Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jonge egeltjes zijn rond dit tijdstip normaal
Wij hebben zelf egels in de tuin, enkel geven wij heel af en toe wat pindakaas en voor de rest gewoon water. Desnoods kan je hem ook in je tuin zetten (als je een geschikte tuin hebt met veel schuilmogelijkheden etc.) Als het diertje gewoon gezond oogt gewoon lekker laten zitten en niet aankomen
Mocht je echter in de herfst nog een jonkie vinden, dan wel wegbrengen. Nu kan je gewoon lekker laten zitten van waar die vandaan kwam
Wie weet loopt moeder egel daar nog vlakbij ergens rond
Solleke_Noah schreef:Op de website van het natuurhulpcentrum staat het nummer van de taxidienst die de diertjes komt ophalen en tot daar brengt. We hebben laatst ook wat beestjes naar daar gebracht (ook een uur rijden voor ons), ze verzuipen echt compleet in het werk en zijn gewoon heel begaan met de dieren. Jonge egels zijn met twee maanden al alleen op pad dus grote kans dat "jouw" egel eigenlijk niks mankeert.
Hier vind je het nr van de taxidienst: http://www.natuurhulpcentrum.be/index.p ... -taxi-team
Snollygoster schreef:Solleke_Noah schreef:Op de website van het natuurhulpcentrum staat het nummer van de taxidienst die de diertjes komt ophalen en tot daar brengt. We hebben laatst ook wat beestjes naar daar gebracht (ook een uur rijden voor ons), ze verzuipen echt compleet in het werk en zijn gewoon heel begaan met de dieren. Jonge egels zijn met twee maanden al alleen op pad dus grote kans dat "jouw" egel eigenlijk niks mankeert.
Hier vind je het nr van de taxidienst: http://www.natuurhulpcentrum.be/index.p ... -taxi-team
Dat heb ik ook gevraagd aan hun als ik naar die dienst kon bellen, ze hebben mij gezegd dat dat nu echt geen optie was. Ze mogen nog zo bekommerd zijn als ze willen, je kan altijd beleefd zijn, en dat was deze man écht niet.
Ik denk ook niet dat het beestje iets mankeert, maar nu dat ze die melk gedronken heeft denk ik niet dat het een goed idee is om haar meteen terug los te laten.. Ik denk dat ik d'r nog tot morgen bijhoud en als 't dan nog goed is geef ik haar terug aan de vrouw die haar gevonden heeft zodat zij haar terug kan loslaten in haar tuin.
Dus daar moet je wel even om denken. Is het beestje ergens gevonden waar het niet zo veilig is, zou ik hem idd in een tuin loslaten
soloro schreef:Het is wel belangrijk dat het beestje weer op dezelfde plek losgelaten word als het gevangen isDus daar moet je wel even om denken. Is het beestje ergens gevonden waar het niet zo veilig is, zou ik hem idd in een tuin loslaten
Snollygoster schreef:soloro schreef:Het is wel belangrijk dat het beestje weer op dezelfde plek losgelaten word als het gevangen isDus daar moet je wel even om denken. Is het beestje ergens gevonden waar het niet zo veilig is, zou ik hem idd in een tuin loslaten
Ja ze heeft 'm ook in haar tuin gevonden dus dan geef ik het beestje morgen gewoon terug, nu gewoon even opletten dat het niet verzwakt door die melk
Maar nu in de zomer is het geen probleem
Tenzij je ze heel lang in de zon ziet zitten, dan is er vaak ook wat aan de hand ^^ 
)