Konijnen "niezen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Konijnen "niezen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 15:02

Ik heb een vraagjes ivm met 2 konijntjes. Het zijn NIET mijn konijntjes en ik weet er zelf niet veel van.
2 nijntjes van een paar maanden oud "niezen" of hoesten ik weet het niet ze maken een kuchend geluid en beven terwijl ze dat doen. Daarna krabbelen ze aan hun neusje.
Weten jullie wat er scheelt? :(

jesito

Re: Konijnen "niezen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:04

Wat dacht je van naar de dierenarts gaan, zeker met jonge diertjes als het op de longen slaat gaan ze snel dood.
En let op dat ze blijven eten, konijnen die niet of slecht eten gaan zeker dood als er niks aan gedaan wordt.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:05

Zijn het binnen konijnen of buiten konijnen? Konijnen zijn namelijk erg gevoelig voor stof.. Dit geeft vaak problemen met de (voorste) luchtwegen. Soms heeft het voeren van hooi met veel stof grote impact..

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 15:06

jesito schreef:
Wat dacht je van naar de dierenarts gaan, zeker met jonge diertjes als het op de longen slaat gaan ze snel dood.
En let op dat ze blijven eten, konijnen die niet of slecht eten gaan zeker dood als er niks aan gedaan wordt.

Ze eten.
Het zijn niet mijn diertjes!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 15:07

Flevolander schreef:
Zijn het binnen konijnen of buiten konijnen? Konijnen zijn namelijk erg gevoelig voor stof.. Dit geeft vaak problemen met de (voorste) luchtwegen. Soms heeft het voeren van hooi met veel stof grote impact..

Ze zitten in een ruim hok buiten maar het hooi van het paard ligt naast het hok kan dat de oorzaak zijn?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:10

Niesten/hoesten bij konijnen is een reden om naar de dierenarts te gaan. Niesziekte is gevaarlijk

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:11

Tsja ik heb ook wel eens meegemaakt dat mijn nijn dat een keer doet maar valt het op probeer ze wel zsm naar de dierenarts te krijgen..

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 15:11

Neon schreef:
Niesten/hoesten bij konijnen is een reden om naar de dierenarts te gaan. Niesziekte is gevaarlijk

Ik zal het de baasjes dan maar zeggen :( hopelijk is het niet te erg