Kat enkele dagen aan diarree en moet overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Kat enkele dagen aan diarree en moet overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:42

Hey!

Ik heb mijn kat enkele dagen geleden ontworming gegeven. Ik bespaar alles behalve op mijn kat, koop elke maand duur voer voor hem(Acana) en wens hem altijd het beste. Was laatste bij de Aldi, die is hier niet in de buurt, dus was 'leuk' inkopen doen. Daar lag ook ontworming, ik weet dat sommige chemicaliën gebruikt voor ontworming giftig zijn voor katten. Die zaten er niet in, dus meegenomen. Zaten maar 2 werkende bestanddelen in, die gegoogeld, en die zaten ook als werkende bestanddeel in veel ontwormingsmiddelen. Heb gewoon aan de hand van zijn gewicht(1 tablet per kilo, heb er 2 gegeven, hij is namelijk bijna 2 kilo).

Heb het verpulverd en onder natvoer(Almo Nature) gedaan. Sinds dien zit hij dus aan de diarree en geeft hij regelmatig over. Hij eet en drinkt gewoon normaal en is helemaal niet uitgedroogd. Gedraagt zich nog even siamezerig als altijd, hahaha! Vandaar niet echt meteen reden tot paniek, maar willen morgen toch langs de dierenarts voor het natuurlijk weekend is. Maak me toch enorm ongerust, ook al is het een enorme klier op dit moment! Hij komt verder alleen buiten aan een lijntje, dus laat in het vervolg gewoon zijn ontlasting testen in het vervolg. Dan weet ik in ieder geval zeker dat dit niet meer gebeurd in het vervolg! Voel me echt super schuldig, ondanks dat ik weet dat dit met ieder middel kan gebeuren. Hoop dat de dierenarts hem iets kan geven om zijn darmen wat te laten kalmeren. Is er iemand met ervaring met zo'n reactie na een ontworming? Hij heeft vanzelfsprekend al vaker ontworming gehad, daar nooit reactie op gehad. Is dit iets met spoed? Want anders ga ik liever nu meteen naar de dierenarts. Hoop dat jullie dit overbezorgde baasje een beetje gerust kunnen stellen! :Y)

Alvast bedankt!

EDIT: Het betreft trouwens een Siamees, kater van 6 maanden.

Kieffertje

Re: Kat enkele dagen aan diarree en moet overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:49

Zolang hij nog plast lijkt het me geen spoed. Ik zou gewoon morgenochtend even de dierenarts bellen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:49

Ontworming koop ik altijd bij de da, dan weet je in ieder geval zeker dat er niks verkeerds in zit. Ik denk niet dat het spoed is, op dit moment gewoon zorgen dat hij genoeg drinken binnenkrijgt en goed blijft eten. Als je het echt niet vertrouwd gewoon even DA bellen en situatie uitleggen, dan zal de DA wel even kunnen vertellen of je beter nu direct kan komen of even een nachtje kunt wachten en morgen pas hoeft te komen :)

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:53

Er was volgens mij de vorige keer ook een waarschuwing over ontworming van de aldi.
Daarom koop ik het sowieso nooit daar.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:53

moralian schreef:
Er was volgens mij de vorige keer ook een waarschuwing over ontworming van de aldi.
Daarom koop ik het sowieso nooit daar.

volgens mij was dat antivlooi spul :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:53

Ik heb het gevoel dat dit iets is wat vanzelf over gaat, ook omdat hij nog gewoon 100% normaal doet en het steeds minder wordt. Toch wil ik voor de zekerheid naar de dierenarts. Ik koop Acana zodat hij niet al die chemische troep in zijn lichaam krijgt, en dan geef ik hem dit. Maar goed, denk dat ik morgen gewoon langs ga, dan kunnen ze hem sowieso nog even in het algemeen nakijken (:

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:56

http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... p?t=128222
lees net dat het ging over de druppels tegen vlooien maar ik blijf bij mijn stand punt :D

anaf 19 Juni verkoopt Aldi supermarkten vlooiendruppels met de stof Diazinon.

Wij adviseren om enige voorzichtigheid in acht te nemen bij gebruik.

Informatie:
Diazinon dood parasieten door in te werken op het zenuwstelsel. Ze belemmeren de prikkeloverdracht tussen de zenuwen onderling en tussen zenuwen en spieren.
In deze vorm is diazinon ook giftig voor vliegende insecten waaronder bijen. Bij verkeerde toediening of in hogere concentraties is diazinon giftig. Diazinon kan de werking van het zenuwstelsel verstoren met als gevolg stuiptrekkingen en verzwakte ademhaling (lijkend op epileptische aanvallen). Diazinon is matig irriterend voor de ogen en de huid. Gebruikt u het middel toch, vermijd dan contact met de huid en draag handschoenen.

