éen van onze katten (poes, 1 jaar oud) stinkt sinds 2 dagen enorm uit haar bek en maakt af en toe een soort hoest/nies geluidje. Vanochtend is ze naar de DA geweest, die heeft in haar bekje gekeken en niks gevonden, kon ook niks aan de ademhaling of hartslag opmerken. hij denkt dat ze een ofwel een ontsteking in haar keeltje heeft, of misschien longworm.. dat laatste zou wel is kunnen kloppen, ze maakt namelijk in haar slaap soms een piepend geluidje, we dachten altijd dat ze dan aan het dromen was (doet het ook als je haar dan een aai geeft) maar vermoeden nu dat dat misschien wel lichte benauwdheid is..
Ze heeft AB meegekregen, als ze niet verbeterd gaat de DA onder narcose in haar keeltje kijken. Hij achtte zelf de kans dat dat moest niet zo groot.
Daar heb ik zelf ook wel vertrouwen in, we houden haar ook goed in de gaten, ze maakt verder ook geen zieke indruk.
Echter.. we zijn al een tijdje op zoek naar een nieuwe kitten, en zijn echt twee prachtexemplaartjes (redpoints) tegen het lijf gelopen. De meeste kittens zijn al weg uit het nest. Ik was van plan morgen te gaan bellen om een afspraak te maken maandag te gaan kijken, en er gelijk éentje mee te nemen mocht er een klik zijn.
Maar nu maak ik me alleen een beetje zorgen of dat slim is om te doen met die andere. Heb een beetje op internet gezocht maar kon niet zo snel vinden of hartworm besmettelijk is. We hebben verder nog 2 katten, alle drie lopen ze vrij rond en zijn vrij veel buiten (kittens doen we altijd eerst alleen op de bovenverdieping en mag af en toe een paar uurtjes mee naar de woonkamer, waar ze eerst ook rustig en gecontroleerd aan de andere katten kunnen wennen, en ook aangezien ze nog niet door het kattenluik naar buiten mogen)
Is het verstandig om deze kitten op te halen? Aangezien de kittens al oud genoeg zijn en er al een paar naar nieuwe huisjes zijn denk ik niet dat de baasjes lang willen wachten..
Wie kan mij advies geven?
edit: uiteraard zal ik morgen als ik de verkopers bel hun ook even op de hoogste stellen van onze patient!
Kan er niet van slapen, haha.
t' is ook nog is een verassing voor mijn moeder, die weet van niks!