Ik heb mijn kat enkele dagen geleden ontworming gegeven. Ik bespaar alles behalve op mijn kat, koop elke maand duur voer voor hem(Acana) en wens hem altijd het beste. Was laatste bij de Aldi, die is hier niet in de buurt, dus was 'leuk' inkopen doen. Daar lag ook ontworming, ik weet dat sommige chemicaliën gebruikt voor ontworming giftig zijn voor katten. Die zaten er niet in, dus meegenomen. Zaten maar 2 werkende bestanddelen in, die gegoogeld, en die zaten ook als werkende bestanddeel in veel ontwormingsmiddelen. Heb gewoon aan de hand van zijn gewicht(1 tablet per kilo, heb er 2 gegeven, hij is namelijk bijna 2 kilo).
Heb het verpulverd en onder natvoer(Almo Nature) gedaan. Sinds dien zit hij dus aan de diarree en geeft hij regelmatig over. Hij eet en drinkt gewoon normaal en is helemaal niet uitgedroogd. Gedraagt zich nog even siamezerig als altijd, hahaha! Vandaar niet echt meteen reden tot paniek, maar willen morgen toch langs de dierenarts voor het natuurlijk weekend is. Maak me toch enorm ongerust, ook al is het een enorme klier op dit moment! Hij komt verder alleen buiten aan een lijntje, dus laat in het vervolg gewoon zijn ontlasting testen in het vervolg. Dan weet ik in ieder geval zeker dat dit niet meer gebeurd in het vervolg! Voel me echt super schuldig, ondanks dat ik weet dat dit met ieder middel kan gebeuren. Hoop dat de dierenarts hem iets kan geven om zijn darmen wat te laten kalmeren. Is er iemand met ervaring met zo'n reactie na een ontworming? Hij heeft vanzelfsprekend al vaker ontworming gehad, daar nooit reactie op gehad. Is dit iets met spoed? Want anders ga ik liever nu meteen naar de dierenarts. Hoop dat jullie dit overbezorgde baasje een beetje gerust kunnen stellen!
Alvast bedankt!
EDIT: Het betreft trouwens een Siamees, kater van 6 maanden.

)