Vlooien en verhuizen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Vlooien en verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 16:06

Hallo,

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb helaas ontzettend last van vlooien bij mn hond en 2 katten.
Bijna alles al geprobeerd.. Spray voor in huis, shampoo, pipet, spray voor het hele lichaam van de dieren.
maar niks lijkt te werken.

over 2 weken gaan we verhuizen en aangezien het grootste deel vlooien niet op het dier zit wil ik dit gelijk goed aanpakken.

maar hoe? Wie heeft er tips hoe ik van die beesten afkom?

benangelique

Re: Vlooien en verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:20

Professionals inhuren

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:25

Als je na behandelen niet van je vlooien afkomt moet je of een ander middel proberen, of je omgeving veeel beter schoonmaken en vlo/ei-vrij maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:27

Na het aanschaffen van een celesto vlooienband nooit geen vlo meer gezien, en echt ik kreeg ze maar niet weg.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 16:55

ik krijg ze dus ook maar niet weg.. maar is het verstandig om ons nieuwe huis eerst ook in te sprayen.. en dan de dieren voordat ze overgaan nog een keer te behandelen ofzo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:57

Waarom zelf blijven rommelen? Die beesten en eitjes zitten overal, dus dat verhuis je gewoon mee helaas

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:58

Dat lijkt me inderdaad heel verstandig maar vergeet het huis niet waar jullie uitgaan want anders worden de nieuwe bewoners verwelkomd door bewoners waar zij waarschijnlijk niet op zitten te wachten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:02

Alle spullen die meeverhuizen kunnen vlooien eitjes bevatten die meeverhuizen.
Dus alles wassen wat er te wassen valt zo heet mogelijk.
Schoonmaken wat er schoon te maken valt en gif aanval erop doen.

Dieren zelf ook behandelen liefst 48 uur van te voren, allemaal tegelijk.
Met goede vlooien middelen (dierenarts, geen pipetjes van de action of zo... ), liefst een combinatie van een vlo dodend middel en een vlo onvruchtbaarmakend middel, aangezien je al zo in de problemen zit.

Vergeet je auto niet.... Of bv het fietsmandje, het reismandje etc.
Dus alles...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:03

Welke merken heb je gebruikt? En heb je ze regelmatig en tegelijkertijd behandeld?
Zou bij je dierenarts even wat advantage ophalen en ze in ieder geval de komende 3 maanden strak elke 3 weken behandelen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:04

Bij de Da hebben ze pillen tegen vlooien. Werkt als een tierelier. Na een halfuur zie je ze gewoon eraf vallen. Drie maanden geven en dan is alles weg. Daarnaast je huis behandelen met spray. Stofzuigen. Als ze dan nog niet weg zijn een professioneel het laten doen.

Edit: pillen heten comfortis. Kosten 9 euro per stuk. Ik raad het je echt aan. Sinds die 'kuur' geen vlo meer gezien.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:09

Wij hebben toen de stoffen delen (gordijnen en bank etc) allemaal ingespoten met een tuinmiddel, ik kan zo even niet meer op de naam komen. Het was een spulletje voor bladluizen etc, kwam gewoon van het tuincentrum. Het was om te verdunnen met water en dan op de planten te spuiten, heb gewoon de aangegeven verdunning gebruikt.

Het scheelde enorm in de kosten en werkte net zo goed, beter zelfs omdat je er niet zuinig mee hoeft te doen. De dingen die konden hebben we in speciekuipen met een oplossing van dat spul gedaan, en daarna uitgespoeld.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:11

N0a schreef:
Bij de Da hebben ze pillen tegen vlooien. Werkt als een tierelier. Na een halfuur zie je ze gewoon eraf vallen. Drie maanden geven en dan is alles weg. Daarnaast je huis behandelen met spray. Stofzuigen. Als ze dan nog niet weg zijn een professioneel het laten doen.

Edit: pillen heten comfortis. Kosten 9 euro per stuk. Ik raad het je echt aan. Sinds die 'kuur' geen vlo meer gezien.

Comfortis idd! :j
Bij een hond binnen 4 uur alles dood wat er op zit, bij katten 48 uur. Alles wat er later op springt idem, werkt erg goed!
En dan dagelijks het huis stofzuigen, matjes etc wassen en kieren/kleden etc met omgevingsspray behandelen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 17:14

Bedankt,
Ga dan toch maar even langs de dierenarts denk ik.
En dan nu al gaan behandelen of vlak voordat ze overgaan naar ons andere huis.

