Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
welshje68 schreef:ik heb een anti blaf band een tijd gebruikt maar dan een die je zelf moet bedienen dus niet van blaffen en de hond krijgt een opdonder...maar een waar je de keuze hebt van waarschuwing 1 een irritante pieptoon...waarschuwing 2 trilling...waarschuwing 3 een stroomschokje...
heb alleen waarschuwing 1 nodig gehad..nu hoef ik de afstandsbediening maat te pakken en mevrouw weet wat de bedoeling is...ben de band nl kwijt...

ik weet niet of je er wat aan hbt ,maar je zou het altyd eens kunnen proberen ? DewieDribbel schreef:Nou, dat lekkere geven en blij doen moet je mee stoppen. Dan beloon je t alleen maar. Pas wanneer hij stopt met blaffen belonen.
Ik raad je aan een blafband te kopen met citroenspuitje. Eerste keer schrikken ze zich dood en gaan piepen, gewoon negeren. Is aanstellerij!
Veel succes!
) dan is hij stil maar zodra ik op sta gaat hij door. 
leonie87 schreef:Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad en heb het nu nog steeds soms.
Blafband heb ik hier geprobeerd. Dat werkte 2 of 3 x en daarna was dat schrikeffect ook over. Zowel met citroen, een piep als een trilling. Stroom begin ik niet aan.
Nu heb ik het opgelost door toch gewoon heel consequent te blijven. Streng aankijken en met mijn vinger naar hem wijzen zodra hij nog een onzinnig blafje geeft, direct mijn commando er overheen. Wat je zegt, dat kan 10 minuten duren in het begin, maar tegenwoordig duurt het nooit echt meer langer als een minuutje. Nog steeds langer dan ik wil, maar er zit nog steeds progressie in dus ik heb goede hoop dat het helemaal over gaat
Succes want het is een lastig probleem.
Kaus schreef:Ja we hebben geprobeerd hem uit de situatie weg te halen, maar hij is dan eigenlijk nauwelijks te pakken. Hij vliegt weg uit angst.
Waterstraal heeft geen effect, een tik geven kijkt hij niet van op, dus een waterstraal ook niet. Als ik het echt zat ben duw ik hem soms op de grond en ga ik boven hem liggen (niet met mijn gewicht op hem, arme hond) dan is hij stil maar zodra ik op sta gaat hij door.
Als hij eenmaal blaft lijkt het soms wel pesterig gedrag, dan kijkt hij je aan en gromt hij gewoon door, niet richting ons, maar in het algemeen.
Er lijkt juist meer achter te zitten dan alleen de waaksheid, maar ook daar kunnen we niet achter komen. Hij is niet onzeker. Staat gewoon stevig rechtop en durft ook wel te happen als er iemand onverwacht via de achterdeur komt.
Hij is nu 8 maanden in Nederland.
We zijn op een goede cursus geweest en hij is super gehoorzaam (oké, hij komt niet altijd even goed, maar hij werkt erg graag voor je)
Hij blaft alleen niet als ik met mijn hoofd naast zijn hoofd zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd
Bij gewoon negeren kan hij wel een half uur na grommen, erg vervelend en dat helpt ook niet bij hem.
We hebben visite gevraagd hem te negeren maar helaas vinden ze dit alleen onmogelijk... Dan gaan ze op de grond zitten en zeggen dat er niks aan de hand is, of toch even een aai over de kop met als gevolg een hap. We hebben briefjes op de deur gehangen met de hond negeren maar ze snappen het gewoon niet. Wat bij ons dus wel redelijk helpt is heeeeel blij doen wanneer er iemand binnenkomt. Dan gaat hij over van een blaf, naar onzeker kwispelen naar weglopen en 'laat ze maar blij doen, die gekke mensen' en ploft hij met een zucht neer op zijn kussen.
Kaus schreef:Zou je kunnen uitleggen waarom de fysieke correcties niet werken?
Stemcorrecties lijken ook niet te werken in dit geval, je kunt zo hard schreeuwen als je wilt of zo zacht fluisteren, maar hij stopt niet.
DewieDribbel, waarom denk je dat de schok wel werkt en de tik of de deksel niet? Lijkt mij hetzelfe effect hebben.
Kaus schreef:Zou je kunnen uitleggen waarom de fysieke correcties niet werken?
Stemcorrecties lijken ook niet te werken in dit geval, je kunt zo hard schreeuwen als je wilt of zo zacht fluisteren, maar hij stopt niet.
DewieDribbel, waarom denk je dat de schok wel werkt en de tik of de deksel niet? Lijkt mij hetzelfe effect hebben.