Welk ras zou ik nemen? *hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UnicoLover

Welk ras zou ik nemen? *hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:21

Hey bokkers !

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een topic opende,
Of laat ons zeggen aanwezig was op bokt ( buiten stiekem afentoe alles snel doorlezen).

Maar ik heb jullie hulp nodig! Ik en mijn vriend gaan deze maand verhuizen naar ons appartement. Of beter duplex, we kijken er super hard naar uit en zijn van plan om, als we eenmaal goed zitten daar en alle schilderwerken e.d. Klaar zijn, een pup in "duplex" te halen.

Ik heb al heel mijn leven honden van thuis uit en ken redelijk veel van honden dankzij studie dierenzorg, maar we willen echt goed nadenken hierover, het is tenslotte een dier dat voor een groot
Deel van je leven bij je is. Hier een wat info over het leven dat de hond bij ons zou krijgen. ( als pup is er constant toezicht! Gebaseerd op volwassen hond)

Ik wek met 2 ploegen, vroege en late.
Met de vroege kan zit ie van 6u00 tot 14u00 alleen,
En dan nemen we hem heel de namiddag mee naar de paarden, zo niet word ie 3 a 4 maal uitgelaten waarvan 2 x toch zeker een uur.
Met de late zit ie nooit alleen, want dan neemt mij vriend hem mee naar het werk. Daar kan hij mee wat in de vrachtwagen en wat rondlopen op de werven ( doet mijn huidige ond enorm graag, een grote beauceron).

In het weekend en vrijde tijd zou ie oo altijd meegaan naar de paarden waar hij uren kan rondrennen. Doen onze ouderlijke honden nu ook.

We zoeken dus liefst een niet al te grote hond, aangezien hij mee de vrachtwagen in zou gaan.

Ons appartement is enorm ruim en we hebben 2 afgeschermde terassen waar ie altijd toegang heeft tot 1 ervan. En als we thuis zijn tot alle 2 natuurlijk.

Nu is mijn vraag, welk ras zou het beste bij ons passen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Laatst bijgewerkt door UnicoLover op 04-07-14 06:38, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:24

UnicoLover schreef:

Het is belangrijk om te kijken wat qua gedrag/karakter bij jullie past.
Heb je daar al over nagedacht?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:26

Pluttersput

Re: Welk ras zou ik nemen? *hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:32

En het is belangrijk te kijken naar iets wat trappen kan lopen. Wij hebben hier hetzelfde, en hebben daarom gekozen voor een Jack Russel erbij. Mijn andere is een kruising Cairn terriër.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:34

HorseTopShop schreef:
UnicoLover schreef:

Het is belangrijk om te kijken wat qua gedrag/karakter bij jullie past.
Heb je daar al over nagedacht?

Had ik er misschien moeten bijvertellen!
Dat is meer het probleem, ik hou van staffords en pits achtige, of iets alsmijn beauceron bv. duitse herder ofzo. En die ziet mijn vriend ook supergraag hij is verliefd op mijn beauceron, vooral kalme maar toch geintresseerde honden waar je veel mee kan werken en snel leren. Ik heb al een pitbull gehad en mijn papa een stafford ooit. Maar beaucerons en duitse zijn al meteen zo groot.. Ik dacht misschien aan zo'n bully of hoe noemen ze dat? Kleine pitbull.. Zelfde snuit maar hond zelf is wat korter van pootjes en wat breder van borst , maar ik weet nou niet zo goed of die van karakter ook verschillen? Allesinds het moet een beetje een slimme hond zijn die ik net als chivas goed kan trainen en dingen leren. Eenhond dat binnen leeft heeft dat toch wel nodig denk ik. En ik ben er graag mee bezig dus :p

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:42

Ik heb 4 molossers...

Als ik dat soms tegen mensen vertel, staan ze me een beetje appelig aan te kijken. Zo van: Jeetje, 4 van die grote honden!!! Waar laat je dat?
Maar ik heb liever 4 molossers dan bijvoorbeeld 1 Jack Russel. Mijn 4 honden, zijn bij elkaar rustiger dan 1 Jack Russel.
Er zijn veel soorten molossers. Maar ik heb bewust gekozen voor de Cane Corso. Het hele ras past perfect bij mij. De werkwilligheid, waaksheid, de humor. Gewoon het hele karakter.
En dat is iets waar je naar moet gaan kijken. Iets wat perfect bij jullie beide past.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:44

In principe kunnen ook grote honden traplopen, als je ze het goed aan leert. Mijn bouvier van 4 maanden loopt nu al de trap op en af, met mate en met beleid. Dus geen racen, maar gewoon tree voor tree naar boven lopen en ook naar beneden tree voor tree. Op dit moment laat ik mijn pup een keer of vier in de week trap op en af lopen, de rest draag ik haar. Zo kunnen de spieren zich ontwikkelen en sterker worden.

