Vreemde katten in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Vreemde katten in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:11

Hallo allemaal!

Zoals jullie misschien wel weten heb ik een kat.
Mijn kat heeft allergieën, oa meelmijt allergie en krijgt daarom speciaal graanvrij voer.
Nu vinden de katten van de buren (zijn min. 5 verschillende katten) het voer ook enorm lekker en gaan ze bij elke kans die ze krijgen bij mij naar binnen.
Dat ze bij mij binnen lopen vind ik tot daar aan toe maar het voer is zo prijzig dat ik niet de hele buurt ga voeren.

Nu zoek ik een oplossing zodat mijn kat naar binnen en buiten kan én kan eten zonder dat de andere katten zijn eten opeten.
Maar waar mijn kat kan komen kunnen ook anderen komen...

Misschien hebben jullie een idee?

(Nat spuiten en wegjagen helpt iig niet)

Alvast super bedankt voor het meedenken!! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Re: Vreemde katten in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:12

er zijn toch van die deurtjes die op halsbandje werken. Is dat niets? (of heb je geen deurtje?)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:13

Een luikje wat werkt op hun chip kopen (ik neem tenminste aan dat ie gechipt is).
Verkrijgbaar bij zooplus, jumper, pets place etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:14

Idd, een kattenluik met censor. Is het enige wat werkt. Of je eigen kat binnen houden ;)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:17

Ik heb 1 van mijn vorige katten uit de boom gehaald toen ze er in hing aan het speciale extra veilige halsbandje...Zou volgens de verkoper rekken en anders open gaan bij vast zitten?
Dus ik wil liever geen halsbandjes meer :(
Binnenhouden is geen optie, ik wil in de zomer ook lekker de deur open kunnen zetten.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:18

WillemYntJee schreef:
Een luikje wat werkt op hun chip kopen (ik neem tenminste aan dat ie gechipt is).
Verkrijgbaar bij zooplus, jumper, pets place etc.

Een luikje op chip?
Daar heb ik nog nooit van gehoord, en ja natuurlijk is hij gechipt.
Ik ga meteen op zoek!

Edit: Gevonden!!
Zijn erg prijzig en ik woon in een huurwoning, dus ga eerst even de woningstichting bellen of ik een kattenluik mag zetten in de deur.
Laatst bijgewerkt door branka16 op 02-07-14 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:19

Krijgt ze onbeperkt brokjes dan?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:21

Ja hij krijgt onbeperkt eten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:25

branka16 schreef:
WillemYntJee schreef:

Zijn erg prijzig en ik woon in een huurwoning, dus ga eerst even de woningstichting bellen of ik een kattenluik mag zetten in de deur.

^^dit heeft toch geen zin als jij je deur zomers open wilt zetten ;)
Zou dan eerder voor een hordeur gaan, kan er niemand ongewild naar binnen... Je eigen kat ook niet, maar neem aan dat je thuis bent als je deur open staat en nu kan je kat ook niet naar binnen als je niet thuis bent!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:30

Ja mijn kat kan wel naar binnen als ik niet thuis ben, ik laat het raam voor hem open.
Vind het een vreselijk idee als het slecht weer is dat hij er niet in kan :')
Maar als ik weg ga doe ik de deur naar de keuken dicht zodat hij zelf ook niet bij het voer kan.
Een hordeur is idd ook iets waar ik al aan zat te denken tegen de vliegen.

Ik wou ook wel een plank tegen het huis maken dat hij door het slaapkamerraam kan, maarja dat kunnen zijn vriendjes dan ook weer :P

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:40

Een kattenluikje mag hier niet in huis.
De woningstichting geeft aan een flinke boete te geven bij het moedwillig "vernielen" van de deur... :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:43

en als je beloofd er een nieuwe deur in te zetten als je ooit weg gaat?

verder zou ik ook maar eens met de buren gaan praten want ik zou er echt totaal gestoord van worden, vreemde katten (5!) in huis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:43

En als je er een eigen verfdeur (weet niet of jullie dat kennen, goedkoopste deur die er is) in de scharnieren hangt?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:46

Dat probleem met de woningbouw hadden wij inderdaad bij ons vorige huis ook. Enige oplossing is zelf een deur aanschaffen en daar t Luik inzetten en als je ooit weer verhuisd de oude deur terug hangen.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:48

Ik zou stoppen met onbeperkt voeren, en op gezette tijden een bakje neerzetten als je erbij bent. Moet je de deuren en ramen alleen op die momenten even dicht houden, en komt er niemand meer meesnoepen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:53

Ditzelfde probleem hadden wij ook.
Wij hebben een luikje dat op chip werkt. Heel handig en je hoeft ook geen halsbandjes om te doen +:)+

Nooit meer vreemde katten in huis gehad.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:53

Stoppen met onbeperkt voeren gaat niet.
Hij moet gewoon veel eten (hij is erg slank en word snel mager).
Eten vind hij gewoon niet boeiend genoeg en vraagt er ook niet om als zijn bakje een tijdje leeg is.
Mijn DA adviseerde mij om de brokken onbeperkt aan te bieden zodat hij toch steeds wat brokjes eet.
En dat gaat nu heel goed! Hij is mooi op gewicht en dat wil ik natuurlijk heel graag zo houden.

