Vermist mijn lieve Poes (regio 0118)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

Vermist mijn lieve Poes (regio 0118)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:13

Zo, wie weet, kan Bokt ook nog een steentje bijdragen. Onze poes is vannacht uit het raam geglipt en niet meer terug gekomen.

Poes (ja dat is haar naam :') ) is een lieve super aanhankelijke poes van ongeveer 7 a 8 jaar. Toen ze vijf weken oud was nam ik haar mee van de boer waar ik de paarden van verzorgde omdat hij haar wilde dumpen in het bos om er van af te zijn. Zo kwam ze bij mijn ouders, mijn broers en ik terecht. Wat werd ze geliefd, zelfs de grote stoere broers liepen er mee rond alsof het hun kind was. De diva sliep elke avond in een ander bedje (4 broers dus veel keuze) en had het leven van een godin.

Nu dat mijn broers en ik allemaal langzaam aan het huis aan het gaan zijn kreeg Poes aanzienlijk minder aandacht. Mijn ouders zijn veel aan het werk en gaan graag en vaak op vakantie. Kat was dus niet meer ideaal. Nu dat ik sinds begin juni een eigen huis heb met riante tuin, werd mij gevraagd of ik haar in huis wilde nemen. Uiteraard! Mijn jeugdliefde in huis wie wil dat nu niet <3 Vorige week heb ik haar opgehaald en ze was al vrij snel gewend, liep rond, sliep overal en at goed. s nachts is ze nog wel wat onrustig dus hebben wij een kattenkamer voor haar, hier blijft ze s nachts in zodat ze ons blijft horen in de kamer ernaast en niet te veel miauwt en paniekt. Zo ging alles goed. Tot vanochtend dus. Vriend doet om 07.00 de kamer open om de kat te begroeten: weg kat! Raam stond dus nog op een kier en ze is waarschijnlijk via de dakgoot de hort op gegaan.

We hebben overal gezocht, melding gemaakt bij Amivedi, overal gefietst en gezocht. Ik ben zo bang dat ze onderweg is naar mijn ouders huis zo n 8 km verderop en enkele grote drukken (snel)wegen, stations enz ertussen. Ik word al misselijk bij de gedachte. Het is een luie dikke verwende poes die er niet eens van houdt om naar buiten te gaan....

Zo moes ik even kwijt, duimen jullie mee dat ik haar weer snel in mijn armen kan sluiten? heeft er nog iemand tips wat ik kan doen? Zal ze onderweg zijn naar haar vorige huis? Of bestaat er ook kans dat ze hier in het dorp verdwaald is omdat ze hier nog niet eerder buiten is geweest? ;(

Afbeelding

Signalement Poes:

Poes
Europese korthaar
7 a 8 jaar
bruin gecyperd, zonder aftekeningen
gele ogen
blauw reflecterend halsbandje aan
Vermist in Nieuw- en Sint Joosland, waarschijnlijk (??) onderweg naar Middelburg (Klarenbeek)

Afbeelding

milja78

Re: Vermist mijn lieve Poes (regio 0118)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:16

Deel je het ook via fb

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:18

zet het fb, bokt markt en marktplaats!
Laatst bijgewerkt door Ariannee op 14-07-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:19

Succes met je zoektocht, of ze is in de buurt, onze katten blijven met warm weer ook wel vaker een nachtje weg of ze is inderdaad op weg naar het oude huis. Hoop voor je dat ze snel weer op duikt.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:25

Ik hoop voor je dat ze snel weer opduikt. Vaak hoor je dat deze katten terug gaan naar het oude huis, hopelijk zit ze deze week weer bij je ouders te jammeren!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 18:05

Bedankt! ik heb het ook gedeeld op fb. Had ik inderdaad nog niet aan gedacht

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:15

Nog altijd geen enkel spoor van mn lieverd |( Ik hoop dat ze geen pijn heeft (gehad) en dat ze niet ergens in paniek is weggekropen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:19

Waar komt ze vanuit de poezenkamer terecht? Is dat het dak en kan ze daar wel af? Zo nee, vraag dan eens al je buren of je op zolder mag kijken. Als ze door 'n ander raam naar binnen is gegaan zit ze wellicht daar.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:22

Ik hoop voor jou dat ze snel terug is! De kat van mijn tante is zo eens 5 weken weg geweest, die was nog helemaal ik orde. Ze zal zich heus wel weten te redden, maar hopelijk vind ze de weg naar jou huisje terug.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:29