Ook onze vorige bouvier liep al vanaf 3 maanden trap, deze had HD A of te wel negatief. Die heeft ook nooit gewrichtsproblemen gehad, ze is bijna 11 geworden.

@Horsetopshop: helemaal mee eens. Die kleinere drukke hondjes, pff, liever een paar grote als een zo'n kleintje.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:46

Goh we hebben boven 1 kamer en 1 terras maar, beneden is alles.. En daar is het enorm ruim dus in principe is trappenlopen niet verplicht.. We ebben een lift in het gebouw .

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:49

Het eerste wat mij binnenschoot was een Jack Russel, leuke vrolijke actieve hondjes. Ze kunnen prima een tijdje alleen zitten als ze daarna idd maar weer even hun energie kwijt kunnen. Ze hebben soms een eigen willetje maar ze zijn prima te trainen.

Mijn Jack Russel is nu helaas te oud maar vroeger deden we van alles met haar, behendigheid, snuffel parcoursen (zoals ze dat hier altijd noemen :') ), ze ging mee fietsen en als het echt te ver was zat ze in een mandje voorop. We namen haar ook altijd mee naar stal en dan ging ze gewoon lekker haar eigen gang, beetje door het gras struinen enzo.

Het is misschien niet helemaal type pitbull maar wel echte hondjes met pit en zeker geen schoothondjes ook al hebben ze dit voormaat misschien wel :=

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:54

iEmmaaa schreef:
Het eerste wat mij binnenschoot was een Jack Russel, leuke vrolijke actieve hondjes. Ze kunnen prima een tijdje alleen zitten als ze daarna idd maar weer even hun energie kwijt kunnen. Ze hebben soms een eigen willetje maar ze zijn prima te trainen.

Mijn Jack Russel is nu helaas te oud maar vroeger deden we van alles met haar, behendigheid, snuffel parcoursen (zoals ze dat hier altijd noemen :') ), ze ging mee fietsen en als het echt te ver was zat ze in een mandje voorop. We namen haar ook altijd mee naar stal en dan ging ze gewoon lekker haar eigen gang, beetje door het gras struinen enzo.

Het is misschien niet helemaal type pitbull maar wel echte hondjes met pit en zeker geen schoothondjes ook al hebben ze dit voormaat misschien wel :=

Mijn vriend ziet een jack russel volledig zitten!
Ik vond die niet zooo intressant. Maar ik kwam een week of 2 geleden op een hengstestal en daar liepen die blauwe jack's maar zo die kortbenige mini jr's. Mijn hartje smolt toen ook wel. Maar waar vind je zo'n blauwe jack. Ik wil wel zeker zijn van een gezond hondje en geen broodfok..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:55

Mijati schreef:
In principe kunnen ook grote honden traplopen, als je ze het goed aan leert. .

:j Klopt. Ik doe ook bijvoorbeeld behendigheid met 1 van de honden. Door hoepels springen, door de tunnel heen, over die soort trappen heen, etc.
Ook grote honden kunnen gewoon traplopen. Alleen uitkijken met hele jonge honden.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 04-07-14 06:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:56

Pin je niet vast op een ras.
Ga naar het asiel en ga kijken waar het mee klikt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:56

UnicoLover schreef:
Mijn vriend ziet een jack russel volledig zitten!
Ik vond die niet zooo intressant. Maar ik kwam een week of 2 geleden op een hengstestal en daar liepen die blauwe jack's maar zo die kortbenige mini jr's. Mijn hartje smolt toen ook wel. Maar waar vind je zo'n blauwe jack. Ik wil wel zeker zijn van een gezond hondje en geen broodfok..