Ik denk dat de hordeur er wel gaat komen. Toch de deur open en frisse lucht en geen katten/vliegen binnen.
Een andere deur neemt mijn probleem wederom niet weg dus daar ga ik niet aan beginnen. Wil ook mijn ramen open kunnen zetten etc.

Misschien ook voor de ramen een hor plaatsen, maar bestaat zoiets? (Ik ga even googlen :P )
Laatst bijgewerkt door branka16 op 02-07-14 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:53

Wij hebben hetzelfde probleem, en die katten plassen ook nog eens in ons huis, en hebben een kattenluik waardoor onze poes wel naar buiten maar niet naar binnen kan. Schuilplek net buiten de deur gemaakt zodat hij altijd een droog plekje heeft. Is een prima oplossing. Ik wil namelijk ook geen riempjes of bandjes omdoen. Is te vaak mis gegaan in mijn omgeving!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:56

troi schreef:
Wij hebben hetzelfde probleem, en die katten plassen ook nog eens in ons huis, en hebben een kattenluik waardoor onze poes wel naar buiten maar niet naar binnen kan. Schuilplek net buiten de deur gemaakt zodat hij altijd een droog plekje heeft. Is een prima oplossing. Ik wil namelijk ook geen riempjes of bandjes omdoen. Is te vaak mis gegaan in mijn omgeving!

Dat is idd ook een optie.
Ik heb een flinke schuur met een uitzetraampje...
Daar zou hij wel in kunnen springen daar zou ik een hoekje voor hem kunnen maken.
Er woont nu ook al een vreemde (zerf?)kat in onze schuur... :=
Maar die is bang voor mijn kat en mensenschuw, die heb ik ook niet in de buurt van de achterdeur kunnen ontdekken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:01

Heb je een schuifpui?

Mijn ouders hebben een constructie bedacht met een plank in de schuifpui waarbij de deur nog steeds op slot zit.
In die plank zit een kattenluik.

Het luik die op de chip werkt is echt perfect!!!
Jammer dat dat niet in de deur kan...

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:02

GreaseMonkey schreef:
Ik zou stoppen met onbeperkt voeren, en op gezette tijden een bakje neerzetten als je erbij bent. Moet je de deuren en ramen alleen op die momenten even dicht houden, en komt er niemand meer meesnoepen.

Helemaal mee eens! Dit kun je ze vrij snel aanleren. Hier ook een kat die speciaal voer moet en de rest niet Dus dan krijgt die gewoon alleen als wij er zijn!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:05

WillemYntJee schreef:
Dat probleem met de woningbouw hadden wij inderdaad bij ons vorige huis ook. Enige oplossing is zelf een deur aanschaffen en daar t Luik inzetten en als je ooit weer verhuisd de oude deur terug hangen.

Ja, dit zou ik ook adviseren. Je kan ook op Marktplaats kijken of er een passende deur goedkoop te vinden is. Andere optie is de binnendeur (de huidige deur naar de keuken) te vervangen door een eigen deur met luik op chip. Dan heb je nog wel de buurkatten in de keuken, maar kunnen ze niet bij het voer komen.
En ja, toch maar even met de buren praten. Vijf (!) vreemde katten in huis is wel een beetje veel.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:12

Ik weet niet van wie al die katten zijn deze buurt stikt van de katten.
Ik woon hier nu sinds maart dit jaar.

En ik denk dat ik toch voor een hordeur ga en dan een plekje in de schuur maken waar meneer kan schuilen als het slecht weer is.

Stoppen met onbeperkt voeren heb ik net aangegeven dat dat niet verstandig is.
Mijn kat is al superslank en word snel mager.
Zie het niet zitten om om het uur een stuk op 10 brokjes te geven, meer eet hij niet per keer...

Ik vind het bovendien niet erg als hier katten lopen, alleen liever niet in mn huis :')
Ik hou van die beesten en vind het wel gezellig als ze hier achter het huis lopen.
Ze kunnen ook allemaal goed met mijn kat overweg.
Maar nu jaag ik ze steeds weg omdat ze constant binnen komen om te eten...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:22

Waarom is een eigen deur erin zetten geen optie dan? Afgezien van de kosten dan. Je zegt ik wil de ramen kunnen open zetten maar ik neem aan dat die buurtkatten niet via je raam naar binnen komen?
Een hordeur maakt volgens mij niet zoveel verschil namelijk.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:25

Ja ze komen ook door het raam naar binnen.
En een hordeur laat frisse lucht binnen? Een buitendeur niet?
De rooie kater die net binnen kwam deed mij dus weer alles hermetisch afsluiten..
Taaie dieren ook, had hem al 3 keer naar buiten gejaagd :brr:

En tja de kosten, ik denk gewoon dat ik hier niet héél lang blijf wonen en dan kan het niet uit.
Er zijn te veel ongemakken hier.