Hier mijn checklist:
Melding Amivedi
Melding globalpetalert.com
Melding mijndieriszoek.nl
Melding bij de NGD waar de chip geregistreerd is (adreswijziging doorgegeven?) als je kat gechipt is
Melding bij dierenasiels in de buurt en richting de woonplaats van je ouders (evt. flyer inscannen en mailen)
Melding bij dierenartsen in de buurt en richting de woonplaats vah je ouders (evt. flyer inscannen en mailen)
Flyers met foto in de nabije omgeving, bij supermarkten, dierenwinkels, drukbezochte plekken in de buurt, op glasbakken etc.
Advertentie op (zeelandnet.nl), facebook groepen etc.
Een bakje met voer buiten neerzetten
Buren inseinen en vragen of ze ergens binnen is gaan zitten.
In het avond-of ochtendschemer gaan zoeken, voerbakje meenemen en met brokjes ‘rammelen’.

Hopelijk komt je kat weer terug!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:31

Bedankt voor het meedenken Hilli. Hebben wij inderdaad ook al gecheckt. Ze is via dakgoot naar beneden gesprongen waarschijnlijk. Deze hoogte is goed te doen voor haar. Ze wilde continu naar buiten, bleef ook maar krabbelen aan de ramen. De drang om naar haar vorige huis te gaan was heel groot.

Fijn om positieve berichten te lezen van katten die weer terug zijn gekomen. Deze kat zal alleen haar nieuwe huisje niet weten te weten en enkel haar oude huisje, maar daarvoor moet ze een hoop obstakels overwinnen: snelweg, autoweg, spoor,bruggen, centrum stad (drukte) enz enz... Krijg al de rillingen als ik er aan denk dat ze daar rondloopt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:36

Katten weten donders goed hoe ze moeten oversteken. En vinden ze het te druk, nemen ze vaak een alternatieve route. Over een viaduct of een tunneltje.
Ze zijn echt niet dom!
Hopelijk komt poes weer te voorschijn in Middelburg.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:47

Heel veel succes met je zoektocht! Hopelijk komt ze snel terug!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:44

P.S. Onze pleegkater is ook weer teruggekomen nadat hij na 2 dagen bij ons het afgesloten kattenluik had vernield. Ben pleeggezin voor Scheldekat.
Zal wel in de gaten houden of er bij ons een melding gedaan wordt. Is Poes gechipt?

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:11

Hoi Emma, bedankt. Poes is helaas niet gechipt. Mijn ouders vonden dat nooit nodig omdat ze toch nooit verder ging dan de tuin. Ik was het nu wel van plan, maar dacht nog tijd te hebben omdat ze voorlopig toch nog niet naar buiten mocht.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:15

ik woon niet heel erg in de buurt wolpaartsdijk maar zal toch mijn ogen open houden je weet maar nooit of ze in een auto gesprongen is

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 12:33

Al een paar (warme) dagen verder en nog geen steek wijzer ;(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:40

zou ik miss je facebook mogen dan kan ik hem via daar ook delen aangezien ik ook veel kennissen
in die omgeving heb en ik heb de oproep nog niet voorbij zien komen op fb

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:41

Sterkte! Is altijd drama om niet te weten waar ze zijn gebleven. Van een kat van ons hebben we ook geen idee. Ze is nooit meer gevonden.
Maar een andere kat van ons kwam na ruim een half jaar gewoon doodleuk binnen lopen alsof ze nooit weg geweest was.
Hoop dat je poes snel en gezond weer terug vind!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:42

Ik weet hoe je je voelt, onze kat muis is al vanaf 23 mei weg en nog steeds zoek.. Ik duim voor je mee dat Poes weer terug komt!

Onze Poes (die heet ook zo :P) is ook wel eens een paar weken weg geweest en daarna gewoon weer terug gekomen

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:47

Succes met zoeken!
Onze negentienjarige poes was vorig jaar weggelopen, wij waren niet thuis omdat we op vakantie waren.. Wij hadden haar teruggevonden via amivedi. Inmiddels hebben we haar in laten slapen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:50

Wat erg dat ze nog niet terug is!!
Een ding wat ook nog aan de hand zou kunnen zijn... M'n vriendin was een aantal jaar terug haar kat kwijt. Na ruim 2 weken had ze hem terug. Wat bleek nu. Hij was ergens een schuurtje in gelopen. Mensen gingen op vakantie, alles afgesloten...... Gelukkig was alles in orde met hem!
Ik hoop zo dat ze heel snel weer goed en wel terecht is!!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:12

is die al terug?

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:06

Bedankt allemaal, ze is nog niet terug helaas. Gisteren een bbq bij mijn ouders, had een stille hoop dat ze opeens aan zou komen lopen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:08

Succes met zoeken. Hopelijk vind je hem snel terug!