Sinds afgelopen januari hebben wij 2 ontzettend lieve katten mogen verwelkomen in ons huisje.

Ze zullen nu rond de 7 á 8 jaar zijn.
Bij de vorige baasjes waren het binnenkatten, maar aangezien wij aan het bos wonen, mogen ze hier lekker naar buiten. Hier genieten ze dan ook volop van.

Helaas krabt de kater zichzelf helemaal open. We behandelen hem regelmatig met de pipetjes van Frontline tegen vlooien e.d. ( deze ). Hij heeft een vlooien allergie, maar met het regelmatig behandelen is dit aardig onder controle.

Toch krabt hij zichzelf continu open in zijn nek en heeft hier veel wondjes zitten. O.a. vechtwondjes.
Op het moment dat deze beginnen te genezen en er een mooi korstje op komt, krabt hij zichzelf weer open.
Om de jeuk iets te verlichten en de genezing te bevorderen smeren wij de wondjes nu twee maal daags in met honingzalf. De wondjes zijn mooi schoon en droog en hij vertoont verder geen ander gedrag o.i.d.
Maar toch zit het me niet helemaal lekker.
Hij krabt de korstjes er nog steeds af en op deze manier loopt ie er volgens mij volgend jaar nog mee. 
Voordat we besluiten hier mee naar de DA te gaan, hoop ik dat er bokkers zijn met een soortgelijke ervaring en/of adviezen/tips.

Alvast bedankt!
Dan gaan we dat eens proberen.