Hoe het makkelijkst dit medicijn geven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Hoe het makkelijkst dit medicijn geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 00:05

Hoi bokkers,

Ik zal het eerst even uitleggen

Wij hebben 2 kittens die al een week diaree hebben
Bij de ene word het al een mooi hoopje zoals het hoort,
Maar bij de ander nog niet,

Vorige week al da gebeld voor advies rijst en kip geven,
Maar nu het vandaag nog aan de gang was even langs gegaan
Hij vond ze er goed uitzien, en zij dat het darmgestel van slag is.
Ik heb gevraagd naar eventueel darm parasiet zou kunnen maar hij verwacht van niet.

Goed tot zo ver het verhaal eromheen,

Ik heb medicijn gehad en das is een soort plakkerige pasta,
Het heet diarsanyl de kittens vechten met het geven waardoor ze helemaal onder zitten. Door het eten gaan ze ben ik bang niet intrappen omdat het zo dik plakkerig is,

Ik hoop dat het snel gaat werken

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 01-07-14 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Re: Hoe het makkelijkst dit medicijn geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:09

Volgens mij was je te vroeg :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:09

bekkie open, pil in de keel doen,, bekkie dichthouden en wrijven over t keeltje dan slitten ze vanzelf

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:11

Wel even in een handdoek wikkelen, scheelt je heel wat krabwonden en een tetanusprik :D

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 00:17

Ja sorry had ruzie met mijn telefoon :(

Krab plekken vind ik niet erg maar de kittens zitten helemaal onder de plak en krijgen het moeilijk doorgeslikt kwijlen een hoop weer uit -O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:20

Kun/mag je het niet verdunnen/mengen met water of iets anders met een lekker smaakje en dat in de bekjes spuiten? Of dan maar gelijk zo lekker maken dat ze het vrijwillig innemen :D

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:22

Beetje bij beetje achterop de tong neerleggen. Desnoods verspreiden over meerdere malen per dag. Daarna gelijk aan tiet of fles om te spoelen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:24

Trucje wormenpasta voor die kleintjes is dacht ik likje op je vinger en dat op het verhemelte smeren. Valt hier denk ik ook mee te proberen. Het zit dan ook niet "los" in de mond, ze kunnen er zeg maar laagjes af likken en dan gaat doorslikken een stuk makkelijker.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 00:30

Ik heb geen idee of dat mag met dat spul het is net stroop zo vies plakkerig en die kleur :r , ik hoop echt dat ze er snel vanaf zijn net alweer opruimen omdat ze de bak niet red,

Doordat ze maar 1 streepje mogen is het moeilijk om het deel voor deel te geven, ze moeten het 2maal daags,
Ik wikkel ze al in een handoek maar het is moeilijk on met de spuiten in het bekkie te komen laatstaan me vinger ik moet het alleen doen geen hulp in de buurt.
Anders had dat het wel wat makkelijker gemaakt heb je vier handen, maar mijn vriend is er niet de hele dag,

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 00:35

Justahorse,

De kittens drinken geen melk meer, zijn sinds kort van ons broer en zus,
Gelijk natvoer erna ook geprobeerd maar daar hebben ze even geen oog voor dan,
Mijn armen zien er mooi uit := heb ik er wel voor over

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 01:30

ehm ik denk dat je op de voorpootjes iets miet smeren dan likken ze het vanzelf schoon. hier wel ieg

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:15

ik zou oppassen hoe kan de DA aan de buitenkant zien dat ze geen parasiet hebben? Straks hebben ze wel giardia en is binnen in het kitten alles zo kapot gemaakt dat ze hun leven lang problemen blijven houden....

Zijn ze wel op tijd (elke 2 weken) ontwormd? Hebben ze eventueel al een 5 dagen lange panacur kuur achter de rug?

Diarsanyl is idd rot pasta om te moeten geven. Gelukkig vinden de meeste katten het wel erg lekker. Dit is dus bij jou niet het geval. Je kan proberen het te verstoppen in wat blikvlees of mousse en dan helemaal vermengen maar dan zou ik 3x per dag een beetje geven anders krijg je het er nooit goed doorheen. Het is een gel wat de darmen beschermd geen idee of je het i.p.v. 1x per dag in 3x mag verdelen overigens maar het is geen anti biotica dacht ik dus denk wel (even bellen naar je DA) dat dit kan en mag. Immers nu krijgen ze het ook niet binnen of maar gedeeltelijk....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:35

Mijn vriend zijn kat is gewend om als een baby opgetild te worden en ligt ook zo in zijn armen (ziet echt heel debiel uit :P ) Maar zo kun je wel heel makkelijk medicijnen geven :j James is dan ook de makkelijkste kat ooit om medicatie aan te geven. Doordat hij op zijn rug ligt glijden de medicijnen makkelijk naar binnen.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:42

Hoe oud zijn ze?
Als je een echte dikke pasta hebt kun je het op het pootje smeren, ze likken het er af omdat ze het voelen en zicht schoon willen maken.

