Poes (ja dat is haar naam
) is een lieve super aanhankelijke poes van ongeveer 7 a 8 jaar. Toen ze vijf weken oud was nam ik haar mee van de boer waar ik de paarden van verzorgde omdat hij haar wilde dumpen in het bos om er van af te zijn. Zo kwam ze bij mijn ouders, mijn broers en ik terecht. Wat werd ze geliefd, zelfs de grote stoere broers liepen er mee rond alsof het hun kind was. De diva sliep elke avond in een ander bedje (4 broers dus veel keuze) en had het leven van een godin.Nu dat mijn broers en ik allemaal langzaam aan het huis aan het gaan zijn kreeg Poes aanzienlijk minder aandacht. Mijn ouders zijn veel aan het werk en gaan graag en vaak op vakantie. Kat was dus niet meer ideaal. Nu dat ik sinds begin juni een eigen huis heb met riante tuin, werd mij gevraagd of ik haar in huis wilde nemen. Uiteraard! Mijn jeugdliefde in huis wie wil dat nu niet
Vorige week heb ik haar opgehaald en ze was al vrij snel gewend, liep rond, sliep overal en at goed. s nachts is ze nog wel wat onrustig dus hebben wij een kattenkamer voor haar, hier blijft ze s nachts in zodat ze ons blijft horen in de kamer ernaast en niet te veel miauwt en paniekt. Zo ging alles goed. Tot vanochtend dus. Vriend doet om 07.00 de kamer open om de kat te begroeten: weg kat! Raam stond dus nog op een kier en ze is waarschijnlijk via de dakgoot de hort op gegaan.We hebben overal gezocht, melding gemaakt bij Amivedi, overal gefietst en gezocht. Ik ben zo bang dat ze onderweg is naar mijn ouders huis zo n 8 km verderop en enkele grote drukken (snel)wegen, stations enz ertussen. Ik word al misselijk bij de gedachte. Het is een luie dikke verwende poes die er niet eens van houdt om naar buiten te gaan....
Zo moes ik even kwijt, duimen jullie mee dat ik haar weer snel in mijn armen kan sluiten? heeft er nog iemand tips wat ik kan doen? Zal ze onderweg zijn naar haar vorige huis? Of bestaat er ook kans dat ze hier in het dorp verdwaald is omdat ze hier nog niet eerder buiten is geweest?

Signalement Poes:
Poes
Europese korthaar
7 a 8 jaar
bruin gecyperd, zonder aftekeningen
gele ogen
blauw reflecterend halsbandje aan
Vermist in Nieuw- en Sint Joosland, waarschijnlijk (??) onderweg naar Middelburg (Klarenbeek)

Ik hoop dat ze geen pijn heeft (gehad) en dat ze niet ergens in paniek is weggekropen...
) is ook wel eens een paar weken weg geweest en daarna gewoon weer terug gekomen