konijn laat zich nat regenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

konijn laat zich nat regenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:27

Gisteren zijn mijn mijn zus, ons konijn Spike en ik naar konijnenopvang Binkies gegaan om een vriendinnetje uit te zoeken voor Spike. De koppeling daar is geslaagd, dus mochten we Bobbie mee naar huis nemen *\o/* *\o/* . Een knappe witte dame met wat vlekjes <3 . Omdat een vorige koppeling fout is gegaan is Spike nu nogal onzeker, hij heeft zichzelf bij thuiskomst meteen in zijn nachthok terug getrokken. Dat nachthok verdedigt hij nu ook -O- . Nu heeft Bobbie gisteren een ander plekje in de ren van 2.5 bij 3.5 uitgezocht waar ze zich het prettigst voelt. Alleen dat plekje is niet beschut en daar zat ze dus vanmorgen in de stromende regen nog :(:) -O- . Ik heb haar even snel naar binnen gehaald om de ergste nattigheid van haar af te halen. Ze voelde niet door en door koud. Terwijl zij binnen zat heb ik snel even een afdakje gecreëerd boven haar schuilplekje en een laag hooi en stro weg gelegd. Ze is nog geen 10 minuten weg geweest, het leek me niet wijs om haar te lang weg te halen. Alleen nu zit ze ergens anders in de ren, weer midden in de regen -O- -O- -O- -O- -O- . Wat is nu wijsheid?

Dakario

Re: konijn laat zich nat regenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:29

dat kan, sommige konijnen zitten graag in regen. Die van mij zit ook liever in regen dan in hok.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:31

Wij hebben ook een konijn uit de opvang die altijd in de regen blijft zitten. Als het regent stuur ik ze altijd het hok in. Zodra het droog is mag het hok weer open en gaan ze de ren in.
Ik geloof dat een konijn niet heel snel door en door nat wordt trouwens. De vacht houd veel tegen, alleen de oortjes worden snel koud. In de zomer hoef je je dus niet zoveel zorgen te maken. Als er plekjes zijn waar ze beschut kunnen zitten kunnen ze zelf kiezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:33

Laatst bijgewerkt door Brainless op 13-07-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:34

Hier 4 konijnen gehad waarvan er 3 werkelijk nooit binnen zaten. Regen, wind, sneeuw maakte ze niets uit. Alleen erge hagel was reden om beschutting te zoeken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:37

Jullie stellen me gerust :)
En ik zie net dat de dame in kwestie zich aan het nestelen is in het stro onder het afdakje. Dat is, voor nu, dus duidelijk haar veilige stekkie.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:38

Brainless schreef:
[BB] Vraag over konijn en regen..
[BB] Konijnen in de regen
Jouw konijn is niet de enige die dat doet.

Ik zie het, thanx :) . Maar omdat ze gisteren net is aangekomen was ik er wat onzeker over of het wel een vrijwillige keuze is. Ook al zijn er wel wat andere schuilmogelijkheden.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:39

Ik denk gewoon laten zitten......Misschien nog 1 schuilplaatsje erbij maken maar daar zou ik het bij laten....

Mijn 2 konijnen lopen regelmatig ( bijna altijd :+) los in de tuin en kunnen op diverse plaatsen droog zitten ( onder de glijbaan / speelhuisje van mn zoontje /tuintafel/ fietskar) als het gaat regenen. Inclusief in hun hok en nachthok (deze staat gelijkvloers dus ze hoeven niet eens moeite te doen)

Maar als het regent laten ze zich gerust gewoon nat regenen.......ik zie ze eigenlijk zelden tot nooit gaan schuilen voor de regen. Dus dan zullen ze er wel geen last van hebben ;)

De vorige dame die bij mijn man zat was te oud om het nachthok in te gaan ( lukte niet meer om de trap te nemen :(:) ) en liet zich dan nat regenen in het hok (m'n oude hok) voor haar heb ik toen een plastic bak op z'n kant gezet met zaagsel en hooi zodat ze daar droog kon zitten. Maar die had toen ook maar 1 optie.... het nachthok in of nat regenen......

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:41

Nestje is klaarblijkelijk naar wens, ze zit zichzelf nu te wassen :)

Zit ik nog met het vraagstuk wat wijsheid is met het voerbakje met biks. Dat staat, omdat het daar het droogste blijft, in het nachthok waar ze nog niet in mag van Spike.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:43

Je zou twee voerbakjes neer kunnen zetten..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:45

Dat had ik gisteren in de opvang ook gevraagd, maar ze moeten aan elkaar wennen dus vinden ze dat geen goed plan.
Ze hebben trouwens van de opvang tot hier, zonder morren, in dezelfde reismand gezeten en dat is toch een rit van ruim een half uur.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:45

Mijn konijnen kunnen dmv een tunnel naar buiten of naar binnen... Ze kunnen dus zelf kiezen, 24/7. Maar geloof me, bij stromende regen zitten ze toch echt gewoon fijn buiten!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:51

Voerbak zou ik inderdaad ook buiten op een droge plek laten staan. Maar dan niet te dicht in de buurt van haar plekje..... Meer op neutraal terrein zeg maar....

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:40

Hier liggen de sukkels ook altijd in de regen. Maar blijkbaar druipt het water niet door de vacht, want ze zijn nooit echt nat: alleen de bovenste laag van de vacht.