Hond piept/jankt veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Hond piept/jankt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 15:33

Hoi bokkers,

Ik ben op mijn werk aan het oppassen voor een maand. Een grote IJslander boerderij en ze hebben dus ook een hond. Ik werk hier al ongeveer 4 jaar, dus de hond kent mij prima en we kunnen goed met elkaar overweg.

Alleen ruim 2 week terug is helaas zijn maatje overleden, dat was een andere hond. Hij is hier kapot geweest maar is vrijwel weer de oude.

Alleen het probleem is hij jankt/piept heel veel, als ik even in de badkamer ben of naar boven ga wc ect. Hij gaat janken. Ook als mijn vriend er is en ik loop even weg en mijn vriend blijft bij de hond, gaat hij janken/piepen. Heeft iemand een idee wat dit is/betekent? Want ik vind hem gewoon echt zielig en wil hem zo min mogelijk alleen laten, maar vanwege de paarden en ander werk op andere locatie wil dit lastig.

Ik hoop dat er wat bokkers zijn die mij kunnen helpen!

Hikarii

Re: Hond piept/jankt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:41

Oorzaak is waarschijnlijk gewoon dat ie zijn maatje mist en jou nu als een maatje/beschermend persoon ziet en bang is om alleen gelaten te worden.

Klinkt heel sneu, maar wanneer hij gaat janken geen aandacht aan besteden. Doe je dit wel, gaat hij denken dat hij iets goeds doet (actie>aandacht=positief=dus goed) en kan het lastig zijn om het er weer uit te krijgen.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:48

Gewoon negeren. Geef hem alleen aandacht als hij niet piept, of al even is opgehouden.
Precies zoals xBerber al zegt: als jij hem aandacht geeft terwijl hij piept, denkt hij dat dat de manier is om jouw aandacht te krijgen en zal hij het blijven doen.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:48

xBerber schreef:
Oorzaak is waarschijnlijk gewoon dat ie zijn maatje mist en jou nu als een maatje/beschermend persoon ziet en bang is om alleen gelaten te worden.

Klinkt heel sneu, maar wanneer hij gaat janken geen aandacht aan besteden. Doe je dit wel, gaat hij denken dat hij iets goeds doet (actie>aandacht=positief=dus goed) en kan het lastig zijn om het er weer uit te krijgen.

Precies geen aandacht aan besteden

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 15:50

Bedankt voor de reacties!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:47

Mijn hond doet het ook regelmatig. Bij ons niet zo vaak meer, maar wel regelmatig nog bij bezoek waar ze gek op is, zoals de fokkers die we zo nu en dan zien. Als er dan een naar de wc gaat dan begint ze bij de deur te piepen. Ik stuur haar dan weg van de deur, en zeg dat ze in dr mand moet gaan liggen. Dan is het piepen ook meteen voorbij. Zo heb ik het bij het piepen om ons ook opgelost :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:53

Ik stuur hem ook weg als hij veel zit te piepen als hij in huis is doe ik hem op de deel. Dat is bij ons een schuur gedeelte en dan kan hij ook naar buiten.

Alleen ook als hij op zijn plaats ligt is hij veel aan het piepen. Soms is het gewoon vrij irritant. Dit wil die 's nachts ook wel eens doen.

Ik loop verder 1x per dag een groot rondje van een uur, en 2x per dag op een veld voor het huis met de bal gooien. Dus hij krijgt prima aandacht dacht ik zo :=