor de vorige eigenaar.

Met vogels en kikkers zal ze niet aan komen sjouwen, gezien ze een binnenkat is, mss later als ik groter woon en een afgezette tuin heb maar dat duurt nog wel even. :)

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:43

Hmm heb jij geluk...
De kat van mijn vader komt bijna dagelijks met een libel/mot/kikker/vogel aangelopen ;0
Veel succes met je katje!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:12

Dank je, gaat helemaal goed komen. :j