Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:UnicoLover schreef:Nu is mijn vraag, welk ras zou het beste bij ons passen?
Het is belangrijk om te kijken wat qua gedrag/karakter bij jullie past.
Heb je daar al over nagedacht?
), ze ging mee fietsen en als het echt te ver was zat ze in een mandje voorop. We namen haar ook altijd mee naar stal en dan ging ze gewoon lekker haar eigen gang, beetje door het gras struinen enzo.
iEmmaaa schreef:Het eerste wat mij binnenschoot was een Jack Russel, leuke vrolijke actieve hondjes. Ze kunnen prima een tijdje alleen zitten als ze daarna idd maar weer even hun energie kwijt kunnen. Ze hebben soms een eigen willetje maar ze zijn prima te trainen.
Mijn Jack Russel is nu helaas te oud maar vroeger deden we van alles met haar, behendigheid, snuffel parcoursen (zoals ze dat hier altijd noemen), ze ging mee fietsen en als het echt te ver was zat ze in een mandje voorop. We namen haar ook altijd mee naar stal en dan ging ze gewoon lekker haar eigen gang, beetje door het gras struinen enzo.
Het is misschien niet helemaal type pitbull maar wel echte hondjes met pit en zeker geen schoothondjes ook al hebben ze dit voormaat misschien wel
Mijati schreef:In principe kunnen ook grote honden traplopen, als je ze het goed aan leert. .
Klopt. Ik doe ook bijvoorbeeld behendigheid met 1 van de honden. Door hoepels springen, door de tunnel heen, over die soort trappen heen, etc.UnicoLover schreef:Mijn vriend ziet een jack russel volledig zitten!
Ik vond die niet zooo intressant. Maar ik kwam een week of 2 geleden op een hengstestal en daar liepen die blauwe jack's maar zo die kortbenige mini jr's. Mijn hartje smolt toen ook wel. Maar waar vind je zo'n blauwe jack. Ik wil wel zeker zijn van een gezond hondje en geen broodfok..

tamaramt schreef:wil je perse een pup dan? Daar kun je je voor inschrijven bij de asiels.
Is toch niet erg als de hond in NL zit? Je bent met een half uur in nl vanuit belgie meestal.
Ik heb voor mijn witte boxer ruim een uur moeten rijden(voor mijn paard ruim 3 uur enkele reis )