Welke hondenverzekering?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Welke hondenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 19:23

Nu er een pup op komst is ben ik nog maar eens in de hondenverzekeringen gedoken. Onze huidige hond is verzekerd via petplan en we spelen eigenlijk nog steeds gelijk met de kosten aan de verzekering en aan de dierenartskosten. Aangezien ze diverse dingen heeft ga ik met haar niet wisselen van verzekering.

Echter is er nu wel een moment om eens goed te kijken en heb al de keuze beperkt tot twee verzekeraars namelijk de verzekering via Hema en toch ook petplan.

Ben even gaan kijken tussen petplan en hema. Bij petplan het plus (middelste pakket) en de hema met aanvullend fysiotherapie zit 10 euro per maand verschil in.
Zijn er mensen die bewust niet voor hema gekozen hebben? en waarom niet? Heb zelf het idee dat het ongeveer hetzelfde vergoed. Zit met een hond van boven de 15 kg dus heupen is bij beide beperkt.

Heb nog wat verder geplozen naar de verschillen. met behulp van http://www.dierverzekeringvergelijking. ... ekeringen/ (hier klopt volgens mij wat niet van bij de hema, preventieve zorg staat op de site bij de aanvullende tot 50 euro en die aanvullen wil ik toch al kiezen. Volgens de site worden de medicijnen wel vergoed en laboratoruim onderzoeken ook) verdere verschillen
- orthomanuele dierengeneeskunde/chiropractie Hema niet Bij PP 75%
-laboratoriumonderzoek staat op overzicht dierverzekeringvergelijking dat hema niets vergoed (?) pp wel
- opname kliniek na 7 dagen vergoed pp nog 50% hema volledig
- tandheelkunde bij pp 50% bij hema alleen via aanvullende verzekering
- hartproblemen bij pp 50% hema niet.
+ lasertherapie hema vergoed petplan niet
+ consult(+behandeling) hema wel, pp 75%
+ diagnostiek heup en elleboog zwaarder dan 15kg hema 1e consult, pp niet

joyce83

Re: Welke hondenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:16

Geen mensen ervaring met de Hema verzekering?