Mijn kat miauwt ineens heel veel, is er wat aan de hand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Mijn kat miauwt ineens heel veel, is er wat aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:20

Hoi allemaal!

Ik maak me een beetje zorgen over m'n kat.
Sinds drie dagen miauwt mijn kat ineens heel veel
En dramatisch. Dit klinkt een beetje flauw maat het is een
Hogere 'doordringende' miauw dan anders. Gister avond hield hij
Ook z'n kopje een beetje scheef maar dat is nu weer voorbij.

Hij eet drinkt en gaat gewoon naar de wc. Snap dus niet wat er aan de hand is...

Moet ik me zorgen maken denken jullie?

Groetjes

Omany

Re: Mijn kat miauwt ineens heel veel, is er wat aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:21

krols ? Of is het een kater ? :o

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:22

Omany schreef:
krols ? Of is het een kater ? :o

Het was een kater :p

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:22

Onze 2 katten heb ook zo'n periode gehad. Blijkbaar was het toen 'paartijd' voor de katten. Die van ons zijn 2 vrouwtjes..
Dus misschien dat het dat is?

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:25

oeps, sorrryyy :P . Ik heb niks gezegd :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:10

Mijn overleden kat deed dit een korte periode, ik ben met hem naar de dierenarts gegaan en na een bloedonderzoek bleek hij chronische nierfalen te hebben waar hij uiteindelijk aan overleden is.
Mijn andere kat (zijn broertje) begon ook ineens te miauwen en de hele dag door, na meteen een bloedonderzoek te hebben laten doen blijkt hij ook chronische nierfalen te hebben. Veel miauwen is een symptoom van nierfalen. Dit betekent niet dat jouw kat dit ook automatisch heeft maar ik zou het niet al te lang aan blijven kijken voordat je naar de dierenarts gaat.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:15

Mijn oude kat doet het ook sinds kort. Blijkt dat ie doof is en zichzelf nog nauwelijks hoort. Dit in combinatie met dat ie zijn koppie scheef houdt...............misschien een oorinfectie oid?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:17

Een kater die opeens veel miauwt is voor mij een teken om naar de dierenarts te gaan.
Je zegt dat hij wel naar de bak (wc) gaat, maar plast hij ook wel degelijk? Bijvoorbeeld plaskaters (dan is de urinebuis verstopt) kunnen ook klagelijk miauwen als symptoom en dit is echt een spoedgeval omdat het dier zich aan het vergiftigen is doordat het niet meer kan plassen.
Ik zou zelf snel de dierenarts bellen voor overleg.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:43

Mijn kat had dit ook een paar dagen voor hij overleed. Hij bleek een beroerte gehad te hebben vertelde de dierenarts.

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid toch even langs de DA gaan. Het kan niets zijn maar voor hetzelfde geldt mankeert hij echt iets.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:42

mijn katten doen dit altijd, niet 'n periode..always :')
1 kater,2 kattinnen die gesteriliseerd zijn..

Heb ze dan ook nierfalen of is het gewoon hun karakter?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:49

Die van mij doet het als hij graag naar buiten wil..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:50

Een kat kan zich ook behoorlijk vervelend voelen door een flinke haarbal.
Mijn kat mauwde alles bij elkaar toen ze daar last van had. Gelukkig was ze dat ding na een paar dagen kwijt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:41

Maestroox3 schreef:
mijn katten doen dit altijd, niet 'n periode..always :')
1 kater,2 kattinnen die gesteriliseerd zijn..

Heb ze dan ook nierfalen of is het gewoon hun karakter?

Natuurlijk betekent dit niet automatisch dat ze wat hebben. TS vertrouwt het niet waarschijnlijk omdat haar kat dit eerder niet deed waardoor wij advies geven om naar de dierenarts te gaan en te kijken of het door een medisch probleem komt aangezien miauwen een teken kan zijn dat er iets niet goed is. Dat zegt helemaal niks over jouw katten.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 08:40

Bedankt voor het advies mensen! Is het ook mogelijk om de da eerst te bellen voor advies? Mijn kat vindt het verschrikkelijk om in een Reis mandje te moeten, dus dat bespaar ik hem liever.

Verder moet ik wel zeggen dat hij alleen miauwt als hij ons ziet en niet wanneer hij zelf in z'n mand ligt ofzo. Gezien de andere kat een week geleden weg is gegaan zou hij misschien ook een beetje uit z'n doen kunnen zijn? Ik dacht eerst van niet omdat hij slecht met de andere kat kon...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:44

Dat lijkt me een zeer plausibele theorie. Mauwen omdat hij ineens alleen is. Ook al waren ze geen vriendjes dan nog kunnen ze de ander missen. (best belangrijke info voor in een OP ;) )

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:47

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan een kat die al drie dagen mauwt klinkt niet goed. Mij overleden kat mauwde nooit tenzij ze echt war wou maar toen we bij de dierenarts waren nierwaardes te hoog en later bleek het een tumor te zijn. Dus wacht niet te lang af

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:35

leeneliefje schreef:
Bedankt voor het advies mensen! Is het ook mogelijk om de da eerst te bellen voor advies? Mijn kat vindt het verschrikkelijk om in een Reis mandje te moeten, dus dat bespaar ik hem liever.

Verder moet ik wel zeggen dat hij alleen miauwt als hij ons ziet en niet wanneer hij zelf in z'n mand ligt ofzo. Gezien de andere kat een week geleden weg is gegaan zou hij misschien ook een beetje uit z'n doen kunnen zijn? Ik dacht eerst van niet omdat hij slecht met de andere kat kon...

Je kan bellen voor advies maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je langs moet komen want ze kunnen niks met zekerheid zeggen zonder je kat eerst te hebben gezien.

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:10

Mijn kat deed dit ook :)

maar die moest bevallen en Ik denk niet dat hij dat moet :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:14

Onze kat begon dat toen door (vermoedelijk) dementie. Helaas ging dat ook 's nachts vrolijk verder en hield hij ons uit de slaap

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:27

leeneliefje schreef:

Ik zou gewoon morgen met de da overleggen. Ik was laatst met een van mijn bejaarde katten bij de dierenarts voor een oude mannencontrole en toen hadden we het ook over dat hij zoveel miauwde. Dan stond hij bij een gevuld voerbakje toch te schreeuwen. Ik dacht dat hij een beetje dement aan het worden was maar volgens de da gaan ze soms ook zo miauwen (gedragsverandering) als ze het aan hun schildklier hebben. Dus bloedje getrokken maar schildklier en zijn nieren werkte prima. Hij is dus gewoon eeen zeuropa aan het worden.