Ons oude huis spray ik zeker ook nog even in
Al zal het sowieso meer dan een maand leeg staan maar wil inderdaad niet dat de volgende huurders er straks ook mee zitten!

Al word pillen geven nog wel een drama..
Onze hond spuugt ze gewoon weer uit.. zelfs bij de dierenarts..
Zelfs een stukje kaas/worst/ door voer werkt niet.. dan eet hij het gewoon niet op :')
Laatst bijgewerkt door Maaaarije op 08-07-14 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:18

Ik vrees dat je idd een proffesional moet laten komen, zeg dit ook tegen de nieuwe bewoners, of spuit op zijn minst alle kamers goed in met spul van de speciaalzaak of boerenbond.
Want een vlooienplaag gun je de nieuwe bewoners ook niet,wel?
Het gaat idd ook om de spullen die je meeneemt, vlooien gaan overal in zitten en kunnen jaren overleven zonder gastheer.
In je nieuwe huis zou ik in elk geval zorgen dat alle gordijnen en mandjes en andere stoffen die gewassen kunnen worden, in de was doen. En daarna je hele huis professioneel laten reinigen.
Daarna een goed beleid aanhouden voor je dieren.
Ik * klopt heel hard af * ben al jaren vlo-loos, en heb inmiddels 6 katten en twee honden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:42

Een maand overleven de vlooien en de eitjes gemakkelijk. Eitjes komen gewoon pas uit als er weer trilling in het huis is. Je wil niet weten wat je overkomt als je zo'n huis binnenstapt. In no time zitten je benen onder. Inderdaad het oude huis goed behandelen. Veel middelen die je bij de dierenwinkel kunt kopen werken niet echt goed helaas.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:49

de hond op een gebruik paarden sjabrak of deken laten liggen. overleeft geen 1 vlo het

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:36

Ook ik heb ooit een ware vlooien invasie gehad. Ik kreeg ze met omgevingspray maar niet weg, wat bij mij uiteindelijk heeft gewerkt is de kruidvat spray tegen wespen en kruipende insecten, mijn katten heb ik toen ingespoten met frontline ( werkt tegenwoordig niet meer zo best) en heb ik allebei een vlooienband omgedaan. Daarna geen vlo meer gezien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:38

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:46

Als je toevallig frontline hebt gebruikt; dit werkt niet goed meer, zijn de meeste vlooien resistent tegen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:46

Weet niet welke pipetten je hebt gebruikt. Maar als je zeker wil weten dat een vlooienmiddel goed werkt haal het dan bij de dierenarts en herhaal elke 4 weken. Bespaart je een hoop ellende en geld. Ook omgevingsspray verkopen ze vaak bij de dierenarts.
zorg dat je je katten echt goed ontvlooit. En geef ze ook een wormenkuur van de dierenarts want met vlooien hebben de dieren ook meestal wormen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:08

Advocate gebruik ik ook, haal dat bij de dierenarts maar van die tabletten had ik nog nooit gehoord. Lijkt me super. Zijn die er ook voor katten? Zal eens informeren of die in België ook te verkrijgen zijn.

Enige jammere is dat we er hier één hebben met een vlooienallergie en de vlo moet natuurlijk eerst bijten voordat hij dood neervalt. Het kwaad is dan alweer geschiedt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:52

De comfortis is speciaal gemaakt voor katten met een allergie. Geen idee of ze die in belgie verkopen. Advocate is hier bij de meeste dierenartsen al niet meer verkrijgbaar omdat er nieuwe en betere middelen te krijgen zijn

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:03

callum schreef:
Weet niet welke pipetten je hebt gebruikt. Maar als je zeker wil weten dat een vlooienmiddel goed werkt haal het dan bij de dierenarts en herhaal elke 4 weken. Bespaart je een hoop ellende en geld. Ook omgevingsspray verkopen ze vaak bij de dierenarts.
zorg dat je je katten echt goed ontvlooit. En geef ze ook een wormenkuur van de dierenarts want met vlooien hebben de dieren ook meestal wormen

Helemaal mee eens! De beste spullen zijn bij de dierenarts te krijgen, omdat de vlooien daar nog niet immuun voor zijn. En met zo'n verhuizing binnenkort heb je gewoon goede middelen nodig!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:01

Stromghold is een van de weinige pipetten die ook de omgeving aanpakt. Geen vervanging voor het schoonmaken vd omgeving, maar het gaat zeker helpen om alles sneller vlo vrij te krijgen. Ken meerdere verhalen van mensen die dankzij stronghold toch eindelijk van de plaag afgeraakt zijn.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:04

ik ben blij dat ik niet de nieuwe bewoner wordt van je oude huis... :')