Wat voor pasta heb je gekregen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:43

Diarsanyl op de vinger en in het bekkie smeren. Dat is zo stroperig dat dat prima gaat.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:30

Op de vinger speren en dan in het bekkie net geprobeerd ook geen succes voelde behoorlijk de tandjes in mijn vinger,

daarna toch maar weer met de spuit geprobeerd met als gevolg het arme ding zat behoorlijk onder de plak :')
toch voor elkaar gekregen om de hoeveelheid naar binnen te krijgen, en de kleine een beetje afgedaan met een nat doekje,

hoe ik het ook probeer ik word behoorlijk toegetakeld en de kleintjes zitten onder de plak,

voor een darmparasiet ben ik ook bang en ik heb nog 2 grotere katten lopen een oudje van 16 en een van een jaar, maar ik hou het in de gaten, en zodra ik het niet vertrouw bel ik gelijk weer de da!

wat zijn de symptonen ervan? schrijf ik dat zo goed..
en waar moet ik op letten,

je hebt gelijk dat normaal katten het lekker vinden want die van een jaar zat aan het spuitje te likken maar de kittens zijn dit gewoon niet gewend en moeten er niks van hebben,

ik heb ze gelijk ontwormd bij binnenkomst en over 2 weken krijgen ze weer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:38

@isaboy, toen je ze kreeg heb je ook gevraagd wel voer hun kregen en hetzelfde voer gegeven? of er 1 van een enorme hoeveelheid vlees en weinig graan in de brok?

Zelf heb ik mijn kitten gehaald en gelijk een brok gegeven met enorm veel vlees erin en weinig tot geen graan (orijen)

Weet je ook 100% zeker dat ze inderdaad volgens schema ontwormd zijn?

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html

kijk hier eens als tip naar

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:36

Het voer wat ze kregen heb ik ze ook hier gegeven,
maar alsnog kregen ze diarree, inmiddels overgestapt van dat voer ( was action voer)
naar voer van de da hill's

nee de kittens zijn niet volgens schema ontwormd maar daar ben ik nu mee bezig,

het waren stal kittens,

raden jullie aan om dan toch te testen op die bacterie of moet ik eerst even dit medicijn afwachten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:14

Ik zou denk ik toch laten testen....weet je zoiets kan bij kittens snel over zijn zeg maar...kittens hebben nog niet echt weerstand of dergelijke. En zo weet je wel zeker hoe het zit,diarree bij kleintjes kan snel gaan dat je uitdroging krijgt of dergelijke.

Ik zelf vind Hill's niet echt goed voer,maar is mijn mening. Ik zelf gaf Orijen, is zonder graan en veel vlees en goede stoffen

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:56

ik heb net buisjes gehaald bij de da om ze te laten testen dus even poep opvangen van 3 dagen en dan gaan we het horen,

welke maatregelen kan ik alvast nemen ?

en kan ik nog gewoon knuffelen enzo of moet ik voor onszelf oppassen,
ik knuffel graag met mijn katten en de grote is gek op kusjes geven en mee (eten) van je lepel hij wil graag alles proeven :Y)
dat maar achterwegen laten ?

ik schep iedere keer al de ontlasting uit de bak

fingers crosses dat ze het niet hebben maar ben er zoo bang voor, |(

nu de groteren ook brei ontlasting krijgen zakt de moed me echt even in me grote teen -O-

waarmee kan ik het beste de krabpaal schoonmaken en het hele huis het huis :(

alvast bedankt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:30

Zowieso stoppen met t geven van eten wat niet voor katten bedoelt is. Daar kunnen ze ook diarree van krijgen.
Bak inderdaad vaak uitscheppen en evt even schoonmaken met bleek, ongelukjes in huis direct schoonmaken kan gewoon met allesreiniger.
Giardia is als je d'r op tijd bij bent goed te behandelen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 21:12

*\o/* *\o/*

ontlasting onderzoek was goed gelukkig,

moest verder gaan met de diarsanyl dus weer een nieuwe tube opgehaald,

het geven gaat gelukkig wel wat beter,

helaas zijn het geen schootkittens aan het worden zou dat nog goed komen ?
ben bang dat dat komt door het medicijnen geven :(:)