Ik heb jullie hulp nodig. Ik wilde zonet de hond uit laten tot dat ik de kat zag en hij ergens op zat te kauwen. Ik dacht een muis dus ik liep er naar toe maar tot mijn verbazing is het dus een jong koolmeesje. En hij leeft dus nog! Ik heb hem in huis gehaald en in een hoge emmer gezet.
Hij fladdert een beetje maar is dus niet in staat om te vliegen. Zn vleugels hanger er wat slap bij en staat wankel op zn pootjes. Ik durf hem niet naar buiten te doen want de kat is zo slim om hem weer op te zoeken en te pakken. Ik weet verder ook niet waar hij hem dus vandaan heeft gevist want het vogeltje is kurk droog terwijl het hier flink regent.
Wat te doen?
Ik ben bang als ik de dierenambulance bel dat ze zeggen dat ik hem naar buiten moet doen. Maar zoals genoemd hij kan niet vliegen, is nu zwak dus de kat pakt m zo weer.

! Wanneer hij ze opeet kan ik er nog mee leven, maar half/ levend aangevreten laten liggen gaat mij te ver
. Heb wel eens een vogeltje uit zn lijden verlost..... Heb t daar wel ff slecht mee gehad hoor
Afmaken is het meest diervriendelijke wat je kunt doen. Sterkte.