Geboren op: 20 september 2013, wat hem nu dus 9,5 maand jong maakt
Schofthoogte: 68 centimeter
Gewicht: 35 kilo
Ras: Duitse Herder (kynologisch gefokt)
Kennel: Zauberwald (Gouda)
Moeder: Benzy aus Famke's Zauberwald
Vader: Count Ustinov van de Ybajohoeve
Kovu is een geweldig lieve, vrolijke, speelse, drukke knuffelhond (en een vreselijke puber
)! Ik kan mij geen betere hond wensen, voor mij nooit meer een ander ras 
Zijn oor staat scheef (!!!), dit komt omdat hij een binnenoor ontsteking heeft gehad waardoor zijn evenwichtsorgaan is aangetast. We zijn meerdere keren naar de dierenarts geweest en we hebben verschillende middeltjes gekregen, maar de ontsteking was te heftig waardoor de schade al was aangericht. Gelukkig heeft hij er nu geen pijn/last meer van, zijn oor staat alleen scheef, maar dat zorgt er tegelijkertijd ook wel weer voor dat hij een schattige uitstraling heeft! Gelukkig is hij verder helemaal gezond, dat vind ik het aller belangrijkst
Renee (van Reneefotografie) heeft Kovu gefotografeerd toen hij 10 weken oud was, en vorige week opnieuw nu hij 9 maanden oud is. Hij is echt gigantisch gegroeid en in mijn ogen is hij prachtig geworden
Nadat we foto's hebben gemaakt zijn Renee en ik met Kovu naar de voetbalwedstrijd Nederland - Costa Rica wezen kijken op het Museumplein en Kovu trok zich helemaal niks aan van de drukte. Het enige waar hij zich druk om maakte was een gekke man die helemaal in het oranje gekleed was met een gigantische hoed op zijn hoofd en een grote oranje opblaashamer in zijn hand, want dat was wel heel gek
Toen begon hij dus wel even te blaffen. En een paar voetballende jongens, want Kovu wilde graag mee doen
Hij is een hele goede keeper en vangt alle ballen uit de lucht. Ik ben er helemaal van overtuigd dat als hij onze keeper was geweest tijdens de wedstrijd Nederland - Argentinië, dat we de penalty's hadden gewonnen!

Ter vergelijkingsmateriaal heb ik de foto's van 10 weken en 9 maanden onder elkaar gezet waar hij in dezelfde stand staat zodat je kunt zien hoe hij is gegroeid

Genoeg gekletst, de foto's!
1.

2.

3 & 4. Nu & toen

5 & 6. Nu & toen

7 & 8. Nu & toen. Op de 'nu-foto' zie je dat hij nog erg slungelig is, hij is uiteraard nog lang niet uitgegroeid met zijn 9 maanden

9 & 10. Nu & toen

11 & 12. Nu & toen

Wat een schatje is het ook
(dat zijn dus de mensen die er geen verstand van hebben, en vooroordelen hebben over de DH... 
ik zal hem onthouden hahaha