Naar aanleiding van een verhuizing die er aan komt heb ik advies nodig w.b.t. mijn kat.
Mijn kat is inmiddels 18 en woont al 13 jaar bij ons, we hebben haar op haar vijfde uit het asiel gehaald. Inmiddels hebben we aardig wat verhuizingen achter de rug gehad en is dit tot nu toe altijd goed gegaan (alleen lastige buren, ander topic
). Toen we eerder zijn verhuisd was ze een stuk jonger en gingen we naar ongeveer de zelfde m2 wat betreft oppervlak. Inmiddels is de tijd gekomen dat ik ga studeren en ga ik verhuizen naar het centrum van Leeuwarden. Nu is het probleem dat mijn kat niet ''thuis'' kan blijven wonen, omdat mijn moeder veel weg is en de kat op een leeftijd is dat hij meerdere keren per dag zorg nodig heeft. Hij kan niet meer zelf zijn muisjes vangen en ik wil hem binnen hebben wanneer het regent/koud is. Nu zou je denken dat als hij niet thuis kan blijven dat het makkelijk is en hij gewoon met mij mee gaat. Op zich is dit een mogelijkheid, want ik heb inmiddels toestemming van mijn huisbaas op haar mee te nemen, alleen het probleem is dat ik op 25m2 ga wonen. Daarnaast zal dit (vermoedelijk) niet op de begane grond zijn maar op een hoger gelegen verdieping. Hierdoor heb ik (vermoedelijk) geen balkon en zal er dus geen directe toegang zijn tot buiten voor haar. Ze is altijd veel buiten, ze komt alleen binnen wanneer het weer te koud/nat is.
De vraag is dus eigenlijk kan ik het mijn (oudere) kat aan doen om überhaupt een verhuizing te doen naar 25m2 met vermoedelijk geen directe toegang tot buiten?
Wel heb ik bedacht dat ik eventueel haar 's ochtends naar buiten kan doen als ik naar school ga (haar naar buiten tillen) en haar na school bijvoorbeeld weer naar binnen laten. Hoe denken jullie hier over en hebben jullie tips?
Trouwens voor er reacties komen om haar weg te doen, ik heb dit overwogen ondanks dat ik dat erg moeilijk zou vinden maar ik heb tot op heden nog niemand gevonden die er voor openstaat een oudere kat in huis te nemen. Daarnaast heb ik ook de eis dat ik haar dan af en toe nog op wil zoeken.
Er zijn een aantal topics met het zelfde onderwerp, maar toch kan ik daar helaas niet de antwoorden in vinden. De situaties in de andere topics is telkens anders dus ik hoop dat dit topic niet gesloten wordt.
groeten,
fionaf09
Hij is overigens wel heel makkelijk...
Dat was met de mijne ook de bedoeling, alleen vindt hij er niks meer aan buiten