Vriendlief en ik gaan ons aquarium opruimen en hebben dus binnenkort plek over in huis. Nu vinden we het toch wel leuk om een diertje te gaan houden op de plek van het aquarium. Al een tijdje kijken we rond naar terraria en de leuke bewonertjes die je daarin kunt houden.
Nu hebben hier beiden geen ervaring mee, maar het leek me wel leuk om wat tips/ervaringen van de bokkers te vragen. Ik heb al begrepen dat een Baardagaam of Luipaardgekko goed te houden zijn voor beginners, maar ik weet niet helemaal of dat is wat we zoeken. Ik ben dus benieuwd wat jullie ons zouden aanraden.
Ik ben zelf totaal verliefd geworden op kameleons, zo'n dier lijkt me te gek om te hebben. Maar uiteraard begin ik er niet zomaar aan als dit veel te hoog gegrepen is.
Wat willen we en wat kunnen we bieden:
- we zoeken een leuk, redelijk actief dier
- ik hou zelf wel van een mooi kleurtje of aparte verschijning
- wat hogere aanschafkosten is geen probleem
- bij voorkeur een dag actief dier
- we hebben plek voor een terrarium van max. 1 meter breed
- hoeft niet tam oid te worden, maar ik wil wel redelijk veilig het terrarium kunnen schoonmaken/opruimen etc

Ik sta open voor alle tips en ervaringen. Belang van het dier staat bij ons absoluut voorop, dus wat niet gaat dat gaat niet, we passen ons aan.