Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een Samojeed puppy. Van kindsbeen af ben ik opgegroeid met honden en momenteel mis ik het hebben van een hond ook enorm. Toen vriendje een tijd terug uit zichzelf besliste dat hij een hond wil, was ik dan ook in de wolken. Na het nodige speurwerk zijn we uitgekomen bij Samojeden. Het lijkt ons een fantastisch ras! Volgens de omschrijvingen op internet zijn ze zowel heel sociaal en gezellig (en echte gezinshonden), maar zijn ze ook graag actief. Vriendlief en ik zijn actieve en sportieve mensen, en we zijn elke dag veel buiten bezig, dus het zou fantastisch zijn om het vrolijke gezelschap van zo'n gezellige witte pluizenbol te hebben
Een echte couch potato zou niet goed bij ons passen, omdat we elke avond en het hele weekend actief zijn op de weide bij de paarden.Zijn er bokkers met een dergelijke hond? Wat zijn jullie ervaringen met het ras? Wat kenmerkt en typeert deze honden het meeste, in vergelijking met andere honden?
Foto's van jullie viervoetige en glimlachende vrienden zijn ook welkom!
Kortom, brand er op los!
Wanneer wij precies over een hondje zouden beschikken is nog een vraagteken. We hebben reeds een puppyschool gevonden en lezen ons goed in, maar het vinden van een (niet-broodfok) pup lijkt nog wel de moeilijkste klus
Met training is natuurlijk een deel wel verholpen, maar raseigenschappen blijven belangrijk en Samojeden zijn nou eenmaal geen makkelijke, gehoorzame en volgzame honden
Ik kijk uit naar je volgende post! 

Zo te horen heb je er echt een schitterende kindertijd mee gehad! Lijkt me echt heerlijk!
Ik vind dit niet een nadeel overigens, kost de tijd niet en hij vind het lekker..soms vergeten we het een dag of wat en dan zie je dat meteen terug in huis of aan je kleding, haha.
daar doet die van mij alles voor.
Maar dat doe ik zo snel mogelijk!
Dan schrik je toch echt enorm bij thuiskomst! Gelukkig heb je nu een betere oplossing gevonden.