Welk soort kattenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Welk soort kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:01

Hoi,
Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een kitten (kruizing Maine Coon x Noorse Boskat). Hij eet nu Royal Canin kitten voer.
Ik ben mij gaan oriënteren op verschillende soorten katten voer en kwam hier over veel discussies tegen. Welk voer raadt bokt aan?

Tillie20

Re: Welk soort kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:03

Ik heb me er veel in verdiept, ik denk dat je kwa theoretische achtergrond genoeg kan vinden. Ik voer Acana icm Almo nature.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:05

Graanvrij :) Orijen, Tast of the wild, Acana, Porta 21 :)
Dat kan je ook nu al aan je kitten voeren :) die van mij eten al vanaf het begin Taste of the wild :)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:12

Ik geef gewoon heel simpel puria one. Ook de kitten brokjes. 1 van mijn katten kan bijna niks verdragen. Dus ik kon een zak Royal canin sensitive nemen van 57 euro. Ben toen eerst puria one sensitive gaan proberen. Zak kost 6 euro en hij doet het er perfect op. De andere 2 ook trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:14

Hier eten ze heel simpel brokjes uit de supermarkt :j
Doen het er prima op, zijn (bijna) nooit ziek in de zin van te lage weerstand, en krijgen elke avond een half zakje natvoer.
Ze hebben hier dus de hele dag beschikking over brokjes, dan zijn hele dure brokjes niet zo handig.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:15

Hier erg tevreden over Porta 21! Is ook niet al te duur.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:16

Keet schreef:
Graanvrij :) Orijen, Tast of the wild, Acana, Porta 21 :)
Dat kan je ook nu al aan je kitten voeren :) die van mij eten al vanaf het begin Taste of the wild :)

hier staan beide katten (britsekorthaar en heilige birmaan, en straks de kittens vd HB) ook op graanvrij ! super tevreden!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:17

prugelpiet schreef:
Hier eten ze heel simpel brokjes uit de supermarkt :j
Doen het er prima op, zijn (bijna) nooit ziek in de zin van te lage weerstand, en krijgen elke avond een half zakje natvoer.
Ze hebben hier dus de hele dag beschikking over brokjes, dan zijn hele dure brokjes niet zo handig.

ik verdoe met twee katten ongeveer 40 euro droogvoer in drie maand. en dan is het al erg veel
http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... f_the_wild
en ja, er staat onbeperkt korrel...

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:18

mijn katten eten nu almo nature, super fijn spul. zo nu en dan krijgen ze BARF.
Voorheen kregen ze Iams.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:22

Ik gaf altijd Taste of the Wild, maar die van mij eet het met lange tanden. Ik ga nu Cat Lovers Gold proberen, graanvrij en erg veel positieve ervaringen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:23

Ik heb voor mijn jonkies op dit moment de Smilla kittenbrok daarvoor kregen ze Royal Canin

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:26

Mijn katten krijgen Applaws en doen het daar echt super op. Hiervoor kregen ze royal canin maar daar moesten ze best vaak van overgeven. Dat doen ze nu niet meer en ze zien er super goed uit.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:27

Oke bedankt! In ieder geval graan vrij! Ik ga mij eens verdiepen in de verschillende soorten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:34

Ik voer vers vlees (Carnibest) aan mijn kat en daar doet hij het tot nu toe beter op dan op de verschillende brokken die hij kreeg. Zijn bakje eet hij nu bijna altijd leeg wat hij niet deed met de brokken, dat is een groot verschil sinds hij chronische nierfalen kreeg.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:57

Hier eten sinds een tijdje hills, met veel tevredenheid. Ze hebben de hele dag voer tot hun beschikking
3 katten.
Een van de katten eet KVV mee van de fretten.

