Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Leuk hokje. Ik zou de gazen deurtjes zeker dichtmaken, kippen hebben graag een beschut donker plekje om te slapen. Zitstokken zul je in jouw geval niet nodig hebben, Orpingtons zijn één van de weinige kippensoorten die niét op stok slapen, dit door hun gewicht, omvang en evenwicht, ze pleuren van een stok af, zeg maar .... 

. Heb je misschien nog leuke ideeen voor in het weitje? Kwa beplanting of attributen waar ze graag gebruik van maken? Een btje aankleding staat ook wel gezellig haha. En waar zouden we het beste de voederbak en waterbak kunnen plaatsen? ( Zijn die plastic torentjes, goed geschikt of kunnen we beter voor iets anders kijken? )
Mijn haan zit soms ook wel eens hoger, maar slapen doet ie op de grond.
. Zijn echt grote, zware kippen.
. Hebben langs de ren wel bomen staan zodat de dames lekkere schaduwplekjes hebben, die zoeken ze dan 's middags bij warm weer ook altijd op.
. Ook heb ik zo'n voerbal in de ren liggen, daar doe je insectenmix of zoiets in (ook allemaal bij BB/Welkoop, je zou bijna zeggen dat ik aandelen had, hé ?
) en dan lopen de kippen achter de bal aan waardoor er steeds wat lekker uitvalt. Kunnen ze uren mee bezig zijn
.

Hoewel hij soms ook zo reageerde, alsof niemand goed genoeg was voor zijn kippen. Kan natuurlijk zo zijn, dat die man een btje moeite heeft om zn eigen goed uit te drukken hoor en het allemaal niet zo rot bedoeld... maar hij was écht heel stug. Haha.
Keeva schreef:Hai Share. Leuk hokje. Ik zou de gazen deurtjes zeker dichtmaken, kippen hebben graag een beschut donker plekje om te slapen. Zitstokken zul je in jouw geval niet nodig hebben, Orpingtons zijn één van de weinige kippensoorten die niét op stok slapen, dit door hun gewicht, omvang en evenwicht, ze pleuren van een stok af, zeg maar ....
Een speciaal leghok hoef je niet te maken denk ik, ik heb gewoon een houten kistje in het kippenhok staan, stro erin en klaar ! Met drie kippen moet dat ook genoeg zijn.
De ruimte onder het hokje is een lekker koel schuilplekje op warme dagen, dus daar zou ik gewoon zand onder laten, zodat ze daar een lekker kuiltje kunnen graven om in te gaan liggen.
Ben benieuwd naar het resultaat én naar je kippies !

het laatste grotere klusje is dat we nog een poortje moeten verzinnen en maken. Maar we hebben al wel wat ideetjes, dus komt ook vast goed!