coolmat, maakt jou hond of kat er gebruik van ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

coolmat, maakt jou hond of kat er gebruik van ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:22

Ik zit er aan te denken om een coolmat voor mijn honden te halen.
Ik vraag mij alleen af of de dieren die een mat tot hun beschikking hebben er ook gebruik van maken ?

Brand los :D

moonie

Re: coolmat, maakt jou hond of kat er gebruik van ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:29

hier pas als hij een beetje warmer is geworden is niet als hij ijskoud is

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:30

Bij ons gaat hij niet snel op de mat , wij hebben ook een bandana en die werkt bij ons beter

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:47

Het gaat in mijn geval om 6 honden (en een kat) dus een bandana gaat wat in de papieren lopen :$

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:49

Wij hebben wel zo'n mat aangeschaft, maar hem nog niet gebruikt :o Ik kan dus helaas nog geen ervaring met je delen.
(de bandanas hebben bij die van ons geen zin. Die koelen de halsslagader en wij hebben type poolhonden, dus eer het eens door de vacht heen is... :P )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:31

ik heb bij 1 hond die koelmat gebruikt,de rest van de honden gaat er niet op liggen,maar die matten blijven echt niet uren koel :n ,die worden zo warm als de hond zelf,al niet warmer uiteindelijk,hebben ze het nog snikheet...

afijn,ik gooide ze in de vriezer,en dan een handdoek eroverheen en dan de hond erop,en zo bleef dat ding tot de volgende ochtend redelijk koel ( lees > dan was ie alsnog net zo warm als de hond zelf)

ik heb ook van die koelhalsbanden,die gooi ik ook in de vriezer,maar daar twijfel ik helemaal aan of dat iets doet,eigenlijk worden deze nauwelijks gebruikt...

hier zijn overigens die halsbanden in de aanbieding:
http://www.beestenspul.nl/

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:56

Heb je dan wel dezelfde?? Onze mat zitten 'balletjes' in. Die moet je in een teiltje water leggen en dan zuigen deze zich vol. Dit zou dan een hele tijd koel moeten blijven!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:01

ja met balletjes,in water leggen enz..gewoon de originele koelmatten,maar wat heel koud kan worden kan óók heel warm worden...en mijn ervaring is dat zowel de banden als de matten de lichaamstemperatuur van de hond aanemen,en helemaal niet koelen,ja als uiteindelijk als ze een ijsklontje zijn :D

ik heb die mat + banden 3 jaar gebruikt,nog een splinternieuwe mat liggen,maar de andere honden hebben het niet zo warm dat ze op zo'n mat willen liggen...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:57

Ik heb ook die met balletjes gehad, rotdingen.
Nu heb ik een mat van Chill Out:
Afbeelding
Die hoef je niet in de vriezer of in water te leggen. Die koelt pas bij contact. Mijn hond is een echte zeikerd (en Poolhond) en gaat echt niet zomaar op een kussen liggen. Die heeft zelfs doorligplekken op zijn knieën. En op deze ligt 'ie hoor.
Hij kan zo'n 3 uur lang achter elkaar erop blijven liggen tot de mat weer warm wordt. Nu ligt mijn hond nooit zo lang stil :+ dus ik heb het nog niet meegemaakt. Maar goed, ik ben dus tevreden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:24

Jullie brengen me aan het twijfelen :o
Ik heb trouwens ook de chill out mat op het oog.

Ik wacht verdere reacties nog even af want de mussen vallen nu toch niet dood van het dak {:}

Bedankt voor alle reacties.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:27

ik heb zo'n coolmat met bolletjes gekocht voor mijn kat, maar ik vond het een onding. Werd wel nat, maar niet koud(er) en die bolletjes leken het water helemaal niet goed op te nemen.

Zelfde ervaring als Kimmie dus eigenlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:33

Die chill out klinkt goed!
(wij hebben ook zeikerds van type poolhond, dus de post van lisitano geeft hoop :D )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:08

Onze Malamute weigerde om erop te gaan liggen :+ de katten zijn al geen haar beter :n

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:03

Die Chill Out is met gel, dus dat ligt waarschijnlijk ook wel wat lekkerder dan zo'n natte lap.