Kippen uit geitenhok weren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Kippen uit geitenhok weren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 22:44

Dag allemaal,

Een typische vraag, want na mijn zoektocht op internet ben ik er achter gekomen dat het probleem van andere mensen vaak andersom is :)

Het "probleem" bij mijn ouders; er lopen 19 kippen (van verschillende rassen) en 3 dwerggeiten samen in 1 groot weiland. De kippen hebben aparte hokken (met stokken, legnesten, etc, precies volgens het boekje) en de geiten hebben een nachthok. We komen er echter steeds weer achter dat de kippen het hok van de geiten gekraakt hebben. De kippen zitten met zn 19en in het nachthok van de geiten en de geiten slapen van nood buiten, naast het hok.... Daarnaast leggen ze eieren helemaal achter in dat nachthok met als gevolg dat je elke dag op je knieën het hok in moet kruipen om eieren te rapen.

We hebben de kippen al enkele malen 's avonds allemaal gevangen en in hun eigen hokken gezet en ze daar een paar dagen in "opgesloten" (wel met water, voer en voldoende ruimte natuurlijk), dan gaat het een paar weken goed en dan kraken ze weer het hok van de geiten.....

Iemand een oplossing?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Kippen uit geitenhok weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:58

Een groot gezellig hok maken waar ze samen in kunnen en waar je de eieren goed kunt pakken? Wel opletten dan ivm bloedluis.