ik woon sinds kort eindelijk op mezelf, en dit was eindelijk het ideale moment om weer een kat in huis te nemen. Op mijn oude adres was dit niet mogelijk, nuja, maar een kat die we gehad hebben is gestorven van ouderdom, de rest aangereden of verdwenen. Dat wilde ik niet meer, dus ging ik op zoek naar desnoods een iets oudere kat die binnen wilde blijven of niet zo nodig naar buiten, en die vooral gezellig was. Bij toeval kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van Luna, een Abessijnse dame van twaalf jaar die door omstandigheden met redelijke spoed een nieuw baasje zocht. Nadat ze alles geprobeerd hadden bleek de allergie van de jongste toch te erg, en zochten ze met pijn in hun hart een nieuw plaatsje voor deze koningin.
Nou was ik al jaren verliefd op Abessijnen
maar wist ik ook dat ze aardig uh... nadrukkelijk aanwezig konden zijn
maar na lang twijfelen besloot ik toch in iedergeval een mailtje te sturen dat ik haar graag wilde ontmoeten. En bij ontmoeting was het liefde op het eerste gezicht en waren we dikke maatjes
al snel werd ze naar mijn huis gebracht, en zodoende had ik een geweldige nieuwe huisgenote die mij heerlijk gezelschap houd terwijl ik thuis bij kom van een depressie en burnout. Ze is echt een heerlijk dametje
slaapt knus tegen mij aan in bed, al dan niet onder de lakens
zorgt er voor dat ik niet de hele dag uit somberheid in mijn bed blijft liggen. Houd me gezelschap met film kijken en sinds kort hebben we een nieuwe hobby; samen wandelen zodat ze toch nog een fris neusje kan halen 
Ik ben helemaal verliefd, jullie ook?

Onze eerste ontmoeting nog bij haar oude thuis.

Voor het eerst bij mij thuis

Gelijk overal op klimmen

Ik had geen privacy meer

Prachtig dametje

Die behoorlijk wat aandacht wil

Gezellig samen uitslapen...

Al werkt ze niet mee als ik mijn bed wil verschonen...

Ze is geen schootkat, maar ligt wel graag op haar rug zodat ik haar buikje kan kriebelen

Is totaal niet nieuwsgierig...

Of knuffelig...

Samen gaan we ook graag aan de wandel

Je bent er nog wel he?
Ik vind haar echt een heerlijke kat, maar ze is er wel eentje met karakter
meestal is bij de eerste ontmoeting al duidelijk of ze je wat vind, of dat jullie nooit vriendjes zullen worden
ze is echt mijn favoriete kleine meisje en ik hoop dat ze nog flink ouder dan twaalf jaar word

met name wanneer ik over mij 'heen laat lopen' of van streek ben. Als ik geirriteerd ben, en dat niet laat zien of er zelf niet bewust van ben reageert ze er meteen op.