Sommige van jullie zullen me waarschijnlijk herkennen van andere topics zoals:
[ITP] Washington
[ITP] Eerste eigen topic!
[SMP] Shetjes van 'van der Vleuten' Gezocht (helaas nooit reactie
)[JITP] met zijn alle op bosrit!
Maar langs de paarden heb ik nog een andere leuke hobby

Ik fok kleurdwerg konijnen en cavia's waarmee ik 1x per jaar naar een show ga van de vereniging EBKV (Eerste Beste Kleinedierensport Vereniging) waar ik lid van ben. Nu hebben we paar jaar terug een 'dip' gehad dat we de jong niet verkocht kregen en dus het jaar daarop geen nestje
Jammer maar helaas het welzijn staat voorop. Nu hebben we ook last gehad van een parasiet waardoor er een aantal ziek waren en zijn gestorven. Ik vond het echt zonde maarja zo gaat het leven
ik bekeek het van de positieve kant want nu kon ik weer verder. Toen de nieuwe rennen klaar waren voor gebruik en alles clean was hebben we de mannen en de vrouwen weer appart bij elkaar gezet. (alle mannen en alle vrouwen zitten bij elkaar en dus gewoon cavia/konijn gemengd) Nu waren we al anderhalve week aan het wachten op de bevalling en vandaag was het zover... Maar helaas maar 1 jong en die was ook dood..
Nu dit haar eerste nestje en is ze wel een beetje van streek. Als ze straks weer is opgeknapt proberen we het nog eens (de man zit er 3 weken bij van de ong. 4 weken dat ze zwanger zijn). Nu is het alleen nog een verassing wat de cavia doet. Nu zijn ze beide nog jong en word voor beide hun eerste nestje. Nu werpt een dwerg konijn maar 2 goed jong en soms 3 maar dan is er meestal 1 heel zwak. Nu hebben wij altijd nog 3 jong gehad per nestje en (ik weet heel stom) ging ik daar nu ook vanuit, maar dat was helaas niet zo. Ik ben zeker trots op me kleine meisje daar valt niet aan te twijfelen.
Hieronder een paar foto's:
Waar het begon als 1x voor de fun en groeide als hobby
links moeder en rechts dochter
(Jeugdkampioen en reserve jeugdkampioen)

De pappa van het dode konijntje

Van de rest heb ik helaas geen foto's meer
Respect als je alles hebt gelezen en gesnapt
want soms ben ik vergeet achtig met me punten of weet ik niet zo goed waar ik ze moet plaatsen maar ik heb me best gedaan