Chronisch schudden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Chronisch schudden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:17

1 Van mijn honden heeft ruim 2 jaar lang last gehad van oorontstekingen.
1 Keer in de week zat ik met hem bij de DA.
Ik ben in die 2 jaar bij 3 verschillende dierenartsen geweest en heb in totaal 48 verschillende medicijnen gekregen. Deze medicijnen werkte allemaal perfect, totdat we ermee stopte. Dan kwamen de ontstekingen direct weer terug.

Uiteindelijk, na veel aandringen van mij, hebben ze wat ontsteking naar het lab gestuurd. Hier kwam uit dat hij allergisch was voor dierlijke eiwitten. Welke dierlijke eiwitten kunnen ze helaas niet zien. Maar het meest logische waren de eiwitten van de diersoorten die hij ooit allemaal te eten heeft gekregen. Dat is rund, kip en lam geweest.
In het jaar erna heb ik zowat alle soorten voer geprobeerd. Van bijzondere smaken zoals antilope tot hypoalergeen voer. Glutenvrij en weet ik veel allemaal wat.
Helaas hielp dit allemaal niet en bleef hij oorontsteking houden.

Ik ben toen, eigenlijk als laatste redmiddel, over gegaan op BARF. Simpelweg het voeren van hompen dier. Dus niet de kant-en-klare worsten die je in de dierenwinkel kan kopen. Maar echt stukken dier.
Ik wilde hier eigenlijk niet aan gaan beginnen, omdat het vrij moeilijk is om de juiste percentages te voeren. Je moet precies weten wat je doet. Wat je wel en niet mag en kan voeren en of de percentages goed zijn voor de hond.

Met de DA afgesproken nog zeker 1 keer per maand langs te komen voor controle.
En potverdikke!!! Na een week of 10 waren de ontstekingen weg. Ongelofelijk, want hij heeft in die tijd dus wel gewoon kip, rund en lam gegeten.

Achteraf denk ik dat ze er in het lab helemaal naast zaten en het gewoon een oorzaak is van de enorme toevoegingen die in brokken zitten.

Maargoed. Hij maakte nog wel een enorme hoeveelheid oorsmeer aan. Dit is een natuurlijke reactie van het lichaam om de ontstekingen naar buiten te werken.
Ik dacht dat de oorsmeer, net als de ontstekingen, ook na een tijd weg zou gaan. En dat klopt.
Ruim 4 maanden later zijn zijn oren helemaal schoon. Er komt geen troep meer uit en zien er prima uit.
Zijn oren zijn nu zo'n 3 maanden schoon.

Het probleem is alleen dat hij maar blijft schudden met zijn hoofd in combinatie met krabben aan en in zijn oren. Het schudden lijkt chronisch te zijn naar mijn idee, maar de DA zegt dat dat niet kan.

Ik zit nu dus echt met mijn handen in het haar.
Na zoveel jaar ellende is er geen oorzaak meer te zien en te vinden, maar hij blijft er op de 1 of andere manier last van houden.

Is er iemand die dit herkent? Die misschien de gouden tip heeft om mijn grote vriend weer een schud-vrij leven te geven?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:34

ik ben blij te lezen dat je hond zo opgeknapt is op barf!! *\o/* een van de vele verhalen :)
het lab zat er waarschijnlijk niet naast want dierlijke eiwitten in doodgekookte gedroogde vorm zijn heel anders dan vers dus als je DA zegt neee hij kan echt niet tegen rund kip etc kan je dat gerust in verse vorm proberen ;)

wbt het schudden durf ik niet te zeggen eigenlijk.. gelukkig geen ervaring mee :)