3e konijn introdueren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xamberr

3e konijn introdueren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 18:52

Beste bokkers k heb jullie advies nodig over het volgende.

Ik heb een gecastreerde hangoor ram van 1 jaar vorige week heb ik een 8 weken oude vlaamse reus vrouw gekoppeld( gekregen van mijn man)dit is heel goed verlopen en ze zijn goede maatjes geworden in een week tijd.
Nu is er bij mij in de straat een hangoor dame van 9 weken te koop en ik heb voor hangoren een hele erge zwak en deze zou ik er graag bij hebben.
Is dit verstandig ?

ze zitten nu net een week ik een nieuw heel groot hok.

Graag jullie advies.

Faniek

Re: 3e konijn introdueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:53

Ik zou het alleen doen als je de mogelijkheid hebt om een vierde konijn te nemen als de derde buiten de boot valt oid. Dit is namelijk wel iets wat geregeld gebeurd met trio's, maar natuurlijk niet altijd.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:39

Inderdaad wat Faniek zegt: als je de mogelijkheid hebt om twee koppels te houden, dan kun je het proberen. Waar ik wel even over val is dat de konijnen erg jong zijn om te koppelen... Hoe gedraagt de ram zich tegenover het jonge konijntje? Als hij een grote sul is, zou ik mij er niet heel druk om maken, zo niet: dan zou ik het niet doen. Jonge konijnen kunnen zich nog niet verweren tegenover een volwassen konijn.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:13

Jaa over een tijdje hoop ik er nog 1 vlaamse bij te kunnen houden, dat zal zijn volgend jaar als de tuin gedaan word.
Mijn ram is een ongelofelijke sul! En die gaat eigenlijk een beetje snuffellen en daarna het andere konijn likken.