Hond bang voor vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm_1

Hond bang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:50

Met het Wk wordt er zo af en toe vuurwerk afgestoken.
Maar ook net werdt er behoorlijk illegaal vuurwerk voor het huis afgestoken.

Onze hond (die toen ze klein was vuurwerk best vlakbij d'r heeft gehad) raakt totaaal in paniek.
Ze begint te blaffen (en houd niet op) loopt heen en weer, en als het weer stil is gaat ze of in de bench liggen en komt er niet snel weer uit of ze blijft zenuwachtig heen en weer lopen.

Ze heeft dan ook nergens aandacht voor, voor eten niet, voor spelletjes niet, voor aandacht niet.. Niks
Voor degene die de optie negeren willen gaan zeggen. Ook dit werkt niet. Ze flipt echt totaal!

Tijdens oud en nieuw valt er nog een beetje op voor te bereiden maar zo een knal tussen door niet.

Hoe pakken andere honden-eigenaren dit aan?
Ik heb het dus niet over het vuurwerk met oud en nieuw maar over de knallen tussen door.

chocobroodje

Re: Hond bang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 05:32

Ik lees even mee, die van mij is net zo panisch :j Op oudejaarsdag laat ik hem om 10 uur sóchtends voor het laatst plassen..... De rest van de dag krijg ik hem het huis niet uit :n OOK niet als ik hem zou dwingen..

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:19

Ik ga ook even meelezen. Mijn hond is ook panisch voor knallen, maar ook voor lichtflitsen.

Haar knallen gewoon maken lukt niet, heb een aantal keer zo'n cd opgezet maar dan begint ze ook al meteen te stressen.

Ik gebruik wel adaptil om de scherpe kantjes eraf te halen. Erg veel helpt dat in zo'n situatie niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:22

Ik probeer dat soort gedrag te negeren maar bang is gewoon bang hoor.
Ze overleven het wel, het is alleen wel even wat drukker in huis :+
Mijn Labrador schiet in paniek bij het zien van een luchtballon :')
Ze is dan minstens een uur uit haar doen en durft niet meer naar buiten.
Zielig? nah......ze overleeft het nog altijd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:30

Hier ook een hond die panisch is voor vuurwerk, onweer en luchtballonnen. Wij hebben er nog steeds geen oplossing voor, en omdat de hond inmiddels wat ouder is hebben we ook de hoop opgegeven dat we die nog gaan vinden. Hij kruipt het liefste weg in een klein hoekje om te gaan bibberen, en wil bij ons op de slaapkamer liggen als hij heel bang is. Normaal mag hij niet boven komen, maar als hij heel bang is wel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:32

Een hond die 24 uur zijn behoefte ophoud uit pure angst, dat is echt niet fijn :n .. En ja ik vind het rot voor hem, dier weet echt niet waar die het zoeken moet. Ik woon ook in een omgeving waar carbietschieten nog vrij normaal is.

Ik heb afgelopen oud en nieuw iig gebruik gemaakt van tokkelroom. Om de 2 uur kreeg hij een lepel, en dat hielp wel iets. Hij werd er ook niet heel duf van, maar gewoon een beetje tipsy.

quartel schreef:
Ik probeer dat soort gedrag te negeren maar bang is gewoon bang hoor.
Ze overleven het wel, het is alleen wel even wat drukker in huis :+
Mijn Labrador schiet in paniek bij het zien van een luchtballon :')
Ze is dan minstens een uur uit haar doen en durft niet meer naar buiten.
Zielig? nah......ze overleeft het nog altijd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:34

Onze hond gaat ook 24 uur niet naar buiten met oud en nieuw. Vind het heel vervelend voor hem, maar hij doet echt niks ook niet in de tuin. Wij hebben Bach rescue remedy geprobeerd, en expres een paar dagen eerder begonnen maar dat hielp hier niks. Wij laten hem nu gewoon zo goed mogelijk uit vroeg in de ochtend, en dan op nieuwjaarsdag weer rond een uur of 5, 6 in de ochtend, als het weer rustig is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:37

Je zou een Thunder shirt kunnen proberen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:38

Hier geen honden die bang zijn voor vuurwerk, maar ze willen het aanvallen.
Wij negeren het gedrag en bij 3 honden is het gedrag al sterk verminderd.

