Hond drinkt veel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Hond drinkt veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:41

Sinds kort drinkt mijn hond van 10 jaar een stuk meer als normaal. Ze eet verder goed, heeft goede ontlasting en plast naast het vele drinken ook veel. Het lijkt er nu op dat ze het vocht niet vasthoudt. Wel is ze wat sloom maar dat kan ook door de artrose komen aan haar voorpootje, ze heeft daardoor wat minder energie. Ze is gesteriliseerd en heeft geen pus uit haar vagina o.i.d., wel heeft ze haar baarmoeder nog. Ik heb net even urine gebracht en vanmiddag wil ik dat ze bloed afnemen. Ik heb een goede dierenarts maar aangezien mijn hond naast de artrose nooit iets mankeert, weet ik niet goed waar ik alert op moet zijn tijdens het onderzoek vanmiddag. Verder vraag ik me af wat het kan zijn, iemand hier ervaring mee?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:52

Je kan vragen/misschien rekenen op nier problemen,oudere honden hebben hier vaak wel last van. Dan gaan ze ook meer drinken en heb je andere voeding nodig

hier een artikel met meer informatie

http://www.dierenartsenpraktijkronner.n ... _hond.html

wil nog wel erbij zeggen niet alle symptomen hoeven te komen,maar meer drinken en leeftijd van de hond zou het wel kunnen zijn

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:58

:j Wilde ik ook zeggen... :P

moonie

Re: Hond drinkt veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:59

krijgt ze prednison hier door gaan honden ook veel meer dinken

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 10:00

Bedankt Mioux voor de link. Ik had zelf ook al wat gelezen maar er kwam zo weinig overeen. Ze braakt niet, heeft geen gewichtsverlies en haar gebit is ook niet anders dan normaal. Ik zal toch eens vragen of hij niet wat meer aandacht aan die baarmoeder wil besteden, ik lees dat het vele drinken daar ook mee te maken kan hebben.

Ze kreeg anabolen injecties en daarna Previcox pillen, beiden geen effect. Nu dus even niets.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:04

Je hond drinkt dus meer.

Plast je hond meer? Zijn er andere veranderingen? In gedrag, lichaamlijk etc? Is je hond geholpen?

En gebit kan van buiten kan goed uit zien, soms heb je niet eens in de gaten dat er iets mis mee is. Maar daar heeft drinken weinig mee te maken. Een verandering in drink/eet gedrag leidt vaak terug naar de nieren/lever etc. Simpelweg een tripje naar de DA doen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 10:05

Amandavd schreef:
Je hond drinkt dus meer.

Plast je hond meer? Zijn er andere veranderingen? In gedrag, lichaamlijk etc? Is je hond geholpen?

En gebit kan van buiten kan goed uit zien, soms heb je niet eens in de gaten dat er iets mis mee is. Maar daar heeft drinken weinig mee te maken. Een verandering in drink/eet gedrag leidt vaak terug naar de nieren/lever etc. Simpelweg een tripje naar de DA doen.

Staat allemaal in de o.p. :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:08

Wij hadden een boxer, teefje, niet gesteriliseerd, had wel een baarmoederontsteking.
Ook veel drinken, en later niet meer eten, koorts, en kon na een paar uur niet meer lopen.
Zware baarmoederontsteking, hebben we in laten slapen, gezien haar leeftijd, en ook nog diverse tumoren aan haar tepels.
Andere hond, reu, van 11, ook veel drinken, had het aan zijn nieren, kreeg toen nierdieet voer, knapte heel erg weer op, maar was toen niet lekker, overgeven de hele nacht, en omdat toen het niervoer niet meer werkte, ook weer plassen in huis.
's middags werd ie agressief, waarschijnlijk van de pijn, en gezien zijn vele andere ouderdomskwalen, ook laten inslapen. Die was gewoon echt oud en af. Zeiden al een poosje, hij redt de 11 jaar niet meer.
Net een paar dagen na zijn 11e verjaardag is ie ingeslapen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:09

Meer drinken kan zoveel oorzaken hebben; van een gebitsprobleem tot verveling tot kanker.

Goed dat je ermee naar de dierenarts gaat, die kan je vast verder helpen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:19

Beb_bokt schreef:
Amandavd schreef:
Je hond drinkt dus meer.

Staat allemaal in de o.p. :D

Excuus, had zeker mijn bril nog niet op :+

Als ze gesteriliseerd is zou ik niet van baarmoederontsteking uitgaan. Dan is het wellicht een verminderde nier/lever functie, goed dat je urine en bloed laat controleren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:21

Ik zou ook als eerste uitgaan van een BO. Bloed afnemen en urine onderzoeken is dan inderdaad de juiste stap.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:25

Mijn hond is het laatste jaar zó enorm veel gaan drinken (én plassen) dat ik haar onlangs ook heb laten onderzoeken. Het is een kruising Herder van 17 jaar en haar nieren (en alle andere organen) hadden niet eens een kleine bemerking, alles tiptop in orde!

