Ervaringen kattenschrikdraad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Ervaringen kattenschrikdraad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:22

Hai,

Ik wil graag mijn balkon/terras afzetten zodat mijn katten niet naar beneden kunnen. Het is een groot inpandig balkon en ze kunnen via het dak naar beneden, op de schutting van de benedenburen en dan bij hun in de tuin en verder op straat. Heb geen klachten gehad oid, woon in een kattenbuurt (volgens mij heeft iedere bewoner een kat) maar ik wil mijn poezels gewoon niet meer op straat hebben.

Het balkon afzetten met gaas of een net is geen optie, mag ook niet volgens mij, is een huurwoning.. dus ik ben aan het overwegen om een schrikdraadset te kopen. Ik wil dan een aantal lijnen boven elkaar hebben zodat ze er ook niet tussendoor glippen.

Nu lees ik alleen her en der dat het niet werkte voor sommigen, dat de poezels de schokken voor lief namen -O- nu heb ik 1 jonkie die nog niet weet hoe het is om buiten te komen dus ik vermoed dat de drang om naar beneden te gaan niet zo groot zal zijn bij haar, maar bij de andere 2 wel.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vind het ook best wel eng om eerlijk te zijn, van die schokken door de kattenlijfjes. Maargoed, moet maar even :+ zijn er ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben? Wat zou het handigste zijn?

Groetjes.

colunder

Re: Ervaringen kattenschrikdraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:30

Ik heb geen katteschrikdraad,maar een gewoon schrikdraad apparaat,ik geloof voor schapen.
Ik heb 4 draadjes op de schutting,3 stroomdraden en een aardedraad.
Ze zijn er hier nog nooit doorheen gegaan,apparaat staat al een eeuwigheid niet aan maar nog blijven ze netjes binnen.
Het apparaat is de N 1400 van Euro gard,10.500 volt en 1,5 joule.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:41

Hier werkte het niet goed genoeg, maar dat kwam omdat de schutting te hoog was om goed te kunnen aarden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:44

Ik lees even met je mee! Ik heb twee huistijgers en 1 is er me laatst al van het balkon gesprongen en naar beneden geklettert. Die heeft er wel van geleerd maar net als jij wil ik ze gewoon niet op straat hebben. Het is de bedoeling dat ik op den duur ga samenwonen en dan krijgen mijn poezen eindelijk een tuin maar ik wil ze dus wel IN de tuin houden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:50

een vriendin van mij heeft het gehad. Ze had over haar schutting een draad lopen. zo konden haar katten niet de tuin uit en er kwamen ook geen vreemde haar tuin in

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:39

Ik heb nu een week of 4 schrikdraad op onze schutting. 2 stroomdraden en 2 aardedraden. Op dag 1 hebben 3 van de 4 een tik gehad, nummer 4 op dag en 2 en jammer genoeg is zij van schrik juist de schutting over gegaan ipv terug de tuin in. Had haar alweer snel en sindsdien doen ze geen van allen meer een poging om de tuin uit te gaan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:44

Wendy schreef:
Hier werkte het niet goed genoeg, maar dat kwam omdat de schutting te hoog was om goed te kunnen aarden.

Op een schutting moet je er ook wel een aardedraad tussen doen, die moeten ze gelijk met het schrikdraad aanraken om een goede tik te krijgen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:47

Idd zorgen voor een dubbele draad. Een stroomdraad en een aarde draad er naast. Dat werkt goed bij ons.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:50

Wij wilden ook schrikdraad. Hebben er om 2 redenen van afgezien: omdat het kennelijk vaak niet werk, maar ook omdat onze kater een hartruis heeft. Hebben nu een schuin net op de schutting. Voor het balkon...lastig....Wel goed dat je erover nadenkt.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:55

Schuin gaas op de schutting werkte hier niet, 1 van de poezen klom er gewoon omheen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:32

kennis van me heeft een kattensysteem via de duitse ebay gekocht met drie draadjes en dat werkt prima, zeker met een systeem voor katten hoef je je echt geen zorgen te maken over klappen , dat zijn gewoon tikken, meer niet