Dan is dat zeker een ras om je verder in te verdiepen :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:58

Ik heb een Beagle. Het is net een soort handtas, hij gaat overal mee naar toe. Mee naar het werk, de paarden, vrienden. Gaat in de bak op de fiets, voor op de scooter, kan traplopen, op de roltrap. Echt werkelijk iedereen vind hem leuk. Nooit is iemand bang voor hem. Of wel bang maar niet voor hem. Eet alles, lust alles en is overal voor in. Kortom ik vind hem ideaal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:02

Ik begrijp je helemaal Jennyj01.
Boris van mij gaat ook overal mee naar toe. Wel niet als handtas, maar als reiskoffer dan maar :') :D
Hij zou doodongelukkig worden als hij niet mee kon.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:04

Hij niet alleen ik ook.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:18

Wat dacht je van een boston terrier? Beste van 2 werelden gezien jullie voorkeuren....

Toch een terrier maar ook beetje bullachtig... niet te groot en misschien wel net zo belangrijk, een relatief gezond ras.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:26

Waarom ga je niet eens bij een asiel kijken? Of rondkijken op de site: ikzoekbaas?

Zo heb ik mijn beide honden gevonden. Vanaf het eerste moment dolgek op ze en ze passen perefect bij ons.
Bij de 1e wist ik niet precies wat voor hond we wilden. Net zoals jullie. Ik wilde gewoon een leuke jonge hond tot 1jaar voor bij mijn oude hondje. Toen ik zijn foto zag wist ik meteen dat dat mijn hond moest worden.
Bij de 2e wilden we perse een witte boxer dus zochten we bijna een jaar lang alle asiels af totdat we de juiste hond hadden :)

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:31

Heb al rondgekeken op asielen, maar zie niet zoveel pups.. Maar gaan nog rondkijken hoor. En ik ben van belgie, sorry vergeten melden. Ikzoekbaas is nl

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:34

wil je perse een pup dan? Daar kun je je voor inschrijven bij de asiels.
Is toch niet erg als de hond in NL zit? Je bent met een half uur in nl vanuit belgie meestal.
Ik heb voor mijn witte boxer ruim een uur moeten rijden(voor mijn paard ruim 3 uur enkele reis )

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:34

Heb geduld. Onze laatste hond ben ik ook ruim een jaar naar op zoek geweest.
Ik wist wat ik wilde en ik stopte niet met zoeken totdat ik het gevonden had.
Asielen af gespeurd, marktplaats, herplaats-websites.... En met toeval liep ik tegen haar aan :)
Ik wist het trouwens ook al vanaf de foto. En na de eerste ontmoeting had ik gewoon slapeloze nachten :P

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:35

tamaramt schreef:
wil je perse een pup dan? Daar kun je je voor inschrijven bij de asiels.
Is toch niet erg als de hond in NL zit? Je bent met een half uur in nl vanuit belgie meestal.
Ik heb voor mijn witte boxer ruim een uur moeten rijden(voor mijn paard ruim 3 uur enkele reis )

Ja we willen perse een pup, i zou mijn hond nl graag zelf opleiden.
Nja oke maar toch liever eerst in belgie eens rondkijken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:41

Laatst bijgewerkt door tamaramt op 04-07-14 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:42

Je zegt veel verstand te hebben van honden, maar weet niet hoe een franse bulldog of engelse bulldog heet.

Ik zou in ieder geval niet voor een bulldog gaan. Ze mankeren onwijs veel, en uren rennen is al helemaal niet voor ze weggelegd. Tegen de airco in de auto kunnen ze niet goed, maar als het te warm is ook niet.

Niet echt de geschikte hond dus.

Is een sheltie niet iets voor je? Het is een drijver, dus hij zal geen dieren aanvallen.
Een bulldog moet je maar net de juiste treffen en met een jack russel ook.
Al kan je ze natuurlijk wel een heel stuk zelf opvoeden.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:47

Pfff wij hebben hele slechte ervaringen met honden uit het asiel, en hebben ze alle kern terug moeten brengen.
we hebben (onbewust) waarschijnlijk een Roemeense teckel maar die gaat al 9 jaar mee en is nog kerngezond, alleen traplopen en luistere is niet zo .
verder ben ik heel erg te spreken over nova scotia Duck tolling retrievers, lieve rustige honden die ook heel erg actief kunnen zijn.
maar jack russels zijn ook idealen honden! Iedereen vind ze te druk. Maar als je ze rustig opvoed en optijd in de bench een keer zet dat ze rustig worden. Kunnen het ook hele lieve rustige schoothonden worden. Ligt hierbij echt aan de opvoeding.