Ik ben benieuwd of er bij jouw hond iets uit de onderzoeken komt.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:34

Veel plassen en veel drinken kan wijzen op een verminderde werking van de nieren of bijvoorbeeld suikerziekte.
Maar het kan ook best iets anders zijn..
Het beste wat je kunt doen heb je al gedaan/ga je al doen: naar de dierenarts gaan..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:48

Een BO is meer dan alleen veel drinken. BO kan met of zonder pus zijn, maar je ziet ook koorts, sloomheid, eetlustvermindering, etc. En een gesteriliseerde hond zal minder snel BO hebben. Vandaar dat ik denk nier/lever.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:00

Beb_bokt schreef:
Bedankt Mioux voor de link. Ik had zelf ook al wat gelezen maar er kwam zo weinig overeen. Ze braakt niet, heeft geen gewichtsverlies en haar gebit is ook niet anders dan normaal. Ik zal toch eens vragen of hij niet wat meer aandacht aan die baarmoeder wil besteden, ik lees dat het vele drinken daar ook mee te maken kan hebben.

Ze kreeg anabolen injecties en daarna Previcox pillen, beiden geen effect. Nu dus even niets.

wat ik al zei, je hoeft niet alle symptomen te hebben :) kan ook zijn dat je hond nu eerst het drinken doet,en als je er niks aan doet/niet laat testen dat het erger word doordat de nieren pijnlijker worden en minder gaan werken

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:33

Quellian schreef:
Mijn hond is het laatste jaar zó enorm veel gaan drinken (én plassen) dat ik haar onlangs ook heb laten onderzoeken. Het is een kruising Herder van 17 jaar en haar nieren (en alle andere organen) hadden niet eens een kleine bemerking, alles tiptop in orde!

Wat hadden ze allemaal gecontroleerd? Kan me bijna niét voorstellen dat honden zomaar zoveel meer gaan drinken. Het kán natuurlijk, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:56

Amandavd schreef:
Een BO is meer dan alleen veel drinken. BO kan met of zonder pus zijn, maar je ziet ook koorts, sloomheid, eetlustvermindering, etc. En een gesteriliseerde hond zal minder snel BO hebben. Vandaar dat ik denk nier/lever.

Dat hoeft niet zo te zijn. Een beginnende BO valt op door vermeerd drinken. De andere symptomen zie je pas als het ver gevorderd is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:58

ik neem aan dat de hond gewoon gecastreerd is,niet eierstokken met klemmetje afgeklemt,dit gebeurd volgens mij nooit,als een baarmoeder rustig is,verwijderen DA vaak alleen de eierstokken,de baarmoeder verschrompeld dan,dus geen kans meer op BO...

ik zou eerder de hond laten chekken op diabetes/nieren of zoals mijn hond had die heel veel ging drinken: schildklierproblemen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:01

Dat is helaas ook niet waar daarom zou ik ook altijd voor een castratie gaan. Een BO is goed mogelijk ondanks sterilisatie.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:02

Mijn reu van 10 dronk ook ineens veel meer dan normaal, maar werd daarnaast ook lusteloos.
DA heeft bloedonderzoek gedaan: alle waarden waren 'volgens het boekje', alleen de Lyme-titer was te hoog (20).
Antibioticakuurtje heeft wonderen gedaan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:03

Toch zou ik oppassen vwb baarmoederontsteking; wij hebben er helaas 1 hond aan verloren (maar die was intern ook al waarschijnlijk heel erg slecht met van alles en nog wat, heeft van jongs af aan bij andere mensen héle slechte, zware medicijnen gehad) en 1 hond bijna. Die hebben we gelukkig nog kunnen laten opereren met spoed op al wat oudere leeftijd.

Baarmoederontsteking kan zéker wel ontstaan, ook al is teef gesteriliseerd. Enige mogelijkheid om baarmoederonsteking uit te sluiten, is als baarmoeder al is verwijderd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:08

ja tuurlijk bij sterilisatie worden alleen de eileiders afgeklemt,de hond wordt dan ook gewoon nog loops...alleen vraag ik me af bij hoeveel teven dit gedaan wordt,daar de hond alleen onvruchtbaar gemaakt wordt, meestal wordt een teef gecastreerd ( eierstokken/baarmoeder verwijderen),alleen in de volksmond noemt men dat nog steeds wel sterilisatie wat een foute term is.

ligt er dus aan of TS haar hond gecastreerd of gesteriliseerd is...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:22

switt schreef:
Quellian schreef:

Wat hadden ze allemaal gecontroleerd? Kan me bijna niét voorstellen dat honden zomaar zoveel meer gaan drinken. Het kán natuurlijk, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Álles dmv bloed- en urineonderzoek.
Maar de eigenlijke reden dat ik bij de DA was, was omdat ze hoestte, toen wilde ik ook gelijk het plassen uitgezocht hebben.

Mijn hond gaat minder plassen als ze vers vlees ipv brok krijgt, maar van vers vlees zet haar schildklier op, waardoor ze gaat hoesten. Dan kom je in een cirkel en ik heb liever een hond die ik vaker naar buiten moet laten dan een hond die hoest.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:32

Een baarmoeder wordt bij castratie ook niet standaard verwijderd, alleen de eierstokken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:44

Krijgt ze nog steeds hetzelfde voer? En welk voer is dit dan?

Ik zou ook laten testen op diabetes. En inderdaad de nierfunctie.