Bij vermoeden van overdosering of bij klachten na gebruik neem altijd direct contact op met uw dierenarts (humaan klachten; huisarts) en vermeld productnaam en werkzame stof.

Diazinon als werkzaam bestandsdeel zit ook in vlooiendruppels van andere fabrikanten.. Diazinon zit niet in de vlooiendruppels die verkrijgbaar zijn in de dierenkliniek. Antiparasitaire middelen zijn ook geneesmiddelen wij adviseren daarom om uw antiparasitaire producten voor huisdieren bij een dierenarts te halen. Hier bent u op de juiste plek voor voorlichting en advies.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:57

Nee joh gewoon morgenochtend even voor een afspraak bellen, dan kan er voor het weekend naar gekeken worden. Als het al een paar dagen zo is en hij blijft eten, drinken, spelen en jou irriteren dan hoef je er nu geen dierenarts voor uit bed te bellen :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:59

Jeetje, hopelijk wordt je kat weer snel de oude!
En verwijt jezelf niets! Je zou niet verwachten dat iets schadelijk is als het verkocht wordt in de winkel.

Wist niet eens dat die dingen in de aldi verkocht werden, volgens mij heb ik die in de Belgische nog nooit gezien.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:02

Dat had ik inderdaad gelezen, maar hij heeft natuurlijk andere klachten :) :Y)

Bedankt voor jullie advies! Voel me al iets minder schuldig, haahah! |o

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 02:02

Geen ervaring met de ontworming van de Aldi, maar ik heb zelf altijd goede resultaten met Milbemax, al honderden katjes (opvanggezin) mee ontwormd en nooit een slechte reactie erop! Misschien een goede tip voor de volgende ontworming :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 09:41

Letitia1991 schreef:
Geen ervaring met de ontworming van de Aldi, maar ik heb zelf altijd goede resultaten met Milbemax, al honderden katjes (opvanggezin) mee ontwormd en nooit een slechte reactie erop! Misschien een goede tip voor de volgende ontworming :D

Bedankt voor de tip!

Even een update: hij heeft geen diarree meer gehad en heeft vannacht maar 1x een klein beetje over gegeven, dus ik denk dat het (gelukkig..) bijna over is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:52

Voor de zekerheid gekookte kip en rijst voeren. Daardoor komt de maag tot rust.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 13:45

Net langs dierenarts geweest, hij zei dat het vanzelf over zou moeten gaan, en ter ondersteuning heeft hij licht verteerbaar natvoer meegegeven en finidiar. Moeten we 4 dagen blijven geven. Hoop dat het snel beter gaat!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:52

N0a schreef:
Voor de zekerheid gekookte kip en rijst voeren. Daardoor komt de maag tot rust.

Een kat rijst geven?
Is dat wel geschikt?
Ik weet dat mensen honden rijst met vlees geven, maar een kat is toch een echte carnivoor?
Die van ons eten enkel brokjes (dit is uiteraard ook geen puur vlees :+ )

@TS: goed om te horen dat het beter gaat!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 14:52

Katten hebben ongeveer hetzelfde verteringsstelsel, rijst kan zeker geen kwaad bij katten. Heb nu ook een zakjes rijst met 'kip' meegekregen, maar goed :')

Nu weet ik waarom ik altijd almo voer :p

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:36

Die rijst voer je alleen als de maag van streek is. Neutraliseert. Ik voer zelf altijd brok hoog in vleespercentage.

Kan geen kwaad hoor rijst. Mijn kat eet sowieso alles :'). Zelfs appeltaart :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 16:42

N0a schreef:
Die rijst voer je alleen als de maag van streek is. Neutraliseert. Ik voer zelf altijd brok hoog in vleespercentage.

Kan geen kwaad hoor rijst. Mijn kat eet sowieso alles :'). Zelfs appeltaart :+

Hahaha, hier nog zo eentje! Zodra hij ziet dat ik iets in mijn mond stop, weet hij dat het eetbaar is en is hij niet meer weg te slaan. Meestal negeer ik het, maar soms is hij zo schattig dat hij wel iets verdiend, hahaha! Hij eet ook echt werkelijk alles! Hij heeft zelfs een keer geprobeerd kattengrind te eten, maar dat vond hij blijkbaar niet zo geslaagd want hij heeft het nooit meer gedaan :Y)