Tuin afrastering voor katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Tuin afrastering voor katten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 18:52

Hallo allemaal,

Ik zou willen vragen aan jullie wat jullie ervaringen zijn in de tuin afrastering voor katten binnen eigen tuin te houden.
Wij hebben over een maand de sleutel overdracht van ons nieuwe huis, en zijn er met sprongen op vooruit gegaan :). Van een appartement zonder tuin naar een woning met 600m2
Wij wouden in eerste instantie een ren maken voor de katten 3 dames een Main Coon, Siamees mix en een muis grijze kwart pers. Maar eigenlijk neig ik er meer naar om de tuin kat proof te maken, want zo hebben ze gewoon meer vrijheid.
Ik kom van de boerderij, en daar hebben ze alle vrijheid. Nu gaan we in een woonwijk wonen en wil ik niet dat mijn katten bij de buren komen.

Dit word onze achtertuin, dit is een gesloten tuin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neig naar een afrastering als deze en wil vragen wat jullie mening hier over is, en of jullie misschien een andere mogelijkheid zien. Of mij toch voor gek verklaren waarom ik niet een ren bouw. :)
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:04

Wat je daar hebt staan ziet er erg solide uit. Eventueel kun je aan het uiteinde nog een draadje maken waar je pvcbuisjes of andere dunne buisjes (bijvoorbeeld van die groene doorzichtige buisjes sie bij aquariums gebruikt worden), zodat ze aan het einde geen houvast hebben.

Daarnaast echt een giga pluim hoe je de verantwoordelijkheid neemt voor je eigen katten!! Supergoed!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:05

Ik heb kattenschrikdraad

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 20:43

secricible schreef:
Wat je daar hebt staan ziet er erg solide uit. Eventueel kun je aan het uiteinde nog een draadje maken waar je pvcbuisjes of andere dunne buisjes (bijvoorbeeld van die groene doorzichtige buisjes sie bij aquariums gebruikt worden), zodat ze aan het einde geen houvast hebben.

Daarnaast echt een giga pluim hoe je de verantwoordelijkheid neemt voor je eigen katten!! Supergoed!

Het is inderdaad wat slordig, heb andere manieren gezien die netter zijn, maar deze was in het formaat om op de pagina te zetten. Ook dat van de uiteinden heb ik gezien met hout. Ziet er strak uit.

Bedankt voor de tip. Zal deze meenemen.

Goof

Re: Tuin afrastering voor katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:14

Wat een toffe, grote tuin!

Hoe ga je dat doen met het stuk waar nu de heg staat dan?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:19

Wij zijn nu ook bezig om een gedeelte van onze 'tuin' voor onze jonge katten te 'omheinen', zodat ze binnenkort eindelijk naar buiten kunnen. We doen dat met petsafe. Een systeem waarbij het huisdier een halsbandje om krijgt, en je een soort schrikdraadje aan moet leggen. Zodra de kat daar in de buurt komt gaat het bandje piepen. Als hij doorloopt, krijgt hij een klein schokje.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:49

ik heb kattennet over de gehele tuin gespannen, maar gezien jullie tuin wordt dat denk wel heel veel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:53

Dat is geen tuin. Dat is een park. Holy moly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:55

Allereerst wil ik je vriendelijk bedanken voor het denken aan je omgeving.
Als meer katteneigenaren dit doen wordt het nog wat in deze wereld ;)
Zou kiezen voor kattenschrikdraad, gezien de grootte van de tuin.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:01

Morganlefay schreef:

Mag ik vragen hoe dat in zijn werking gaat??.
Van paarden weet ik alles, maar katten :P Daar reikt mijn verstand tot aan de boerderij katten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:20

newt schreef:
Morganlefay schreef:

Mag ik vragen hoe dat in zijn werking gaat??.
Van paarden weet ik alles, maar katten :P Daar reikt mijn verstand tot aan de boerderij katten :)

Zelfde principe als "gewoon" schrikdraad.
In een bepaald hoek naar je toe op de omheining plaatsen.
Klok erop en klaar. Als je Goegeld kom je diverse leveranciers tegen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:45

Sammyoo schreef:
Wij zijn nu ook bezig om een gedeelte van onze 'tuin' voor onze jonge katten te 'omheinen', zodat ze binnenkort eindelijk naar buiten kunnen. We doen dat met petsafe. Een systeem waarbij het huisdier een halsbandje om krijgt, en je een soort schrikdraadje aan moet leggen. Zodra de kat daar in de buurt komt gaat het bandje piepen. Als hij doorloopt, krijgt hij een klein schokje.

Dit systeem heb ik ook al 2 jaar in werking inmiddels en super tevreden hier over!! De kat ook die mag graag het bandje aan krijgen want dan mag ze naar buiten. Hier namelijk ook een hele grote tuin die ook nog eens grenst aan een 80 km weg......
Ze vangt helaas ook nog steeds behoorlijk vogels en muizen in de tuin (landelijk gebied hier) ondanks het kattenbelletje aan haar bandje

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:05

Blij goede ervaringen te horen over het systeem. Onze situatie is vergelijkbaar: in het bos, aan een 80 km weg. Vorig jaar daardoor een fantastische kat verloren, dat wil ik niet nog eens meemaken.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:09

ik heb een schrikdraadkast op lichtnet van de paarden(had ik over), dubbele draad ivm aarden(1 draad door isolator) en da andere erachter(de aarde). Als ze de draad raken, dan raken ze ook de aarde: pats!
Combinatie van dat schuine en een schrikdraad lijkt me helemaal ideaal