Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Enigste vraag was als het ook wettelijk verplicht is.
Rest is dus niet van toepassing. Aangezien ik zelf ook weet dat rechts veiliger is. Maar het is ook niet fijn voor de hond dat hij tegen trapper/band oploopt.
Gewoon even in investeren en dan is alles aan te leren 
love_western schreef:Enigste vraag was als het ook wettelijk verplicht is.
Rest is dus niet van toepassing. Aangezien ik zelf ook weet dat rechts veiliger is. Maar het is ook niet fijn voor de hond dat hij tegen trapper/band oploopt.
Citaat:Je ziet het geregeld op straat: een hond die naast zijn fietsende baasje mee rent. Soms heeft de fietser de riem in zijn hand. Of de riem is aan de fiets vastgemaakt. Maar mag dat eigenlijk wel, fietsen met een hond? Freelance journalist Karin Broer zocht het uit. Mevrouw Andeweg-Timmer stuurde haar vraag naar ons, maar ook naar Veilig Verkeer Nederland (VVN). VVN antwoordt: ‘Nergens staat in de wet dat je zo niet mag fietsen. Wel staat in de Wegenverkeerswet (art. 5) dat je geen gevaar of hinder mag veroorzaken. Mocht door de hond wat gebeuren, dan kan dat in de schuld- en aansprakelijkheidsvraag een rol spelen.’ Ook Theo Zeegers, juridisch medewerker van de Fietsersbond, weet van geen wetsartikelen specifiek op honden gericht. ‘De enige dieren in de verkeerswetgeving zijn paarden en last- en trekdieren.’ - See more at: http://www.vogelvrijefietser.nl/vragen/ ... NQ7oj.dpuf
cp112 schreef:Naast het stukje veiligheid, wat dacht je van de warmte in de zomer? ze moeten over het asfalt als ze links lopen, dat is gloeiend heet en gaan de poten kapot van.
Sowieso ben ik niet zo'n voorstander van over het asfalt lopen. Dus lekker rechts en zoveel mogelijk in de berm.