Mijn hondje is nu 12 jaar en begint helaas wat stijf en zwakker in de achterhand te worden. Ik heb om 17:30 een afspraak bij de dierenarts maar zelf probeer ik ook al informatie in te winnen voordat de dierenpraktijk mij weer een peperduur potje van het een of ander probeert aan te smeren. Op de site van de paardendrogist hebben ze ook veel supplementen voor honden, allemaal voor gewrichten, pezen en spieren... Maar het zijn er zo veel, heeft iemand ervaring met het geven van supplementen aan oudere stijve honden?
Omdat er gewoon hetzelfde in zit maar goedkoper was uiteindelijk. Hij doet het er super op, heeft echt iedere verwachting overtroffen. Hond loopt niet meer mank, is vrolijker en rent het liefst de hele dag rond. Mag niet van de dierenarts, het rennen, maar hij is zo gelukkig dat ik hem dan liever wat korter maar vrolijker bij me heb dan langer maar ongelukkig.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-14 11:46
Ik denk inderdaad dat mijn hondje ook lichte artrose heeft, ze zullen straks wel foto's maken bij de dierenarts. Bedankt voor tip!!
Het duurt wel een tijd om op te bouwen hoor, wij hadden onze hond eerst op pijnstillers en zijn toen begonnen met de glucosamine, geven hem drie gram per dag. Na 1,5 week pijnstillers afgebouwd en na 2 weken was hij volledig op de glucosamine. Er zijn verschillende soorten glucosamine supplementen, maar er moet wel chondroitine in zitten, anders schijnt het niet te werken.
Onze dierenarts was heel streng: hond mocht alleen nog maar aan de lijn, niet meer spelen met andere honden i.v.m. kort draaien, niet meer met ballen/takken spelen en alleen nog los op het strand op het harde zand.. Je moet hem nu eens zien gaan .Succes met je hondje!
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-14 12:07
Hartstikke bedankt! Dat er chondroitine in moet zitten is ook goed om te weten.
Omdat primeval gelatinaat bij mijn paard zoveel effect had, hebben we dit ook bij de hond gebruik. Hond kreeg zelfs op 16 jarige leeftijd een gebroken poot en genas binnen een recordtijd