Gevonden Kanarie, eventueel tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Gevonden Kanarie, eventueel tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:55

Even mijn verhaal delen over deze gevonden kanarie, misschien hebben jullie nog tips voor me?

Ik was vandaag onderweg naar mijn bijrijdpaard, toen ik halverwege op een landweggetje een gele vogel zag zitten. Dus ik de auto aan de kant van de weg gezet en gaan kijken. Het leek mij een kanarie, het was in ieder geval geen wilde vogel. Vervolgens heb ik geprobeerd hem te vangen, voordat er straks een kat aankomt die hem zal verslinden. Dit kostte niet veel moeite, hij was energiek, maar meer dan 2 meter vloog hij niet weg. Hij was ook niet echt onder de indruk van me leek het wel.

Nou, vogel gevangen en hup, op naar huis. Dit was niet bepaald makkelijk aangezien ik een oude auto zonder stuurbekrachtiging rij en de weg die ik rij voor 1/3 uit landweggetjes bestaat en 1/3 uit bulten, de rest fatsoenlijke weg. Dus besloten om de kanarie maar los in de auto te laten, dat leek me voor hem veiliger. Hij leek het wel prima te vinden en ging op een van mijn speakers zitten xD.
Afbeelding

Op weg naar huis even langs de buren gegaan, die beide dierenarts zijn. Zij zeiden alleen dat hij wat mager was, maar energie genoeg had, dus dat moest wel goedkomen. En toen thuis, waar kon ik hem laten? Laten we nou net vorige week de oude hamsterkooi verkocht hebben... Mijn caviakooi heeft de tralies te breed, dus dan maar even in de ren bij de cavia.
Afbeelding

Nou zelfs dat was niks, hij ging na een paar rondjes gelopen/gevlogen te hebben zo door het net heen. Toen heb ik maar een tijdelijke oplossing bedacht van de wastrommel, met (tijdelijk) caviavoer en water. Dit werkte wel en nu kon ik naar de kringloop om te kijken voor een tijdelijk kooitje. Jammer genoeg hadden ze hier niks.. Dan Marktplaats maar proberen. En ja hoor, voor 5 euro mocht ik hem zo komen halen! Toen ik daar kwam, vond die vrouw het zo lief van me dat ik de kanarie opving, dat ik hem voor 3 euro meekreeg!

Ik heb de dierenambulance gebeld, maar ze hadden geen meldingen van een vermiste kanarie in de omgeving waar ik hem vond. Vervolgens bij de dierenwinkel gevraagd, maar ook niks (wel snel voer gehaald). Ze hebben beide mijn telefoonnummer mocht er toch iets binnenkomen.

Dus nu zit hij in een tijdelijk kooitje. Veel te klein in mijn ogen, maar beter dan niks. Mocht niemand zich melden, dan gaat hij binnenkort naar mijn opa die een enorme voiliere heeft met meerdere vogels, waaronder 2 andere kanaries.

Ik hoop dat dit hier goedstaat

AnnemiekvM

Re: Gevonden Kanarie, eventueel tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:58

Wat goed dat je hem hebt opgevangen.
Misschien op Amivedi kijken?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:37

Oh dat is een goede tip, zal ik doen, dankjewel!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:41

In de zomer laten ook veel mensen hun vogel los.
Ze overleven het vaak niet in de natuur, dus wat dat betreft wel fijn dat jij hem hebt opgevangen.
Voor verdere verzorging en tips kan je ook een vogel opvang bellen.
In ieder geval nooit water in de bek druppelen maar zelf laten drinken.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:04

Ja zou maar zo kunnen dat hij is losgelaten, verbaasd me niks...

En bedankt voor de tip! Gelukkig hoef ik hem daarmee niet te helpen, hij eet en drink nu alsof hij dat in geen maanden heeft gedaan!