Applaws is ook top voer, mijn fretten eten hiervan de kitten versie.
Supermarkt voer vind ik schandalig. Bergen zout en zooi. Niks van voedings waarde.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:02

Hills is ook niet alles ;) veel granen enzo. Althans de laatste keer dat ik de ingredienten checkte

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:04

Als je niet van supermarktvoer houdt en het medisch gezien niet noodzakelijk is, zou ik geen Hills pakken nee. Maar aan de andere kant: als je katten het er goed op doen, is er geen reden natuurlijk om het voer aan te passen (:

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:16

Keet schreef:
Hills is ook niet alles ;) veel granen enzo. Althans de laatste keer dat ik de ingredienten checkte

Klopt. Volkomen met je eens. Maar de katten kwamen van Felix. Je moet ergens beginne.
En een van de oudste 12 jaar koste alles uit ook Royal canin. Wat overigens ook niks is. En zelfs Applaws. En nog wel 5 soorten geprobeerd. Nu eet ze Hills en gaat erg goed. Afkloppen. Elk individu is anders.

Liefst Zie ik Applaws met vlees ernaast. Maar dat moeten ze dan wel kennen. De jongste is er dol op.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:24

Mijn oudste kan(15 jr.) moet speciale brok hebben royal canin urinary. Met zak van 6 kilo doe ik een half jaar!
Mijn andere poezen krijgen gewoon huismerk van de plaatselijke dierenwinkel. Doen ze het heel goed op!
's avonds krijgen ze een derde deel van een zakje vlees. De ene royal canin urinary kip en de andere huismerk van de jumbo
Ze eten in principe alles...........behalve rund! (en dat op de boerderij :o )

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:32

Die van mij is 3 en krijgt struviet ivm blaasgruis / onsteking. Omdat hij af en toe nog in huis plast gingen we over op graanvrij. Tast of the wild. Hij krijgt het nu 2 weken en is woensdag met spoed bij da geweest omdat hij niet meer kon poepen. Hij zat helemaal verstopt en het was keihard. Ik zeg niet dat het door het voer komt, maar durf het nu niet zo goed meer te geven. Terwijl ik erg enthousiast was geworden door alle info op internet over graanvrij voer...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:11

Ik voer porta21 feline finest sensible graanvrij. (deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/406827 )

Mijn katten doen het er allebei heel goed op :) 1 van m'n katten kreeg bij haar vorige baasje Whiskas en haar vacht is nadat ze eindelijk goed voer kreeg zo ontzettend verbeterd. Van een dof, stugge vacht naar een prachtig glanzende vacht.

Eigenlijk alle graanvrije brokken die hier genoemd zijn, zijn imo gewoon goed. :) wat ik heb gedaan toen ik graanvrij voer zocht was verschillende probeer verpakkingen bestellen en kijken wat de katten het liefst aten en natuurlijk welke ingrediënten me het best aanstonden. Op basis daarvan een keuze gemaakt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:01

Mijn ex-blaasgruispatient heb ik overgezet op rauw vlees. Sindsdien nooit meer klachten gehad.
Ik voer voornamelijk Tinlo Cattery, afgewisseld met Alaska en Smuldier of een BARF-hapje. (Voornamelijk biologische kippennekjes en biologisch runderhart)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:07

Het liefste zou ik vers vlees voeren maar dat vertikt het kattenvolk hier. Ik voer Orijen. En dat bevalt me prima. Biologisch en graanvrij.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:19

koenlover schreef:
Mijn katten krijgen Applaws en doen het daar echt super op. Hiervoor kregen ze royal canin maar daar moesten ze best vaak van overgeven. Dat doen ze nu niet meer en ze zien er super goed uit.

Hier idem dito.

Vaak overgeven en onrustig. Sinds ik applaws voer niet meer. (Al ruim 2jr nu.)

Ik zou graag vers vlees willen voeren maar kattenbeest gaat letterlijk staan kokhalzen als ik 'm iets vers aanbied. :') Dramaqueen.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:23

Heey! Ik heb dezelfde kruising! Waar heb je het kitten vandaan? (Mag via pb?) :D

Ik ben helemaal over op rauw vlees voeren. Zoals de natuur het bedoeld heeft. Ik begon met Carnivoer maar ben nu vlees van Tinlo aan het uitproberen. Dat is iets goedkoper maar ook erg goede kwaliteit vlees. Mijn beide katten eten het super! Eentje van 5 jaar die vroeger alleen brok at en mn kitten dus van nu 9 weken. :)