Enige nadeel is dat ik ze niet meer uit kan laten als er vuurwerk afgestoken wordt. Enige oplossing is om ze dan in de tuin hun behoefte te laten doen.
Maar gelukkig komt voorwerk niet dagelijks voor :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:19

het hele jaar door trainen trainen trainen! eerst op grote afstand, dan ietsje dichterbij etc. het duurt lang en het vergt heel veel training maar! dan heb je ook wat :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:26

Wat trainen essiesilly???

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:41

trainen aan de riem te lopen .... :\
nee trainen om minder geluidsgevoelig te reageren uiteraard. er zijn best een aantal hondenscholen die het hele jaar dit soort trainingen op een positieve manier aanbieden

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:42

Het heeft niet zozeer met hard geluid te maken. Als ik kijk naar mijn honden.... Die reageren niet op gegil, onweer of wat dan ook. Ze reageren alleen op vuurwerk.

Dus ik vraag me af hoe je dat dan gaat trainen. Dan kan ik ook gaan oefenen :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:46

Onze Luna ook panisch.. Kalmering tabletten, vuurwerk cd, thunder shirt, homeopatische druppels en zelf een hele vuurwerk cursus gedaan van 10 lessen... Maar níks hielp en zij bleef in een volle paniek..

Uiteindelijk een gedrags deskundige erbij en die vond het inderdaad een extreem geval. Afgelopen jaar hebben wij dan ook van de dierenarts Valium gekregen, dus best heftig.. Word normaal gebruikt voor bijvoorbeeld epilepsie..

Maar mén wat was dat geweldig! Ze heeft zonder hijgen,kwijlen,janken het oud en nieuw mee gemaakt en er was totaal geen spanning. Wanneer alles al is geprobeerd en niks werkt raad ik dit écht aan.. Let wel; wij waren 6 jaar bezig we hebben echt alles geprobeerd.

En alsjeblieft, neem geen spierverslappers.. Dan blijven ze in hun hoofd even bang maar kunnen ze niet bewegen..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:50

Ik lees even mee.

Onze reu blijkt enorm bang voor de knallen te zijn, zowel vuurwerk als hele erge onweer.
Hij wordt volgende maand 3 jaar en we hebben hem pas sinds 3 maanden.

Onze teef is niet bang, evenals onze overleden reu.
Hoe we het met deze reu 'normaal' krijgen >;) ik weet het niet, hij sluit zich compleet af.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:55

TS wat heb je al gedaan? Thunder shirt, vuurwerk cd, cursus, gedragdeskundige? Je kan er zoveel aan doen om de reactie te veranderen, zeker als het puur gaat om de "tussendoor"knallen.

Edit:

Er zijn al héél veel topics over dit onderwerp met enorm veel tips.
tienus63 @ [BB] Hond overgevoelig voor geluid?
Boompje1985 @ [BB] Hond uitlaten met vuurwerk
xnatalie95 @ [BB] Hond ontzettend bang voor vuurwerk.
MelissaH1996 @ [BB] Thundershirt
dinek123 @ [BB] Medicijn 'tegen vuurwerk' pakt rampzalig uit voor honden.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:43

Nessah schreef:
Er zijn al héél veel topics over dit onderwerp met enorm veel tips.
tienus63 @ [BB] Hond overgevoelig voor geluid?

Ik lees in dit topic dat een hond overgevoelig voor geluid kan zijn vanwege voer (gluten)?!?
Nog nooit van gehoord. Daar moet ik toch 's opletten. Heb de reu net overgeschakeld naar Ropadog ivm artrose in zeer vroege stadium (zit Glucosamine, chondroitine en MSM in). Zal een mooie meevaller zijn als dit werkt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:35

Kijk eens voor een thundershirt!