Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
_Anneruth schreef:En dan gaat de angstbijter vol in de aanval op de pup in de bench die vervolgens geen kant op kan?
Eigenlijk zegt mijn gevoel: geen tweede hond bij een angstbijter en ook (zeker) geen pup. Het risico dat de pup onterecht te grazen genomen wordt zou ik te groot vinden en met veel te grote gevolgen.
_Anneruth schreef:En dan gaat de angstbijter vol in de aanval op de pup in de bench die vervolgens geen kant op kan?
Die luistert wel naar hetgeen ik zeg en als die zich niet plots bedreigt voelt, kalmeert die vrijwel onmiddellijk. Eens hij ziet dat de situatie oké is, vormt dit geen probleem meer.
Cyella schreef:Normale -evenwichtige- honden laten zo'n beetje alles toe, van opspringen tot bijten van de pup. Naar mate de pup ouder wordt, zullen de honden hun grens trekken. Zo leert de pup dat dit geen gewenst gedrag is. Jouw hond zal uit angst of frustratie veel sneller over die grens heen zitten, dit is niet gezond voor een pup, mentaal gezien. Zou zelf nooit hiervoor gekozen hebben! Dat is vragen om problemen! Dan heb je straks een pup die 1. Niet stabiel is. 2. Zelf angstig wordt omdat hij te vaak/onterecht gecorrigeerd wordt.